Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LOGO Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LOGO Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea."— Előadás másolata:

1 LOGO Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea

2 Az előadás tartalma 1 Miért éppen a CSR? Témaválasztás indoka és saját kutatás bemutatása 2 Kérdőív? Kérdőív! Eredmények bemutatása, hipotézis igazolása 3 Zárógondolatok, összegzés Hazai helyzetkép 2007, jellemző gyakorlatok

3 Szakdolgozati témaválasztás CSR aktualitása 1 CSR Best Practice pályázat 2 Hazai gyakorlat?! 3

4 -Magyarországon 2007-ben lett először meghirdetve - 19 díjazott vállalat A vállalatok a társadalmi oldal támogatására nagyobb hangsúlyt fektetnek, mint a környezeti oldalra. A vállalatok számára kiküldött kérdőív 8 kérdést tartalmazott. Saját kutatásom alapjai HipotézisPályázat Kérdőív

5 Kérdőív  1. Milyen tényezők motiválták a társaságot az első CSR stratégia kialakításakor?  2. Az alábbi szempontok milyen mértékben befolyásolták döntésüket?  3. CSR stratégiájukban a környezeti vagy a társadalmi oldalt tartják hangsúlyosabbnak?  4. Nagyságrendileg melyik területre fordítanak több forrást?  5. Mennyiben befolyásolta döntésüket az egyes programok kommunikációs értéke?  6. Hogyan érzik, a vállalatuk „zöld” stratégiája hol érvényesül erőteljesebben?  7. Amennyiben termelő tevékenységüket érinti inkább környezeti stratégiájuk, úgy az melyik területre jellemző?  8. A CSR szemlélet a háttérmunkában jellemzően milyen formában jelenik meg?

6 Eredmények bemutatása Választ adó vállalatok méretük szerinti megoszlása 13 válasz = 100 % Magyar nagyvállalat 15 % Nemzetközi cég hazai leányvállalata 70 % Kis- és középvállalat 15 %

7 A vállalatokat leginkább befolyásoló tényezők CSR stratégia kialakítása Anyacég hasonló tevékenysége Érdekgazdáktól érkező közvetlen motiváció CSR, mint trend felismerése Vezetők személyes elkötelezettsége

8 Szempontok CSR tevékenység Környezet érintettsége Programok Források alapján Kölcsönös előnyök Környezetvédelem

9 Eredmények

10 Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan! Társadalmi oldal támogatottsága: 65% Hipotézis igazolása Környezeti oldal támogatottsága: 35%

11 Hazai helyzetkép I. Sikeres együttműködés Jó gyakorlat bemutatása Vállalati felelősség, meddig tart? Nincsenek beszámolási kötelezettséget előíró jogszabályok Sikeres CSR Hiánypótló „útmutatás” Párbeszéd kialakulása Pályázat jelentősége

12 Hazai helyzetkép II.  A CSR fogalma nem tisztázott  Társadalmi párbeszéd kialakulása nehézkes  A vezetők már felismerték…  Hazánkban jellemzően a multinacionális vállalatok aktívak a CSR terén

13 CSR sikerének feltételei  CSR szemlélet minél szélesebb elterjesztése, jó gyakorlat bemutatása  A döntéshozók és a civil szervezetek közötti párbeszéd elősegítése  Kis-és középvállalkozások felelőssége – mielőbbi „csatlakoztatás” a felelős vállalatok csoportjába  Társadalmi felelősség kérdésében jogszabályalkotás  Tudatosság tudatosítása! - a társadalom minden szintjén

14 LOGO


Letölteni ppt "LOGO Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea."

Hasonló előadás


Google Hirdetések