Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Számvitel Didaktikája Domán Gabriella Intézeti munkatárs NYME-AK 2009. november 18.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Számvitel Didaktikája Domán Gabriella Intézeti munkatárs NYME-AK 2009. november 18."— Előadás másolata:

1 A Számvitel Didaktikája Domán Gabriella Intézeti munkatárs NYME-AK november 18.

2 KINEK MI JUT ESZÉBE, HA AZT HALLJA: KÖNYVELŐ, KÖNYVELÉS?

3 „ Egyszer egy francia léghajós-legnagyobb rémületére-nemcsak azt állapította meg, hogy otthon hagyta az iránytűjét, de azt is, hogy léggömbje gyorsan veszít repülési magasságából. Tudta, hogy jó utat tett meg a La Manche csatornán át, de ez volt minden, amit tudott. Amikor a léggömb egy mező közepén földet ért, egy angol úr ment oda, hogy megnézze, jól van-e a léghajós. – Hol vagyok?- kérdezte a francia. – Ön egy léggömbben van egy mezőn - mondta az angol. Mire a francia ezt válaszolta: - Ön könyvelő. – Igen, az vagyok – jött a válasz. – Honnan a csodából találta ki? – kérdezte az angol? A francia mosolygott, és ezt mondta: - Az információ pontos, de használhatatlan. R. Holland

4 BEVEZETÉS A számvitel az üzleti élet nyelve. Mit jelent a számvitel? A Didaktika értelmezése

5 Témaválasztás indoklása Szakközgazdászokat képzünk Alaptantárgy A Számvitel Didaktikáját még senki nem írta le Segítség kollégáknak Üzleti szakoktató szak indítása az egyetemünkön

6 A kutatás előzményei Szakirodalmi anyag áttekintése Óralátogatások, jegyzőkönyvek készítése Interjúk kollégákkal Tankönyvek elemezése Kari önértékelés tartalomelemzése

7 Kutatási módszerek Interjúk Megfigyelés Kérdőívek  Kollégákkal  Hallgatókkal

8 A BOLOGNA-RENDSZER A BOLOGNA-RENDSZER Bologna Nyilatkozat Európai Felsőoktatási Térség Az alapképzés célja, feladta

9 OKTATÁSI MÓDSZEREK Az új ismeretek tanítása-tanulása Képességek tanításának - tanulásának módszerei Az alkalmazás módszerei A rendszerezés és rögzítés módszerei A értékelés módszerei

10 A tanár munkáján alapuló módszerek:  a szóbeli ismeretközlés,  az elbeszélés, leírás, a magyarázat  az előadás  a bemutatás (szemléltetés) A tanár és a hallgató közös munkáján alapuló módszerek:  a megbeszélés (beszélgetés),  a gyakorlás,  az ismétlés,  az ellenőrzés, értékelés. A hallgató önálló munkáján alapuló módszerek  megfigyelés, kísérlet, gyakorlati munka,  könyvek,cikkek tanulmányozása,  a hallgató munkája programokkal, munka- és  feladatlapokkal, munkafüzettel

11 „ Mondd el, és elfelejtem, tanítsd meg, és emlékezem rá, lehessek részese és megtanulom.” (Kínai bölcsesség)

12 Felhasznált szakirodalom DIDAKTIKA – Szerkesztette : Falus Iván Nemzeti Tankönyvkiadó Bp A PEDAGÓGUSOK PEDAGÓGIÁJA – Szerkesztette: Golnhofer Erzsébet és Nahalka István Nemzeti Tankönyvkiadó Bp PETRINÉ FEYÉR JUDIT: A problémaközpontú csoportmunka Oktatás-módszertani Kiskönyvtár Gondolat Kiadó Bp M. NÁDASI MÁRIA: Projektoktatás Oktatás-módszertani Kiskönyvtár Gondolat Kiadó Bp FALUS IVÁN-KIMMEL MAGDOLNA: A portfólió Oktatás-módszertani Kiskönyvtár Gondolat Kiadó Bp DR. SPENCER KAGAN: Kooperatív tanulás Önkonet Kft., Bp BÁTHORY ZOLTÁN: Tanulók, iskolák-különbségek – Egy differenciális tanításelmélet vázlata Tankönyvkiadó Bp M. NÁDASI MÁRIA: Adaptivitás az oktatásban. Comenius Bt. (2000)

13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A Számvitel Didaktikája Domán Gabriella Intézeti munkatárs NYME-AK 2009. november 18."

Hasonló előadás


Google Hirdetések