Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tudományos portálok összehasonlítása. Mi a portál? „Port”: kapu, „portal”: bejárat Eredetileg: „internetes kiindulópont” – továbblépés más oldalakra Ma.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tudományos portálok összehasonlítása. Mi a portál? „Port”: kapu, „portal”: bejárat Eredetileg: „internetes kiindulópont” – továbblépés más oldalakra Ma."— Előadás másolata:

1 Tudományos portálok összehasonlítása

2 Mi a portál? „Port”: kapu, „portal”: bejárat Eredetileg: „internetes kiindulópont” – továbblépés más oldalakra Ma jelentőség: csaknem nélkülözhetetlen eszköz a böngészéshez „bázis” könnyebb eligazodás könnyebb keresés „pihenő sziget”

3 Milyen a jó portál? … mint egy JÓ portás (tudja, amire kíváncsiak vagyunk, segítséget nyújt az eligazodásban, megbízható információval szolgál) Cél: tájékoztatás (sokféle, sok információ) Szerepeljen: lényeg + tovább olvasás lehetősége (linkek: frissek, hitelesek!, fogják át a témát, a kapcsolódó legjobb oldalak) Napjaink jellemző problémája : „bőség zavara” információ rendszerezése, szelektálása, logikusság

4 Origo.hu Magyarország leglátogatottabb internetes portálja. Funkció: „nemcsak egy hírportál, hanem a médiatartalmon kívül különböző egyéb szolgáltatásokat is nyújt.” (pl.: levelezés, videó-tárhely, apróhirdetés, álláshirdetés, programajánló, stb.) több témakör (általános célú portál) Történet: – a MATÁV indította útjának 1998-ban (Nádori Péter, Pohly Ferenc, Simó György és Weyer Balázs) – ma: T-Online Magyarország Zrt. Szerkesztőség: – kezdetekben: 9 fő – Ma: 95 fő (kb. 40%-a belső, 30%-a külső munkatárs, a maradék 30% pedig hírügynökségi vagy céges „beszállító”. ) A portál hirdetésekből tartja fenn magát (=>sok-sok REKLÁM!)

5 Egyéb lehetőségek Altavizsla-kereső Freemail Iwiw Chat Fórum Blogos videómegosztó új funkciók: cikkek értékelése + hozzászólás Szavazás …

6 JELLEMZŐK Általános célú portál Célok: – egyre több tartalmat jelenítsenek meg az adott felületen, – „megkerülhetetlenség” : vagyis, hogy akkor is kíváncsiak legyenek az emberek az oldalra, hogyha éppen a közéletben nem történik semmi figyelemre méltó. (… ) – Minden napra találnak ki pár főbb témát, amik az oldalukon fognak szerepelni, és csak ők foglalkoznak velük. – Központi témák: környezettudatosság, klímaváltozás, globalizáció, biciklis mozgalom, természettudomány, űrkutatás. – Objektív próbál maradni (tényújságírás) Célközönség: mindenki Napi látogatottság: 700 000 fő

7 Weyer Balázs szerint három főbb pont van, ami az Origót kiemeli, megkülönbözteti versenytársaitól (2007-ben): Az objektivitás, neutralitás, tényközlő újságírás. A médiatartalom és a szolgáltatások együttes jelenléte, amit egyedül nekik sikerült elérniük ilyen színvonalon. A komoly arculatot vegyítik az érdekességekkel, színes hírekkel. Így az olvasóközönség vegyes, vagyis az igényes olvasóközönség is talál magának szórakozást, és könnyedebb szórakozásra vágyók is elmerülhetnek a kultúra, tudomány világában, és a társadalmilag fontos eseményekről sem maradnak le.

8 MTA.hu MTA: legfontosabb tudományt képviselő szervezetünk CÉL: „a tudomány művelése, a tudomány eredményeinek terjesztése, kutatások támogatása, a magyar tudomány képviselete.” „Vertikális szakportál” : csak bizonyos téma, bizonyos mélység Célközönség: tudósok (MTA tagjai) Letisztult formák, színek, klasszikusság, reklám: nincs Videóarchívum!

9 MTA.hu Témák: Hírek Eseménynaptár Pályázatok, ösztöndíjak Pályázatok, ösztöndíjak Akadémiai állások Akadémiai állások Az MTA tagjai Az MTA tagjai Doktor képviselők Doktor képviselők Az MTA doktorai Az MTA doktorai Köztestületi tagok Köztestületi tagok Külső köztestület Külső köztestület Adattárak Az MTA Az MTA Az MTA felépítése Az MTA felépítése Tudományos osztályok Tudományos osztályok Az MTA kutatóhálózata Az MTA kutatóhálózata Nemzetközi kapcsolatok Nemzetközi kapcsolatok Díjak, kitüntetések Díjak, kitüntetések Kiadványok Akadémiai Klub Akadémiai Klub Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia Művészeti Gyűjtemény Művészeti Gyűjtemény Akadémiai Könyvtár Mindentudás Egyeteme Írjon az MTA-nak!

10 Mindentudás Egyeteme Mindentudás Egyeteme (TV műsor): 2002.szeptember 16. MTA+Magyar Telekom összefogása Cél: „tudomány népszerűsítése”, elérhetővé tenni, „lehozni” a tudást.. Heti rendszeresség, népszerű előadók, érdekes témák

11 Mindentudas.hu Eredetileg: információk, tájékoztatás a TV műsorról; „újranézés lehetősége” Kibővült: friss tudósítások, tudományos hírek, könyv + programajánló Új funkció: interaktivitásra való sarkallás=> tesztek kitöltése=> bizonyítvány Előadások, Hírek, Teszt, Fórum, Chat, … Tartalom: vertikális szakportál („Népszerű tudományos”) Célközönség: mindenki

12 Tudományosság a HÍREKben Origo – Cél: KÖZÉRTEHTŐSÉG (<=nyelvezet) – csak „felszíni” tudományosság, inkább ismeretterjesztés, érdekességek – Origo tudomány: környezettudatosság, klímaváltozás, globalizáció, biciklis mozgalom, természettudomány, űrkutatás, tudomány, Világűr,Egészség,Múlt-kor, Asztrobiológia – Mindentudás Egyeteme MTA – Cél.: Szervezet tevékenységének informálása – Szaknyelv, abszolút tudományos írások – Akadémiához kapcsolódó kutatások, kutatási eredmények, tudományos rendezvények, tagok által kiadott könyvek, stb. Egyéb hírek: Népszabadság online, magyar Hírlap online Mindentudás Egyeteme Cél.: minél szélesebb réteg érdeklődésének felkeltése, de a szaknyelv használatával! („népszerű tudományos” stílus) Mindentudás Magazin + origo hírei

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Tudományos portálok összehasonlítása. Mi a portál? „Port”: kapu, „portal”: bejárat Eredetileg: „internetes kiindulópont” – továbblépés más oldalakra Ma."

Hasonló előadás


Google Hirdetések