Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola."— Előadás másolata:

1 Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola

2 Magyarországi helyzet Környezetszennyező vállalatoktól indult Környezeti elkötelezettség demonstrálása Piaci előnyök reményében 11 vállalat Multinacionális és nagyvállalati kör

3 Jogszabályi háttér ISO ajánlás szinten a környezeti jelentés EMAS kötelező alkotórésze a környezeti nyilatkozat 1999-ben törvényi szabályozás kísérlete

4 Jelenlegi gyakorlat –Önkéntes jelleg –Számonkérés hiánya –Érintettekkel konzultáció hiánya –Tetszőleges tartalom –Természet és vállalat kapcsolatáról szól –Társadalom és vállalat kapcsolatát alakítja

5 Elméleti háttér Természet, társadalom gazdaság kapcsolatrendszere Gazdasági megközelítés –Társadalmi kérdések neoklasszikus gazdaságtana (G. Becker) –Környezeti kérdések neoklasszikus gazdaságtana Környezetgazdaságtan (Pigou, Coase) Rendszerszemléletű megközelítés –Humanista közgazdaságtan (G.A. Smith) –Integrált közgazdaságtan (K. Polányi, E. Schumacher) –Ökológiai közgazdaságtan (Daly, Ayres)

6 Szervezetelméleti megközelítés Stratégiai megközelítés –Hosszú távú gazdasági célok –Társadalmi és természeti célok a gazdasági célok elérése érdekében rendszerszemléletű –Értékalapú hozzáállás –Gazdasági, társadalmi, természeti célok integrált megközelítése

7 Vállalatmodellek (társadalmi kapcsolatok) Stratégiai társadalmi vállalatmodell –Gazdasági célok elsődlegessége –Stakeholder koncepció Vállalati működéssel érintett, vagy azt befolyásoló szervezetek, személyek motivációi alapján Társadalmi elvárásokra épülő vállalatmodell –Társadalmi felelősségvállalásra orientál –Jogszabályok és az érintett társadalmi csoportok elvárásai alapján Gazdasági Jogi Etikai Humanitárius Értékalapú társadalmi vállalatmodell

8 Vállalatmodellek (természeti kapcsolatok) Stratégiai környezeti vállalatmodell –Gazdasági célok elsődlegessége –Kommunikációs és marketing előnyök megragadása a környezetvédelmi tevékenységgel –Piaci lehetőségek feltárása innovatív megközelítéssel Társadalmi elvárásokra épülő környezeti vállalatmodell –Erőforrások kitettsége –Termékek erőteljes szennyezése –Fenntarthatóság orientáltság –Környezeti menedzsment igazolja az elkötelezettséget Értékalapú környezeti vállalatmodell –Ecocentrikus felelősség –Humán megközelítés meghaladása –Természeti értékek legmagasabb prioritása alapján áll

9 Környezeti témakörök –Tevékenységek bemutatása –Környezeti politika –Környezeti menedzsment –Környezeti hatások –Jogszabályoknak megfelelés –Környezetvédelmi célok és intézkedések –Környezeti kommunikáció

10 Számszerűsített teljesítménymutatók Inputok (víz és energia) Outputok Pénzügyi információk (szennyezés, hulladék) Abszolút és relatív értékek Összehasonlítás szabványokkal és nemzetközileg Terv és tény összehasonlítás Technológiai és termékbontás

11 Pénzügyi teljesítménymutatók Környezeti beruházások Környezeti K+F Adók, díjak, bírságok Kárelhárítás, kártérítés Környezeti költségek Környezeti támogatások Környezeti kockázat kezelésének költségei

12 Környezeti jelentések kommunikációja Érintettek meghatározása és priorizálása Információigények felmérése Információk megszerzése Kommunikációs csatorna Párbeszéd formáinak meghatározása


Letölteni ppt "Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések