Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben Tóth Péter MOTIVATE Leonardo projekt Staff development.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben Tóth Péter MOTIVATE Leonardo projekt Staff development."— Előadás másolata:

1 A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben Tóth Péter MOTIVATE Leonardo projekt Staff development

2 A hálózatok hálózatai, avagy a hálózatok csapdájában

3 1. Az információs technológia fejlődési üteme  Az integrált áramkörök kapacitása havonta megduplázódik. Az integrált áramkörökbe épített tranzisztorok száma évente megkétszereződik. (Moore-törvény)  A kommunikációs rendszerek teljes sávszélessége évente megháromszorozódik. (Gilder-törvény)  A hálózat értéke négyzetesen arányos a csomópontok számával. (Metcalf-törvény; Barabási-törvény)  A DRAM 1 bitjének ára 18 havonta megfeleződik. (Shugart-törvény)  A felhasznált tárolókapacitás 12 havonta megkétszereződik. (Ruettgers-törvény) Forrás: Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács Az Információs Társadalom Technológiai Távlatai (www.nhit-it3.hu)

4 2. A közösségi hálózatok struktúrája

5 3. Tudáshálózat Fogalomtérkép (Joseph D. Novak konstruktivista elmélete a David Ausubel féle asszimilációs tanuláselméleten nyugszik)

6 3. Tudáshálózat Gondolati térkép (Allan Collins, M. Ross Quillian, Tony Buzan)

7 3. Tudáshálózat Visual Understanding Environment (VUE) program grafikus felülete

8 VUE 2.0 bemutatók

9 További fogalomtérképek Ontopia Highwire-Stanford

10 Összefoglaló megállapítások 1.Az Internet felépítése és fejlődése skálafüggetlen hatványfüggvényekkel írható le 2.Az egyének közösségi hálózatot alkotnak 3.A tudás szerveződése - tudásháló A hálózatok hálózatai, avagy a hálózatok csapdájában

11 Második generációs web

12 1. Tanulási környezet, tanulási módok Virtuális Tanulási KörnyezetTechnológiaPedagógia Alkalmazkodó Asszimiláló Konvergens Divergens Tanulási stílus Tanári módszerek Munkaformák Motiváció Didaktikai feladatok tanulási stílus Internet Keretrendszerek VTK szabványok Learning Management System (LMS) Learning Delivery Environment (LDE) Communication System Content Management System (e. g. SCORM) Szervezés, irányítás Kooperatív tanulás: a csoporttagok egymást segítik az egyéni tanulási célok elérésében Kollaboratív tanulás: a csoporttagok egymást segítik a közös tanulási célok elérésében

13 2. Web lépésről lépésre Forrás: Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács Az Információs Társadalom Technológiai Távlatai (www.nhit-it3.hu)

14 2. Web lépésről lépésre Forrás: Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács Az Információs Társadalom Technológiai Távlatai (www.nhit-it3.hu) SOA – szolgáltatás-orientált architektúra

15 Forrás: Pew Internet & American Life Project (2005) 2. Web lépésről lépésre

16 3. A Web 2.0 eszközei 1.A felhasználók nemcsak „fogyasztói” az interneten található információknak, hanem előállítói is. (Az Internet és az ember közötti kétirányú kapcsolat) Internet-tartalmak véleményezése

17 3. A Web 2.0 eszközei

18 Személyes véleménynapló (webnapló, blog) 3. A Web 2.0 eszközei

19 XXI. századi enciklopédiák 3. A Web 2.0 eszközei

20 Web-bányászat Wikipedia

21 3. A Web 2.0 eszközei Dinamikus fogalomtár - Moodle

22 3. A Web 2.0 eszközei Wetpaint wiki Tananyag-fejlesztés

23 3. A Web 2.0 eszközei A MOTIVATE projekt wiki felülete projektmunka

24 2.Digitális tartalmak megosztása 3. A Web 2.0 eszközei képmegosztás

25 3. A Web 2.0 eszközei videomegosztás

26 3. A Web 2.0 eszközei Audiomegosztás (podcasting)

27 3. A Web 2.0 eszközei Feliratkozás hírfolyamokra (RSS – Really Simole Syndication) Hírek előnézete Hírfolyam

28 4. Associate Online

29 A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben Tóth Péter MOTIVATE Leonardo projekt

30 A tranzisztorok száma Adatfeldolgozási sebesség (MIPS)

31 VoIP – IP alapú beszédátviteli szolgáltatás IPTV – IP alapú digitális interaktív televízió szolgáltatás NGN – integrált szélessávú hálózati multimédia szolgáltatás

32

33 A mikroprocesszor sebessége (MHz) A DRAM ára bitenként

34 A www struktúrája Forrás: Barabási Albert-László: Behálózva – A hálózatok csodálatos világa a sejtektől a világhálóig (Mindentudás Egyeteme; A világhálózat felépítésének naiv elmélete

35 A www struktúrája Véletlen hálózat (Erdős Pál, Rényi Alfréd) Skálafüggetlen hálózat (Barabási Albert-László) A csomópontok közötti kapcsolatok léte vagy nem léte a véletlen műve A legtöbb csomópont egyformán népszerű (pl. úthálózat) Sok, kevés linkkel rendelkező csomópont és kevés, sok linkkel rendelkező csomópont (pl. repülési útvonalak) „A folytonos hierarchiában nincs egyetlen olyan csomópont sem, amit kiválaszthatnánk, és kijelenthetnénk, hogy arra az összes csomópont eléggé hasonlít. Ezekben a hálózatokban nincsen belső skála.”

36 A www struktúrája A világhálózat felépítésének skálafüggetlen értelmezése

37 A skálafüggetlen hálózatok növekedésének törvényei Forrás: Barabási Albert-László: Behálózva – A hálózatok csodálatos világa a sejtektől a világhálóig (Mindentudás Egyeteme; 1.„Minden hálózat egy kis magból indul és új csomópontok hozzáadásával bővül.” 2.„Amikor ezek az új csomópontok arról döntenek, hogy hová kapcsolódjanak, előnyben részesítik azokat a csomópontokat, amelyek eleve több huzallal rendelkeznek.” 3.„A számítógépes szimulációk azt mutatták, hogy tetszőleges skálafüggetlen hálózatból véletlenszerűen eltávolítható a csomópontok jelentős része (akár 80%-a is!) anélkül, hogy a hálózat széttöredezne.”


Letölteni ppt "A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben Tóth Péter MOTIVATE Leonardo projekt Staff development."

Hasonló előadás


Google Hirdetések