Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Informatika bemeneti mérés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Informatika bemeneti mérés"— Előadás másolata:

1 Informatika bemeneti mérés
2007. szeptember

2 bementi mérés informatika 2007
Módszertan Feladatlappal Számítógépen megoldható gyakorlati feladat 2. informatika órán megíratva Jósági mutató: 50% felett Minden 9. és 0. évfolyamos diákkal megoldatva (186 fő) bementi mérés informatika 2007

3 Számítógépes ellátottság
bementi mérés informatika 2007

4 Internetes ellátottság
bementi mérés informatika 2007

5 Megállapítások, következtetések
Számítógép: A számítógép ellátottság magas, iskolai szinten, minden osztály 80% felett van. Internet: Az osztályoknál a 0. évfolyam a legtöbb hozzáféréssel rendelkező (68%) A szakiskolásoknál a 9c a legkisebb mértékben behálózott (41%). A számítógép birtoklás és az Internet megléte között 0,74 a korreláció, ami magas érték, azaz akinek van gépe törekszik az Internet bekötésére is. Következtetések: Otthoni számítógépes feladatok megoldására, ma már van lehetőség, de az internetes feladatokat csak a tanulók fele lenne képes otthon megoldani. bementi mérés informatika 2007

6 Feladattípusok szerinti adatok
bementi mérés informatika 2007

7 Megállapítások, következtetések
Nagyon érdekes az általános Internet használat korában, az küldés nagy feladatot jelentett nekik. (illetve nem rendelkeznek saját címmel?...) Az operációsrendszer feladat esetén érték el tanulóink a megfelelő szintet, a többi feladatnál alatta maradtak. A tavalyi eredményeknél gyengébb eredmények Következtetések: A gyerekek keveset -eznek , inkább más jellegű internetes kommunikációs formákat használnak. Fontos az tanultak átismétlése. Több kompetencia alapú feladat beépítése a órai, otthoni munkába bementi mérés informatika 2007

8 bementi mérés informatika 2007
Szövegszerkesztés bementi mérés informatika 2007

9 Megállapítások, következtetések
Nagyon változóak az átlag mögötti feladateredmények. Ez is tanult ismeret és csak a betűformázási ismeretek és kép beillesztés ért el megfelelő eredményt. Bekezdésformázás nagyon gyenge. Alacsony korreláció (0,28) az otthoni számítógép meglétével. Következtetések: Erősíteni kell a bekezdésformázásra, szegélyezésre vonatkozó ismereteket. Az is látszik, hogy a helyes gépelési módot is tanítani kell nekik. bementi mérés informatika 2007

10 bementi mérés informatika 2007
Osztályonkénti átlag Átlag 2006: 55% Átlag 2007: 48% bementi mérés informatika 2007

11 Szaszák Csaba: szaszak@index.hu
Köszönöm a figyelmet! Szaszák Csaba:


Letölteni ppt "Informatika bemeneti mérés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések