Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

111 A benchmarking szerepe a közoktatásban. 211 Mi is az a benchmarking? " A benchmarking a világ bármely pontján működő más szervezetekkel való folyamatos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "111 A benchmarking szerepe a közoktatásban. 211 Mi is az a benchmarking? " A benchmarking a világ bármely pontján működő más szervezetekkel való folyamatos."— Előadás másolata:

1 111 A benchmarking szerepe a közoktatásban

2 211 Mi is az a benchmarking? " A benchmarking a világ bármely pontján működő más szervezetekkel való folyamatos összehasonlítás és összemérés folyamatát jelenti abból a célból, hogy információt nyerjünk szervezeti filozófiákról és politikákról, gyakorlatokról és mértékekről, melyek segíteni fognak bennünket szervezetünk teljesítményének javításában." /Amerikai Termelékenységi és Minőség Központ/

3 311 Minőség és benchmarking - okok  Versenyhelyzet  Demográfiai helyzet és finanszírozás  Mobilitás és a lehetőségek bővülése  Elvárások fokozódása – „vevőisedés”, publikus adatok  Versenyelőnyök  Az intézmény híre  Pedagógusok  Képzési kínálat  Infrastruktúra  Gazdálkodás

4 411 A viszonyítás fontossága 1.Hol tartok?  Mit és hogyan mérek? 2.Miben kell fejlődnöm? Miben vagyok erős?  Magamhoz képest  A partnerek elvárásaihoz képest  Másokhoz képest

5 511 Hasonlítási problémák 1.Mit és mivel? 2.Kivel és mit? 1.Hasonlót a hasonlóval? 2.Eredményeket? 1.Szakmai? 2.Gazdasági? 3.Intézmény működési? 4.Humán erőforrás? 5.Partneri elégedettségek? 3.Folyamatokat? 4.Milyen gyakran? 5.Hogyan?

6 611 Mit, kivel és mit  Saját teljesítményem mérése Mire vagyok kíváncsi?Mire vagyok kíváncsi? Mérőszámok és indikátorok (mutatók) meghatározásaMérőszámok és indikátorok (mutatók) meghatározása Folyamatok és eredmények!Folyamatok és eredmények!  Az összehasonlításhoz a megfelelő partnerek megtalálása Méret, regionalitás, szocio-kulturális környezet, fenntartó, szakmai megközelítés stb. – többféle szempont érvényesüléseMéret, regionalitás, szocio-kulturális környezet, fenntartó, szakmai megközelítés stb. – többféle szempont érvényesülése  A mutatók összehangolása Van-e azonos (pl. országos mérések)?Van-e azonos (pl. országos mérések)? Megállapodás – nem biztos, hogy teljes körűMegállapodás – nem biztos, hogy teljes körű  Összehasonlítás, elemzés Teljesítmény mutatók értékei és trendjeiTeljesítmény mutatók értékei és trendjei Folyamatok mérőszámaiFolyamatok mérőszámai

7 711 Beavatkozás, fejlesztés 1. Fejlesztendő területek meghatározása Eredmények alapján a folyamatok – ok-okozati kapcsolatEredmények alapján a folyamatok – ok-okozati kapcsolat Folyamatok fejlesztéseFolyamatok fejlesztése CélképzésCélképzés 2.Saját magam Fejlesztő módszertanokban való jártasságFejlesztő módszertanokban való jártasság 3.Tanulás másoktól Megismerés és megértésMegismerés és megértés Elemzés és tervezésElemzés és tervezés Mi az ami adaptálható?Mi az ami adaptálható? Milyen ötleteket kaptunk?Milyen ötleteket kaptunk? Mit, hogyan és mikor akarunk változtatni?Mit, hogyan és mikor akarunk változtatni? Kiket érint?Kiket érint? Hogyan fogjuk mérni a beavatkozás eredményességét?Hogyan fogjuk mérni a beavatkozás eredményességét? Bevezetés és alkalmazásBevezetés és alkalmazás KépzésKépzés KipróbálásKipróbálás MérésMérés JavításJavítás

8 811 Egy lehetséges megoldás 1.Interneten elérhető adatbázis 2.Önkéntesség 3.Anonimitás 4.Azonos mutatók 5.Lekérdezhetőség Ötletek, érdeklődés agota.szivos@sulinova.hu

9 911


Letölteni ppt "111 A benchmarking szerepe a közoktatásban. 211 Mi is az a benchmarking? " A benchmarking a világ bármely pontján működő más szervezetekkel való folyamatos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések