Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita 2010.05.19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita 2010.05.19."— Előadás másolata:

1 Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita

2 Előzmények, kutatási célok HR Portál és a Garda Consulting Kft. a Szinapszis Kft-vel együttműködve egy közös kutatást indított vállalatvezetők és HR szakemberek körében. A cél annak felmérése volt, hogy hogyan változott a HR gyakorlat a válság hatására. Kutatási módszertan online, önkitöltős, kérdőíves kutatás kvalitatív és kvantitatív eszközök 5 terület, 50 kérdés országos lefedettségű mintavétel mintaszám: N=108 terepmunka: április-május (1 hónap)

3 Demográfia Régió Fő tevékenységi kör Vállalat mérete Előző évi nettó árbevétel

4 HR költségkeret „Van-e az Ön cégénél évente tervezett költségkerete a HR-nek? Hogyan változott a HR büdzsé a válság óta a válság előtti időszakhoz képest ?” Csökkenés átlagos mértéke: -32,0% Növekedés átlagos mértéke: 34,4% A HR keret költségcsökkenése jelentősebb volt a megkérdezett: ipari, termelő vállalatoknál a közép-magyarországi cégeknél közepes- és nagyvállalatoknál

5 HR költségkeret „Van-e az Ön cégénél évente tervezett költségkerete a HR- nek?” Régió Fő tevékenységi kör Vállalat mérete Előző évi nettó árbevétel Hogyan változott a válság óta a válság előtti időszakhoz képest?” Átlagok

6 Költségcsökkentések „Rakja sorrendbe, mely területen voltak a legnagyobb költségcsökkentések százalékosan cégüknél 2009-ben, 2008-hoz képest?” 1=legkevésbé hangsúlyos, 8=leghangsúlyosabb Átlagok

7 Fejlesztések „Ha lenne rá forrása, mely területen fejlesztene leginkább a szervezeti hatékonyság érdekében?” KARRIERTERVEZÉS VEZETÉSFEJLESZTÉS INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉS A bérköltséget a mintaátlagnál nagyobb arányban fejlesztenék a megkérdezett ipari- és termelő vállalatok A teljesítményértékelést a nyugati régióban elhelyezkedő cégek és a közepes vállalatok. A képzéseket pedig a mikro- és kisvállalatok vennék nagyobb arányban igénybe.

8 Csökkenés átlagos mértéke: -49,4% Növekedés átlagos mértéke: 45,6% A képzésekre fordított költségek csökkentése jelentősebb volt a megkérdezett: a közép-magyarországi cégeknél közepes- és nagyvállalatoknál kereskedelemmel, szállítmányozásnál foglalkozó cégeknél Képzési-, tréningbüdzsé „Hozzávetőlegesen hogyan változott a válság előtti állapothoz képest a képzési-, tréningbüdzséje?”

9 „ Hozzávetőlegesen hogyan változott a válság előtti állapothoz képest a képzési- és tréningbüdzséje?” Régió Fő tevékenységi kör Vállalat mérete Előző évi nettó árbevétel Hogyan változott a válság óta a válság előtti időszakhoz képest?” Átlagok Képzési-, tréningbüdzsé II.

10 Fejlesztési módszerek I. „Kérjük, rangsorolja, hogy a válság előtt mely fejlesztési módszerek voltak a leghangsúlyosabbak cégénél?” Válság előttVálság óta !

11 Képzések hatékonyságának mérése „Mérte-e a képzések hatékonyságát a válság előtt? A válság óta méri-e?” A mérés nagyobb arányban jellemző a közép- magyarországi cégekre és a nagyvállalatokra

12 Bruttó bér változása „Vállalatánál 2009-ben a 2008-ashoz képest hogyan változott az átlagos egy munkavállalóra jutó bruttó bér százalékosan?” A válság óta a cégek negyedénél csökkent az egy főre eső bruttó bérköltség

13 „Vállalatánál a válság előtti költéshez képest hogyan változott az egy munkavállalóra eső béren kívüli juttatásokra fordított költség?” Béren kívüli juttatások változása

14 Válság előtt és után adott béren kívüli juttatások „Milyen juttatásokat adott (vagy volt választható a cafeteria rendszerben) a válság előtt és most?” BÉRLET (6) EGYÖSSZEGŰ LAKÁSTÁMOGATÁS (2) ALBÉRLETTÁMOGATÁS (1) KEDVEZMÉNYES MOBILELŐFIZETÉS (1)

15 Outsourcing „Milyen tevékenységeket szerveztek ki a cégből a válság előtt? Van-e olyan tevékenység, ami a válság után visszaszervezésre került?”

16 Szolgáltató választás alapja „Kiszervezés esetén mi alapján választ szolgáltatót?” KÖZBESZERZÉS ALAPJÁN TULAJDONOS, ANYACÉG ELVÁRÁSAI ALAPJÁN BARTER LEHETŐSÉGE

17 Tapasztalatok összegzése I. HR költségkeret: A megkérdezett cégek 1/3-ánál nincs Összességében 6,5%-kal csökkent a válság óta A legjelentősebb költségcsökkentés a rendezvényekre és a képzésekre fordított kiadások terén következett be. Ha lenne rá keret leginkább az oktatás képzés területén fejlesztenének Képzés- és tréning költségkeret: Összességében 17,2%-kal csökkent a válság óta A válság óta a belső tréningek szerep felértékelődött a külső szolgáltató által tartott tréningek „rovására”. A szakmai képzések, nyelvtanfolyamok szerepe csökkent. A képzések hatékonyságát a kérdőívet kitöltő cégek 42%-a még soha nem mérte!!!!!! Mindössze 9,5% azok aránya, aki a válság óta figyelik ezt.

18 Tapasztalatok összegzése II. Bruttó bér, béren kívüli juttatások változása: A cégek negyedénél csökkent az 1 főre eső bruttó bérköltség. A válság óta a válaszadók 43%-ánál csökkentek a béren kívüli juttatások, főként a hideg étkezési, kultúra és ajándék utalványok alkalmazása esett vissza. Outsourcing: A megkérdezett cégek 16%-nál egyáltalán nincs kiszervezés. A legtöbbek által kiszervezett tevékenység a biztonsági szolgálat és a bérszámfejtés. Minimális azon tevékenységek aránya, melyeket a válság hatására visszaszerveztek. A szolgáltató kiválasztásánál a három leggyakrabban említett szempont az ár, a megbízhatóság és a referenciák.

19 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita 2010.05.19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések