Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tóthné Eszes Éva1 „Integrációs bázisiskola a Jászságban” TÁMOP-3.3. 3. -08/1.-2009-0011. „Integrációs bázisiskola a Jászságban” konzorciumi pályázat Elnyert.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tóthné Eszes Éva1 „Integrációs bázisiskola a Jászságban” TÁMOP-3.3. 3. -08/1.-2009-0011. „Integrációs bázisiskola a Jászságban” konzorciumi pályázat Elnyert."— Előadás másolata:

1 Tóthné Eszes Éva1 „Integrációs bázisiskola a Jászságban” TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban” konzorciumi pályázat Elnyert támogatás: Ft

2 Tóthné Eszes Éva2 A projekt célja a közoktatási intézményi hálózat kialakításában való részvétel, a hálózati tanulás, hospitáció révén a HHH tanulók integrált oktatását segítő, IPR alapú intézményfejlesztésre, inkluzív oktatási környezetre fókuszáló együttműködés fejlesztése, sikeres programok és módszerek elterjesztése, az IPR már jól működő elemeinek rendszerré építése, hatékonyabbá tétele az egymástól való tanulás módszerével. Az együttnevelésben kialakult jó gyakorlatok, a hatékonyan működő pedagógiai modellek megismertetése, elterjesztése a kölcsönös tanulás jegyében a térség oktatási intézményei között.

3 Tóthné Eszes Éva3 Konzorciumi partnerek Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar, Jászberény JKI Napsugár Óvoda, Jánoshida JKI Petőfi Sándor Általános Iskolai Tagintézmény, Jánoshida Cigány Kisebbségi Önkormányzat, Jánoshida Jászsági Cigányok Munkalehetõségéért Egyesület

4 Tóthné Eszes Éva4 JKI Napsugár Óvoda Együttműködés a családdal Folyamatos a kapcsolattartás (napi beszélgetés, fogadóóra, visszatérő családlátogatás) A kapcsolattartás további elemeinek bővítésével (több közös program), illetve a tartalmi elemeinek mélyítésével a HHH szülők részvételi arányának növelése. Óvoda – iskola átmenet támogatása Kidolgozásra került az óvoda – iskola együttműködési modellje Dokumentumok: A kidolgozott új tartalmi elemek beépítése az óvoda dokumentációjába.

5 Tóthné Eszes Éva5 Cigány Kisebbségi Önkormányzat Helyi közoktatási kerek-asztal Szülői klub működtetése Színházlátogatások Játszóház Környezetvédelmi nap Családi nap szervezése

6 Tóthné Eszes Éva6 Jászsági Cigányok Munkalehetőségéért Egyesület Kirándulás szervezése Sportprogram rendezése Cigánytánc oktatása Mobil színpad beszerzése Helyi közoktatási kerek-asztal Szülői klub működtetése

7 Tóthné Eszes Éva7 Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar Dr. Fábiánné dr. Kocsis Lenke főiskolai tanár Nyíri Mihályné főiskolai adjunktus Erdészné dr. Molnár Marietta tanszékvezető főiskolai tanár Pedagógushallgatók fogadására, hospitációk és konzultációk vezetésére, próbatanításokra, vizsgatanításokra történő felkészítés

8 Tóthné Eszes Éva8 JKI Petőfi Sándor Általános Iskolai Tagintézmény I. IPR alapú intézményfejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek (Tanulás tanítása program, Nyitott iskola program) II. Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek (Pedagógushallgatók fogadására, hospitációk és konzultációk vezetésére, próbatanításokra, vizsgatanításokra történő felkészülés.) III. Szolgáltatói tevékenységek (Találkozó szervezése, részvétel találkozókon, műhelymunka) hálózatokhoz történő kapcsolódást, IV. Közoktatási fejlesztési hálózatokhoz történő kapcsolódást, a hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek (jó gyakorlatok megismerése, terjesztése, fejlesztése) V. Minőségbiztosítással minőségirányítással összefüggő elemek (A teljes körű intézményi önértékelés rendjében szerepelteti az IPR alapú önértékelést.)

9 Tóthné Eszes Éva9 Főiskolai hallgatók gyakorlatát segítő munkacsoport Munkacsoport-vezető: Kerepesiné Antal Ibolya Kerepesiné Antal Ibolya tanító, gyakorlatvezető szakvizsgaTagok: Horváthné Szabó Katalin Horváthné Szabó Katalin magyar-történelem szakos tanár Majorosné Gerhát Éva Majorosné Gerhát Éva tanító, nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus szakvizsga Mészárosné Vas Márta Mészárosné Vas Márta magyar-ének szakos tanár, drámapedagógus szakvizsga Nagyné Barta Vilma Nagyné Barta Vilma matematika-kémia szakos tanár Tóthné Eszes Éva Tóthné Eszes Éva tanító, magyar szakos tanár, közoktatási vezető szakvizsga Turócziné Eszes Mária Turócziné Eszes Mária tanító, mentálhigiénés szakvizsga

10 Tóthné Eszes Éva10 Közös tervezés Feladat-egyeztetés, célkitűzések, munkaterv Az integrációs pedagógiai rendszer felépítése Az integrációs pedagógiai rendszer felépítése Az iskolában működő IPR – elemek Az iskolában működő IPR – elemek Együttműködések, partnerkapcsolatok „EGYMÁSTÓL TANULÁS” „EGYMÁSTÓL TANULÁS” Az értékrendszer prioritásai Csoportos és egyéni hospitálások hogyanja

11 Tóthné Eszes Éva11 Gyakorlatvezetők felkészítése Gyakorlatvezetői dokumentáció megismerése A tanítási gyakorlatok programjának előkészítése A hallgatók értékelő füzetei Az integráció és szegregáció története a Jászságban – előadás (Dr Szabados Lajos, a főiskola rektor helyettese) Értékelési szempontok megbeszélése Gyakorlati jegyek szempontjai A teljesített félév munkájának értékelése A következő félév programterve

12 Tóthné Eszes Éva12 Gyakorlatvezetők felkészítése Gyakorlatvezető tanárok hospitálása a Csillei Béla által vezetett Dr. Hegedűs T. András Alapítványi Szakiskolában, Középiskolában. A tanítási gyakorlat mindennapi kérdéseinek megbeszélése ( felkészülés, tervezetek). Záró tanítások előkészítése

13 Tóthné Eszes Éva13 Gyakorlatvezetők felkészítése A grafológia alapjai Gyermekrajzok elemzése Továbbképzés Ribárszki Valéria pszichológus

14 Tóthné Eszes Éva14 Gyakorlatvezetők felkészítése Tanárképzés szakmai és gyakorlati kérdései Mérési-értékelési gyakorlatok Vélemények a pedagógus munkájáról Mi jelent stresszt a pedagógusnak? A gyakorlatvezetői munka kihívásai, „örömök és gondok”

15 Tóthné Eszes Éva15 A hallgatók gyakorlatának tervezete 3 félév ütemezése Csoportos hospitálásokkal kezdődik Egyéni hospitálással folytatódik Csoportos tanítási gyakorlat Egyéni tanítási gyakorlat Komplex szabadidős foglalkozás

16 Tóthné Eszes Éva16

17 Tóthné Eszes Éva17

18 Tóthné Eszes Éva18

19 Tóthné Eszes Éva19 Találkozás a hallgatókkal Közoktatási szakértő előadása: IPR-rendszer Gyakorlatvezetők bemutatkozása Ismerkedés a főiskolai hallgatókkal Ismerkedés a tanulócsoportokkal

20 Tóthné Eszes Éva20 Csoportos hospitálás Ismerkedés a helyi óvodával Bemutató foglalkozás megtekintése Mozgásfejlesztés az óvodában

21 Tóthné Eszes Éva21 Csoportos hospitálás Bemutatóóra az első osztályban Hospitálás a saját tanulócsoportban Egyéni fejlesztésbe való bekapcsolódás

22 Tóthné Eszes Éva22 Egyéni hospitálás, tanítási gyakorlat Kompetencia-fejlesztés Kooperatív tanulásszervezés Differenciálás Hatékony tanuló- megismerési technikák Egyéni fejlesztés Motivációs eszközök Pályaorientáció Multikulturális tartalmak Külső partner- kapcsolataink Önismeret, önértékelés

23 Tóthné Eszes Éva23 Együttműködések Fehér Kálmánné, a jánoshidai Cigány Kisebbségi Önkormányzat elnök asszonya Cseresznyési Erika, védőnő Mahovics Tímea, gyermekjóléti szolgálat előadója Banya László, a Jászsági Cigányok Munkalehetőségéért Egyesület elnöke

24 Tóthné Eszes Éva24 Szabadidős tevékenységek

25 Tóthné Eszes Éva25 Közös szakmai nap

26 Tóthné Eszes Éva26 Projektzáró tanítás

27 Tóthné Eszes Éva27


Letölteni ppt "Tóthné Eszes Éva1 „Integrációs bázisiskola a Jászságban” TÁMOP-3.3. 3. -08/1.-2009-0011. „Integrációs bázisiskola a Jászságban” konzorciumi pályázat Elnyert."

Hasonló előadás


Google Hirdetések