Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A lovasterápia, mint élményterápia lehetőségei az autizmussal élő gyermekek szocializációjában Hevesi Tímea Mária Sarlóspuszta,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A lovasterápia, mint élményterápia lehetőségei az autizmussal élő gyermekek szocializációjában Hevesi Tímea Mária Sarlóspuszta,"— Előadás másolata:

1 A lovasterápia, mint élményterápia lehetőségei az autizmussal élő gyermekek szocializációjában Hevesi Tímea Mária Sarlóspuszta, október 23.

2 A „flow” élmény Autizmussal élő személyek pedagógiája Az autizmussal élő gyermek és a ló kapcsolata Pedagógiai kísérlet Integráció segítése lovasterápia segítségével

3 A „flow” élmény A „flow” – élvezeteket nyújtó tapasztalatokat jelent (Csíkszentmihályi, 2009; 2011) A tanulás örömének alternatívája (Zalay, Kocsisné, Klein, Kiss 2012)

4 Autizmussal élő személyek pedagógiája Az augmentatív pedagógia csak az első lépés az oktatásban (Peeters 2007) A „naiv tudatlemélet” (Baron-Cohen 2004) Újabb kutatás: komplexebb tudatelméleti képesség lehetősége (Győri 2009) A viselkedéses teljesítmény mögött viszonylag megőrzött kompetenciákat érdemes fejleszteni (Győri 2009)

5 Élményjellegű foglalkozások Hintáztatás, földdel, tűzzel, buborékokkal való játék stb.

6 Pedagógiai kísérlet 12 autizmussal élő óvodáskorú gyermek részvételével Szimbólumok (zene, tűz, föld, ló, kutya, ringatás, érintés, víz, kör stb.) pedagógiai alkalmazása Bizalom és kapcsolatépítő játékok használata

7 Struktúra : Akklimatizálódás-ráhangolódás : Irányított mozgás csoportosan : Tízórai : Udvari játék : Csoportfoglalkozás : Körjáték : Érzékelés : Elköszönés

8 Érzékenyítés a társas kapcsolatokra 1. Lóetetés 2. Lóápolás 3. Lóvezetés 4. Lóvezetés feladatokkal 5. Lóra ülés

9 A lovasterápia szerepe a szocializáció segítésében Az élmény, a tanulás, a kapcsolat, az érintés s a bizalom megjelenése az autizmussal élő gyermekek társas kapcsolataiban. Gyakorlati alkalmazására javaslat: rendszeresen érzékenyítő napok tartása.

10 Köszönöm a figyelmet!

11 Felhasznált irodalom Baron-Cohen, S., 2004, Autism: research into causes and intervention. Pediatric Rehabilitacion, 2004, Vol. 7, No. 2, p Csíkszentmihályi, M., 2009, Az öröm művészete. Bp., Nyitott Könyvműhely Csíkszentmihályi, M., 2012, A fejlődés útja. Bp., Nyitott Könyvműhely Győri, M., 2009, A tudatelméleti képesség változatossága autizmusban – és implikációi az atipikus megismerésre és tanulásra nézve. Gyógypedagógiai Szemle , p Klein, S., 2012, A tanulás szabadságától a szabadság tanulásáig. In. Klein Sándor: Tanulni jó. Bp., Edge 2000 Klein, S. – Kiss, J. 2012, A képzelet szárnyán. In. Klein Sándor: Tanulni jó. Bp., Edge 2000 Kocsisné Dr. Farkas, C., 2012, A „derűs iskola”. In. Klein Sándor: Tanulni jó. Bp., Edge 2000 Peetres, T., 2007, Autizmus. Kapocs Kiadó, Budapest. Zalay, Sz., 2012, A tanulás örömének alternatívája. In. Klein Sándor: Tanulni jó. Bp., Edge 2000


Letölteni ppt "A lovasterápia, mint élményterápia lehetőségei az autizmussal élő gyermekek szocializációjában Hevesi Tímea Mária Sarlóspuszta,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések