Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SELF PR, ÉNMÁRKA, SZEMÉLYES IMAGE „Just do it!” „I am, who I am”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SELF PR, ÉNMÁRKA, SZEMÉLYES IMAGE „Just do it!” „I am, who I am”"— Előadás másolata:

1 SELF PR, ÉNMÁRKA, SZEMÉLYES IMAGE „Just do it!” „I am, who I am”

2

3 Önismereti ablak Nyílt terület: saját magunk és mások számára is ismert – itt könnyedén mozgunk, hatékony a kommunikációnk, ki tudjuk számítani a reakciókat, ismerjük ezt a világot Vak terület: olyan mások számára észlelhető cselekvéseink, viselkedésmódunk, aminek mi nem vagyunk tudatában (más szemében a fogpiszkálót ) Rejtett terület: olyan érzések, gondolatok, viselkedések, amit elrejtünk mások elől (sima beszélgetésben nyaldd ki a seggem…) – belső világunk. Ennek nagysága függ a kommunikációban részt vevők egymáshoz viszonyított helyzetéhez (ebből érdekes szituációk jönnek: van aki az orvosi várószobában elmondja élete történetét, más 20 év alatt sem nyílik meg) Ismeretlen terület: sem mi, sem mások nincsenek tudatában, az álmok és a pszichiáter világa ÉN/MÁSOK ISMEREM NEM ISMEREM ISMERIK NYÍLT TERÜLET VAK TERÜLET NEM ISMERIK REJTETT TERÜLET ISMERETLEN TERÜLET

4 Önismeret, önbizalom Jutalmazd meg magad, ha jó voltál
Teszteld magad: tegyél minél több olyat,amit eddig féltél megtenni Élvezd a célhoz vezető utat A kisebb célok elérésekor állj meg és gondold végig mi kellett hozzá, miért sikerült (akár írásban) Gondold végig (jegyezd le) a helyzeteket, amikor nem volt önbizalmad Idézd fel azokat a szituációkat az életedben,amikor önbizalommal teli voltál és ez bejött „Segédkonstrukciók”

5 A személyes márka dimenziói: hírnév hatásfok fontos: hitelesség
következetesség

6

7 A személyes márka jellemzői
Legyünk szem előtt, emelkedjünk ki a tömegből Mindig önmagunkat adjuk A személyes márkánk túlél minket A márka összetett, sokszínű cucc (nem csak az otthoni szerep, vagy a munkahelyi pozíció)

8 A személyes márka eszközei
Tiszta, egyértelmű kommunikáció Image eszközök használata Folyamatos előrehaladás Tanulás, felkészülés, átgondolás, értékelés, tervezés Nyitottság, rugalmasság Folyamatos kapcsolatépítés

9 Ami az életben fontos, azt már az óvodában megtanultuk
Ossz meg mindent másokkal Ne csalj a játékban Ne hazudj Ne bánts másokat Tegyél rendet magad után ne vedd el a másét Kérj bocsánatot, ha fájdalmat okoztál Evés előtt moss kezet Húzd le a WC-t magad után Élj mértékkel Csak akkor egyél, ha éhes vagy Minden nap tanulj, rajzolj, énekelj, táncolj Délutánonként aludj egyet Fogd meg a másik kezét A nagyvilágban óvatosan közlekejd

10 Karrierdosszié Legyen portfóliód: CV Motivációs levél
Iskolai bizonyítványok Oklevelek Fotók Referenciák Munkahelyi szerződések Cikkek, publikációk Közösségi médiában való jelenlét

11 A külső fontossága Ápoltság A helynek megfelelő öltözet Kiegészítők
Decens smink Kisugárzás, magabiztosság Non-verbális kommunikáció Beszéd

12 A kapcsolatépítés A kapcsolat mindig fontosabb, mint a pénz (Onassis, Csányi Sándor…) Induljunk ki a meglévő kapcsolati hálónkból A kapcsolatokat folyamatosan ápoljuk, legyünk ott, amikor szüksége van ránk A kapcsolatok legyenek összhangban a személyiségünkkel

13 A kapcsolatépítés színterei
Család Ismerősök, barátok Egyetemi hálózatok (csoport, kollégium, hallgatói szervezet) Volt tanarak Állásbörzék Internetes honlapok és közösségi média Konferenciák Szakmai gyakorlat Személyes események

14 A cégek elvárásai Jó kommunikációs készség
Együttműködés, csapatmunkában való részvétel Nyitottság, tolerancia Konkfliktustűrő- és megoldóképesség Kezdeményezőkészség Önállóság EQ Elhivatottság lojalitás

15 A cégek elvárásai – előnyök
valamiben való jártasság (hobbi), látszódjék, hogy nem egy dimenziós emberek vagyunk blog, honlap, twitter, facebookk, megjelenések írás, valamilyen termék magamról ötletek, új trendek, képben levés, infók a vállalatról munkában való jártasság, vagy karitatív tevékenység, vagy egyetemi közösségi cucc (pld. AISEC)

16 CV Személyes adatok Végzettségek Szakmai tapasztalat
Egyéb ismeretek, infók: nyelvtudás, számítógépes ismeretek, publikációk Egyebek (hobbi, érdeklődési kör)

17 Motivációs levél A lényeg: ne sablonlevél legyen, a címzett lássa, hogy ez neki szól Címzés Megszólítás Hivatkozás- hol, kitől hallottam a munkáról Miért vagyok alkalmas a munkakörre Mi vonz ide, miért szeretnék itt dolgozni Hosszabb távú karriertervek Versenysport, hobbi, folyamatban lévő tanulmányok Szándéknyilatkozat – bízom benne, hogy.. A mellékletek felsorolása (CV, fotó, referenciák) Dátum, aláírás

18 Állásinterjú – felkészülés
Előzetes információgyűjtés: honlap, ismerősök, cég épülete, termékek, twitter, facebook, nyomtatott anyagok, piaci helyzet, versenytársak, stb… Előző este aludd ki magad Az utolsó napon egyél keveset Mindenki izgul – aki azt mondja, hogy nem, az hazudik, vagy nem érdekli a dolog Egy nappal előbb fusd át a részleteket – időpont, cím, odajutás, anyagok Jóga! Beszélgess a számodra nyomasztó dolgoktól egy ismerőssel/rokonnal Készülj fel a hogyanra, ez fontosabb mint a mit Készíts sorrendet, priorizálj – a fontos dolgok szerepeljenek! Gyakorold az interjú helyzetet Öltözet, kiegészítők, stílus végiggondolása

19 Állásinterjú – felkészülés
Készülj fel a számodra legkellemetlenebb kérdésekből (ez egyénenként különböző). Ehhez érdemes elolvasni a CV-det egy kívülálló szemével Készülj fel olyan provokatív kérdésekre, mint pld. Sorolja fel a negatív tulajdonságait! Miért nem a (konkurencia)-hoz jelentkezett? A fizetésen kívül mi motiválja ebben a munkában? Ezekre legyen egy-egy poénod, frappáns válaszod Készülj fel rá, hogy kevesebb ideig tart majd az interjú, mint ahogy az gondolod/ szeretnéd

20 Állásinterjú – a nagy nap
Ha előbb érkezel sétálj egyet a környéken – mély légzés Érkezzünk 5 perccel előbb – nézzünk körül, legyenek kérdéseink a környezettel kapcsolatban Fogadjuk el a kávét, ásványvizet Testbeszéd: húzd ki magad, ülj egyenesen, dőlj előre Szemkontaktus – ülj az interjúztatóval szembe, ha többen vannak,lehetőleg úgy, hogy minél többen kb. szembe kerüljenek, sose a sarokba, eldugott helyre Tudd, hogy lőnek rád, nincs védőpajzsod, ez rosszul érinthet Az elején rövid, udvarias mondatok, válaszok – ez még a pass time ideje Kezdeményezz beszélgetést, kérdezz vissza Legyél természetes, ne próbálj bonyolult lenni Az interjúztató nem az ellenséged Anekdota, személyes élmény, hiteles mondás, idézet Figyelj a másikra, ne azon gondolkozz, hogy mit akarsz mondani Az infók a cégről lazán történjenek, ne hajánál előrángatva Érdemi kérdéseid legyenek Kommunikációs és nonverbális kommunikáció (szemkontaktus, láblóbálás, stb…)

21 Állásinterjú – az interjú után
Az interjú után (minimum fél nappal utána) értékelj Pozitívumok, Negatívumok, Mi jött ki belőled? Mit kellene máshogy csinálnod legközelebb? Az interjúztató magatartása, visszajelzései További lépések

22 Állásinterjú - tévhitek
Nem szabad jegyzetelni Az interjúztató hallgatása negatív jelzés Csak akkor beszélj, ha kérdeznek A béralku az interjú része Interjú után nem szerencsés érdeklődni Jó ha leírod a fő gondolatokat Általában csak kóstolás – hogy bírod a kisebb stresszt Próbálj dialógust kezdeményezni, kérdezz, légy érdeklődő Csak akkor ha rákérdeznek, általában a sokadik körben Pár nappal utána nyugodtan rá lehet telefonálni a HR-esre

23 Foglalkozása: álláskereső
Egyetem Állásbörzék Konferenciák, események Klubok, üzleti körök, társaságok Újsághirdetés Internet Munkaügyi központ kapcsolatok

24 Multi Előnyei Nemzetközi munkakörnyezet
Hivatalos bejelentés és fizetés Magas kezdőfizetés, különböző bónuszok Fizetésen kívüli juttatások Közismert brandek Folyamatos képzések,tréningek Idegennyelv- tudás karbantartása, lehetőség új nyelvek tanulására Tág karrierlehetőségek Kitekintés a világra Viszonylag átlátható karrierlépcső Általában stabil, kiszámítható jövőkép Hátrányai Merev hierarchia, kevés lehetőség egyéni ötletekre, kreativitásra Az ötlettől a megvalósításig sokszor ezer év telik el Formalizált kapcsolatok Szűk szakterület Sok jelentés, adminisztráció Gyakori túlóra Apró fogaskeréknek lenni a nagy gépezetben Gyakori tréningek, utazások

25 Kis cég Előnyei Több emóció, kötődés
Kisebb bürokrácia, rugalmasabb szervezet Az ötletek könnyebb megvalósítása Személyesebb kapcsolatok, közelebb a főnökség Egyéni problémák könnyebb kezelése Családias légkör Szélesebb szakterület, nagyobb rálátás más területekre Mély víz Gyorsabb visszajelzés Hátrányai Kevesebb fizetés, juttatás, bónusz Nem mindig teljesen bejelentett állás Szűk előrelépési lehetőség Alig van tréning, továbbképzés Csak hazai kitekintés, kevés utazás Instabilitás Kevésbé ismert cégnév

26 Non profit szektor Előnyei Elhivatottság egy ügy mellett Nemes cél
Magas motiváció Baráti, világmegváltó légkör Érdekes, többféle munka Sok emberrel, üggyel való találkozás Nemzetközi kapcsolatok, kitekintés Hátrányai Igazi elhivatottság nélkül nehéz ügy Kevés pénz, néha fizetés nélküli, önkéntes munka Sok túlóra lelkesedésből Kis csapat Az élet árnyoldala (betegek, kisebbségek, hátrányos helyzetűek, szegények,…)

27 Közigazgatás, állami cégek
Előnyei Nagyobb biztonság Tervezhető jövő Nagyobb távlatú feladatok, célok Kisebb nyomás Nem kell megszakadni a munkában Egy speciális szakterület megismerése Hátrányai Kevesebb fizetés, juttatás Hierarchia, merev struktúra Nehezebb előrelépési lehetőség Minimális szabadság Kevés lehetőség más szakterületekbe való bepillantásra 80-as évek feeling

28 Gyakori hibák a karrierépítésben
Pályaválasztás kevés szempont alapján Szakmai gyakorlat csak papíron Diplomahalmozás Ugyanaz a munka hosszú ideig – kiégés, kapcsolatok csökkenése Szakmai beszűkülés Nyelvtudás berozsdásodása Kapcsolatok elhanyagolása Internet tudás csökkenése


Letölteni ppt "SELF PR, ÉNMÁRKA, SZEMÉLYES IMAGE „Just do it!” „I am, who I am”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések