Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása"— Előadás másolata:

1 Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
Projektvezető: Sári Lajos Munkatársak: Kovács Andrea Pádár Éva Králik Tibor

2 Modulrendszer – Fejlesztési stratégia
Intézményközi szakmai együttműködések meghatározása Szakmakínálat közös tervezése és megszervezése alap szakképesítések, elágazások, ráépülések és rész szakképesítések Kapacitáskihasználtság közös tervezése közös képzőhelyen és az intézményeknél közösen használt kapacitások közös képzési szakaszok meghatározása Modultérkép alapján feladatmátrix Intézményközi feladatmegosztás (mit közösen, mit központi képzőhelyen, hol van szakmai képzési együttműködés (közös képzési szakaszok), hol van közös kapacitás használat) Erőforrás leltár készítése Humánerőforrás fejlesztési stratégia Eszközfejlesztési stratégia

3 A modulrendszerű képzés és a TISZK
Miben segíthet a modulrendszer? Optimális képzési kínálat meghatározása – szakmacsoportos és TISZK szintű modultérkép Az iskolarendszerű képzés és a felnőttképzés összehangolása Eszközfejlesztési terv elkészítése Humánerőforrás tervezése Sikeres pályázás (pl.: RFKB) Szakmai együttműködések

4 Feladataink Intézményi modultérképek elkészítése Szakmacsoportos modultérképek elkészítése Közös követelménymodulok tartalmi vizsgálata TISZK szintű tartalomfejlesztési rendszer kialakítása Tananyagelem szintű tananyagtervezés Tanulási útmutatók Gyakorlati vizsgatevékenység tételsorainak elkészítése A tartalomfejlesztés TISZK-szintű folyamatszabályozása Az intézményi szakmai programok közös tartalmi elemeinek meghatározása

5 Lehetséges vizsgaközpont funkciók
Módszertani központ Az aktualizált TISZK szintű szakmacsoportos modultérképek alapján összeállítja a TISZK kiemelt szakmacsoportjainak vizsgatérképét A közös (legalább három intézményt érintő) modulok esetében a szakmacsoportos bizottságok közreműködésével elkészíti a szóbeli tételekhez illeszkedő értékelési segédletek és segédanyagok elkészítését Gyűjti és elemzi a szakmai vizsga eredményeit, szükség szerint intézkedési tervet készít A közös (legalább három intézményt érintő) modulok esetében a szakmacsoportos bizottságok közreműködésével elvégzi a vizsgaszervező vizsgabizottsági tagjainak és jegyzőinek felkészítését

6 Lehetséges vizsgaközpont funkciók
Fejlesztési központ A közös (legalább három intézményt érintő) modulok esetében a szakmacsoportos bizottságok közreműködésével elkészíti a modulokhoz tartozó gyakorlati vizsgatevékenységek tételsorát és értékelési útmutatóját A kompetenciaalapú vizsgáztatáshoz illeszkedő, a tananyagegységeket mérő, értékelő eszközök fejlesztése Az oktatási folyamatban történő mérések (ellenőrzések) összehangolása a vizsgáztatás követelményeivel

7 Lehetséges vizsgaközpont funkciók
Információs központ Vizsgáztatással összefüggő jogszabályi környezet figyelés és az érintettek (intézmények, kamarák) folyamatos tájékoztatása Gondoskodik a vizsgaeredmények nyilvánosságáról Nyilvános (on-line) feladat- és tételbankot üzemeltet

8 Projektirányítás

9 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések