Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA) www.ealta.eu.org.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA) www.ealta.eu.org."— Előadás másolata:

1 1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA)

2 2 Az EALTA Küldetés Nyilatkozata a következő: Az EALTA célja az, hogy elősegítse a nyelvi mérés és értékelés elméletének megértését, és hogy Európa szerte elterjessze és segítse a mérési és értékelési eljárások gyakorlati alkalmazását.

3 3 Az EALTA irányelvei elsősorban az alábbi három különböző célcsoport számára készültek: Azok számára, akik a mérés és értékelés területén tanárképzést folytatnak, osztálytermi mérést és értékelést végeznek, nemzeti vagy intézményi keretek között tesztfejlesztő munkában vesznek részt.

4 4 Mindhárom csoportra számos általános alapelv vonatkozik: A diákok/vizsgázók tisztelete Felelősségtudat Igazságosság Megbízhatóság Érvényesség A résztvevő felek közötti együttműködés

5 5 Az EALTA irányelvei a nyelvi mérés és értékelés jó gyakorlatához

6 6 Azok az EALTA tagok, akik a mérés és értékelés területén tanárképzést folytatnak, a maguk és az érintett felek (tanárjelöltek, gyakorló tanárok, tantervfejlesztők) számára tisztázzák, hogy:

7 7 Példák Mennyire releváns a tréning a képzésben résztvevők értékelési kontextusa szempontjából? Mennyire nyilvánvalóan kapcsolódnak a mérés és értékelés alapelvei (pl. érvényesség, megbízhatóság, igazságosság, a teszt visszahatása) a képzésben résztvevők saját kontextusához? Mi az elmélet és a gyakorlat közötti arány a tréning során? Milyen mértékben kapcsolódnak be a képzésben résztvevők értékelési eljárások kifejlesztésébe, kipróbálásába és minősítésébe?

8 8 Azok az EALTA tagok, akik osztálytermi mérést és értékelést végeznek, a maguk és az érintett felek (különösen a diákok és amennyire lehetséges a szülők) számára tisztázzák a következőket:

9 9 Példák Mi az értékelés célja? Mennyire megfelelőek az értékelési eljárások a nyelvtanulói célcsoportnak? Milyen erőfeszítéseket tesznek annak biztosítása érdekében, hogy az értékelés eredménye pontos és igazságos legyen? Hogyan véleményezhetik a diákok az értékelési eljárásokat? Milyen lépés(eke)t fognak tenni annak érdekében, hogy a tanulás sikerességét fokozzák? Milyen visszajelzést kapnak a diákok?

10 10 Azok az EALTA tagok, akik tesztfejlesztő munkában vesznek részt, tisztázzák a maguk és az érintett felek (tanárok, diákok, a szélesebb közönség) számára az alábbi kérdéseket.

11 11 Továbbá a tesztfejlesztők számára ajánlott, hogy párbeszédet kezdeményezzenek intézményük és minisztériumuk döntéshozóival annak érdekében, hogy a döntéshozók tudatában legyenek mind a jó, mind a rossz gyakorlat ismérveivel, hogy ily módon az értékelési rendszerek és gyakorlatok minőségi javulását elősegíthessék.

12 12 Példák Van-e tesztleírás? A tesztfejlesztőknek és feladatíróknak van-e releváns tanítási gyakorlata a teszt által megcélzott nyelvi szintre vonatkozóan? Milyen tréningen vettek részt a tesztfejlesztők és a feladatírók? Kipróbálják-e előzetesen a teszteket? Kapnak-e képzést az értékelők minden egyes vizsgaidőszakban?

13 13 Példák Alkalmaznak-e szisztematikusan kettős értékelést a szubjektív értékelésű tesztek esetében? Milyen a tesztnek az oktatásra gyakorolt visszahatása? Milyen eljárásokat alkalmaznak annak biztosítása érdekében, hogy a teszt megfelelően kövesse a tantervi változásokat? A teszt szintje a KER-hez kapcsolt? Milyen bizonyíték áll rendelkezésre ennek az állításnak az alátámasztására?

14 14 angol (brit) bolgár cseh dán észt finn francia görög grúz holland katalán lengyel lett litván luxemburgi magyar német norvég (bokmål + nynorsk) olasz orosz örmény román spanyol svéd szlovén török Az Irányelvek dokumentum januárjáig az alábbi nyelvi változatokban készült el:

15 15 „Az EALTA irányelvei a nyelvi mérés és értékelés jó gyakorlatához” című dokumentum teljes szövege, valamint különféle nyelvi változatai megtalálhatók az alábbi web lapon:


Letölteni ppt "1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA) www.ealta.eu.org."

Hasonló előadás


Google Hirdetések