Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető 2010. december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető 2010. december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI."— Előadás másolata:

1 1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

2 2 Elvárásaink az önértékelés megkezdésekor EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Pontos képet kapjunk arról, hogy milyen helyzetben vagyunk Összemérhető, összehasonlítható adatok, tények birtokába jussunk Megalapozott, reális tervet készíthessünk: hová juthatunk, hogyan lehetünk jobbak Bizonyítékokon alapuló igényeket fogalmazhassunk meg a fenntartók felé a jobb könyvtári szolgáltatásért Új, szorosabb együttműködés alakulhasson ki az ELTE könyvtárai és könyvtárosai között A könyvtári tevékenység javulása növelhesse az ELTE könyvtárak és könyvtárosok érdekérvényesítő képességét, presztízsét az egyetemen és a szakmában

3 3 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT Csapatépítés Új, hatékony együttműködési formák, munkamódszerek kialakítása, meghonosodása A szervezeten belüli kommunikációs gátak lebontása Mások véleményének figyelembe vétele, a konszenzuskeresés (és találás) elsajátítása A problémamegoldó képesség javulása (a feladatmegoldó attitűd erősödése) Belső feszültségek felszínre kerülése, orvoslása A vezetői szerep (feladatkör) újragondolása A tudatosság növekedése a könyvtár menedzselése terén Rálátás más könyvtárak tevékenységére a moderátor közvetítésével, illetve a könyvtári beszámolók (prezentációk) révén Nyitottság, fogadókészség – új attitűd a változások iránt Az értékelő munka elvitathatatlan eredményei – ahogy az értékelők látják (1) (szervezeti kultúra)

4 4 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A könyvtári tevékenységek komplex szemlélete (szakmai és menedzsment feladatok egysége, illetve összefüggései) A tevékenység tudatosabb tervezése a szervezet minden szintjén A szervezettel szemben támasztott (minőségügyi) elvárások megismerése, tudatosodása, illetve az azoknak való megfelelés A PDCA-ciklus szerinti működtetés meghonosítása (legalábbis az első lépés megtétele: az alkalmazás fontosságának felismerése) A működés szabályozottságának javulása (a hiányzó dokumentumok pótlása, a szabályok felelevenítése, aktualizálása) A működés dokumentáltságának javulása Az értékelő munka elvitathatatlan eredményei – ahogy az értékelők látják (2) (működés hatékonysága)

5 5 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A felismerés, hogy VANNAK (szabad, átcsoportosítható) erőforrásaink Új ismeretek megszerzése, a személyes kompetenciák fejlesztése A képzési igények egyértelmű körvonalazódása A szervezet absztrakt erőforrásainak bővülése, növekedése A könyvtári (menedzsment) szervezetek közötti feladatmegosztás meghatározása (KT,HMO, EKB) Az együttműködésben, közös feladatmegoldásban rejlő konkrét lehetőségek feltárása Az értékelő munka elvitathatatlan eredményei – ahogy az értékelők látják (3) (erőforrások fejlesztése)

6 6 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT Az együttműködés, közös feladatmegoldás új területei (ELTE-n belül) EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Kötelező (KKÉK ajánlott) dokumentumok pótlása (egy új önértékelés előkészítése) Felmérések (primer információszerzés) rendszeressé tétele Küldetésnyilatkozat kidolgozása, küldetéstudat fejlesztése Stratégiai célrendszer kialakítása Kulcsfolyamatok fejlesztése Működés hatékonyságának és dokumentáltságának javítása Minőségirányítás mint tudatos tevékenység fejlesztése Szervezeti PR javítása Kompetenciafejlesztés Tudásmegosztás a könyvtári hálózaton belül Zöld könyvtár Akadálymentes könyvtár

7 7 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A K évi Intézkedési Terve EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT

8 8 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A beszámoltatás rendje – a PDCA-ciklus szolgálatában EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT

9 9 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A K évi Intézkedési Terve – Intézkedési lap(1) EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT

10 10 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A K évi Intézkedési Terve – Intézkedési lap(2) EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT

11 11 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT Az együttműködés, közös feladatmegoldás új területei (könyvtárak között) Mit remélünk? EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Ahhoz, hogy valóban összehasonlíthatóak legyünk: közös javaslatok a KKÉK kiegészítéséhez, esetleges továbbfejlesztéséhez (vagy saját útmutató könyvtáranként?) A pontozás egységes módszertana, egységes alapelvek Az eredménymutatók mögött lévő adatok legyenek azonosak Azonos primer kutatások, felmérések Benchmarking – benchlearning módszertana : tudás és tapasztalat megosztás alakuljon ki A következő önértékelés jó útmutató alapján, kevesebb munka és időráfordítással jobb legyen és jobb eredmény szülessen

12 12 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A prezentációnak vége, a munka és a közös gondolkodás most kezdődik! EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT


Letölteni ppt "1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető 2010. december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések