Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A QF Embodiment projekt Karvázy Eszter osztályvezető NSZFI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A QF Embodiment projekt Karvázy Eszter osztályvezető NSZFI."— Előadás másolata:

1 A QF Embodiment projekt Karvázy Eszter osztályvezető NSZFI

2 A projekt leírása Időtartam: 2 év Résztvevők: 7 európai partner

3 Részt vevő országok

4 A partnerek kiválasztásának kritériumai földrajzi reprezentáció újonnan csatlakozott országok a NKKR bevezetésében sikereteket elért országok, mások, akik építhetnek helyes gyakorlataikra szociális partnerek, köztük több képzési szolgáltató

5 Célkitűzés A nemzeti és ágazati képesítési keretrendszerek kidolgozása során szerzett tapasztalatok és információk cseréje három területen: közoktatás, szakoktatás és felnőttoktatás, felsőoktatás, az EKKR mint közös hivatkozási pont felhasználásával Kísérleti projekt: 5 ágazat

6 Módszer A QF Embodiment módszere: „leírás és közelítés”, az érdekelt felek aktív részvételével

7 Munkaterv Szakaszok: 1. szakasz: a projektmunka előkészítése 2. szakasz: nemzeti képesítési keretrendszerek bemutatása 3. szakasz: ágazati képesítési keretrendszerek kidolgozása, közelítés 4. szakasz: záró konferencia, az eredmények közzététele, elterjesztés

8 Észtország Észtország 5-szintű NKKR-rel rendelkezik I-III. szint: szakmunkások (szakoktatás és szakképzés) IV-V. szint: vezetők, technikusok (felsőoktatás) EKKRÉszt képesítési szintek 1 2I 3434 II 5III 6IV 7878 V

9 Észtország Jövőbeni tervek: az EKKR-hez hasonlóan 8 szint létrehozása Ez a projekt segít annak megismerésében, hogy más országok hogyan értelmezik e 8 szintet, és hogy a NKKR-ek hogyan épülnek fel ezekben az országokban Segít a továbblépésre vonatkozó döntés meghozatalában

10 Románia Románia elkötelezte magát annak biztosítása mellett, hogy a NKKR megfeleljen az EKKR-nek A NKKR-ért felelős hatóságok: Nemzeti Képesítési Hatóság Nemzeti Műszaki, Szakoktatás- és Képzésfejlesztési Központ Felsőoktatási Képesítésekkel és a Gazdasági és Szociális Környezettel való Partnerséggel Foglalkozó Nemzeti Ügynökség

11 Románia A román NKKR más NKKR-ekkel való összehasonlíthatóságának megkönnyítése A nemzeti és ágazati képesítési keretrendszerek létrehozásával és fejlesztési folyamataival kapcsolatos tapasztalatok és helyes gyakorlatok cseréje A képesítési struktúrák szintjeinek elemzése (közoktatás, szakoktatás és szakképzés, felsőoktatás) az EKKR-rel való korreláció tekintetében

12 Csehország 1.A Foglalkozások Nemzeti Rendszerének kidolgozása 2007 eleje óta folyik. Egyebek mellett ez lesz az NKKR kidolgozásának egyik forrása. 2.Az ágazati tanácsok koncepciójának kibontakozása hatékonyan zajlik. A szociális partnerek részt vesznek a képesítések és foglalkozások meghatározásában. 3.A felsőoktatási eredmények ellenőrzéséről és elismeréséről szóló törvény (a nem formális és informális tanulást is beleértve a tanulás mindenfajta formájának elismeréséről szóló törvény) 2007 augusztusában lépett hatályba. 4.Az NKKR-projekt (NSK), az Oktatási, Ifjúsági és Sportminisztérium legfontosabb rendszerprojektje, folytatódik.

13 Csehország Tapasztalatok forrása az EKKR-rel összefüggésben adott EU-országokban az NKKR-ek kidolgozásából. Közös európai elvek alkalmazása a formális, nem formális és informális tanulás azonosítására és hitelesítésére. Ösztönzés a képesítési követelmények (szabványok) meghatározásához európai szinten az IVET és a CVET keretében. Hozzájárulás a közös európai eszközök végrehajtásához a képesítések és kompetenciák jobb átláthatósága érdekében.

14 Spanyolország Spanyolország rendelkezik NKKR-rel – 5 szint Az NKKR-ért az Általános Szakoktatási és Szakképzési Tanács felel, amelyben részt vesznek a szociális partnerek Isced szintek NKKR szintek , , 65

15 Spanyolország A partnerek megfigyelhetik a spanyol nemzeti képesítési rendszert. Spanyolország összehasonlíthatja a képesítések nemzeti jegyzékét más országokéval. Erősebb partnerség hozható létre a partnerekkel a jövőbeni együttműködés érdekében Elterjesztés, hitelesítés és minőségbiztosítás a szociális partnereken keresztül Erőteljesebb kapcsolat a spanyol minisztériummal

16 Görögország A görög oktatási rendszer Formális oktatás Szakoktatás – alap- és továbbképzés Felnőttoktatás Görögországban jelenleg nincs bevezetve nemzeti képesítési keretrendszer (NKKR). Görögország jelenleg az ISCED-et használja, amely csak a görög formális oktatási rendszerben szerzett képesítéseket foglalja magában.

17 Görögország Bőséges lehetőség arra, hogy tanuljon a partnerek csoportjától, amelybe olyan országok tartoznak (Észtország, Magyarország, Csehország), amelyek módszeres tevékenységekbe kezdtek a NKKR kidolgozása érdekében. Az EKKR kidolgozása kapcsán nemzeti szinten folyó vita előmozdítása, és a projektjelentések és -eredmények megfelelő hatóságoknak történő benyújtása, amelyeket módszeresen tájékoztatnak a QF Embodiment fejleményeiről. Várható előnyök A partnerek arra vonatkozó tapasztalatainak hasznosítása, hogy a szociális szereplők hogyan konzultáltak a megfelelő nemzeti hatóságokkal az EKKR felé vezető úton.

18 Svédország Svédországban jelenleg nincs átfogó nemzeti képesítési keretrendszer (NKKR)bevezetve Skandináv együttműködés az EKKR-rel kapcsolatban NKKR létrehozására irányuló kezdeményezés a felsőoktatás számára 2008-ra javaslat a közoktatás, valamint a szakoktatás és szakképzés bevonására

19 Svédország Mások tapasztalatainak kiaknázása A nem formális/informális tanulás kifejezett bevonása – más országok hasznosíthatnák Svédország tapasztalatait Erőteljesebb partnerség hozható létre a partnerekkel a jövőbeni együttműködés érdekében Elterjesztés, ellenőrzés

20 Magyarország Az EKKR és az NKKR párhuzamos kidolgozása– szoros kölcsönhatás Közvetlenül építhetünk a partnerek első kézből származó tapasztalataira – hatékonyabb munka További fejlesztések lehetősége a KKR- eken belül (informal, nem formális tanulás) A kisebb és „marginális” tagállamok fejlesztéseinek láthatóvá tétele

21 Magyarország 2006: az NKKR végrehajtására vonatkozó koncepció Az alágazatok megkezdték a képesítések tanulási eredményekkel történő meghatározását

22 A QF Embodiment projekt

23 Végső célunk

24 Köszönjük figyelmét! Karvázy Eszter osztályvezető NSZFI Magyarország


Letölteni ppt "A QF Embodiment projekt Karvázy Eszter osztályvezető NSZFI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések