Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Györkő Péter 1.  Elsősorban a WEB  Hazánkban egyre inkább terjed a szélessávú internet-hozzáférés  Tanulók, hallgatók számára sokkal könnyebben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Györkő Péter 1.  Elsősorban a WEB  Hazánkban egyre inkább terjed a szélessávú internet-hozzáférés  Tanulók, hallgatók számára sokkal könnyebben."— Előadás másolata:

1 Készítette: Györkő Péter 1

2  Elsősorban a WEB  Hazánkban egyre inkább terjed a szélessávú internet-hozzáférés  Tanulók, hallgatók számára sokkal könnyebben elérhetők a tananyagok  Kommunikációt segíti  Szöveges (chat, fórum, blog, levelezési listák)  Hang alapú (Skype, Ventrilo)  Video alapú (Skype, MSN, iChat)  Konferenciát is támogatják 2

3  Információszegények  Nem tartalmaznak multimédiát  Interakció hiánya  Általában tartalmuk elég korlátolt  Tematika  Vizsga/ZH eredmények  Ajánlott irodalmak  Kereszthivatkozások hiánya 3

4  Nem mindig felelnek meg a kor elvárásainak  Információk hiányosak, pontatlanok  Nem áttekinthetőek a menüpontok  Pl.: ELTE Informatikai Kar honlapja  10 évvel ezelőtti trendeknek felel meg  WEB 2-es technológiák teljes hiánya  Pedig karunk rendelkezik multimédiával, illetve web fejlesztéssel foglalkozó sávval  Milyen lehet egy nem informatikai kar honlapja? 4

5  Sok területen leváltották a nyomtatott sajtót  Televíziót is egyre inkább a háttérbe szorítják  Információik sok esetben pontatlanok  Szenzációhajhászás, bulvárhírek  Elsődleges cél a profit  Agresszív, tolakodó reklámok 5

6  Cikkeket szakértők írják  Szűkebb rétegnek szólnak  Vertikális szerkezetűek  Szakmai szempontból ellenőrzött írások  Fórumtéma tartozik a cikkekhez  Látogatók is formálhatják a lapot  Pl.: Wikipedia (enciklopédia)  Vannak hátrányai is… 6

7  Kézikönyv a minőségi elvekről (Quality Principles for cultural Web Sites)  Minerva projekt része  10 „minőségi elvet fogalmaz meg”  Szempontok:  Átlátható, jelölje meg pontosan a honlap célját  Hatékony a felhasználó szempontjából  Karbantartott  Elérhető minden felhasználó számára 7

8  Felhasználó-központú  Interaktív, adjon lehetőséget a felhasználóknak a kapcsolatteremtésre  Többnyelvű, legalább minimális szinten  Átjárható  Jogkövető, vagyis vegye tekintetbe a szellemi tulajdonjoggal és az adatvédelemmel kapcsolatos rendelkezéseket  Kövessen olyan stratégiát és szabványokat, mely segít a honlap tartalmát hosszú távon megőrizni 8

9  1998-ban alapította a MATÁV  Általános célú hírportál  Tematikusan kínálja az információt  18 főrovat  Az egyes témakörök további alkategóriákra oszlanak  Ezekben megváltozik az oldal szerkezete, mely sok esetben a használhatóság rovására megy 9

10 10

11 11

12  Tartalma bőséges  Gyakori frissítések  Képi illusztrációk  Cikkekről rövid összefoglaló  RSS támogatás  Mozgóképpel illetve hanganyaggal segíti a megértést 12

13  Jól használja az új technológiákat  Kiterjedt fórumrendszer tartozik hozzá, melyen megvitathatók az írások  AJAX (Asynchronous JavaScript and XML)  Főmenüben  Fülekre osztott kiemelt cikkeknél  Felugró „buborékablakokban”  Kisebb adatforgalom, kevésbé terheli a servert  „Desktop-szerű” működést tesz lehetővé 13

14  Sok bulvárhír  Agresszív reklámok  Sok esetben az oldal nagy részét ezek töltik ki  Esetenként az egész oldalt elfoglalják  A főoldal letöltődése 1MB adatforgalmat generál  Felesleges  Lassabb internettel rendelkező felhasználókat gyakorlatilag kizárják az olvasóbázisból  Legnagyobb hányada: reklám 14

15  Nem fektet túlzott hangsúlyt ezek betartására  W3C (World Wide Web Consortium)  Szabványokat dolgoz ki a weboldalakra vonatkozóan  Az [origo] a hivatalos validáció során 254 hibát talált 15

16  T-Online Magyarország Zrt.  [origo]  iWiW  Videa  Fre  Nincs közöttük semmilyen kapcsolat  Ötletek  Globális fiókok használata  A szolgáltatások integrálása  Példák az együttműködésre 16

17  Magyar Tudományos Akadémiát gróf Széchenyi István alapította 1825-ben  „A Magyar Tudományos Akadémia önkormányzattal és nyilvántartott tagsággal rendelkező szervezet (köztestület), amelynek fő feladata a tudomány művelése, a tudomány eredményeinek terjesztése, a kutatások támogatása, a magyar tudomány képviselete.” 17

18 18

19  Klasszikus  Letisztult  Egyszerű  Áttekinthető  Feltűnésektől mentes, egységes színvilág  Könnyen kezelhető  Átgondolt menüpontok és funkciók  Reklámoktól mentes 19

20  Vertikális felépítésű szakportál  Nem célja minden általános tárgykörben információt közölni  Az érintett témákról részletes írások olvashatók  Tudomány iránt magasabb szinten érdeklődőknek szól  Nem a laikus, érdeklődő emberek számára készült 20

21  Tagok üléseiről, összejöveteleikről szóló információk közlése  Jeles tudósok munkásságának nyomon követése  Pályázatok hirdetése, eredmények közlése  Több évre visszamenőleg  Tagok életrajzának és szakmai tevékenységének a bemutatása  Mindez jól kereshető formában 21

22  Oldaltérkép  Fastruktúrában mutatja az elérhető oldalakat  Megkönnyíti a navigációt  Többnyelvűség  Angolul is elérhető  Fontos kérdés, ha nemzetközi szinten is elismert honlapot szeretnénk  Sajnos a legtöbb hírportál ezzel a kérdéssel nem, vagy csak igen kis mértékben foglalkozik 22

23  2002-ben indult  „Célja, hogy a magyar tudomány legjobb képviselői tartsanak előadásokat a legkülönbözőbb tudásterületek legégetőbb közérdekű kérdéseiről”  Előadásai heti rendszerességgel folynak  Ingyenesen látogathatóak  Jelképes oklevél szerezhető 23

24 24

25  Az Év Honlapja versenyen a non-profit kategóriában első lett  Elbírálás szempontjai:  Felépítettség  Információ minősége  Tartalom aktualitása  Interaktivitás mértéke  Szolgáltatások fejlettsége  Kitűzött cél tartalmi és képi megvalósulása 25

26  Szakszerűségét vizsgálva a korábban tárgyalt 2 portál között foglal helyet  Szakszerűbb, mint az [origo]  Közérthetőbb, mint az MTA  Jól felépített, könnyen kezelhető  Letisztult megjelenés  Interaktív tartalom  Reklámokat nem tartalmaz 26

27  Kereshetők:  Előadó neve  Előadás időpontja  Tudományterület neve alapján  Elolvashatók  Meghallgathatók  Megnézhetők felvételről  Fórumtémák  Teszt 27

28  A honlap elérhető az alábbi nyelveken:  Angol  Német  Francia  Orosz  Szerényebb tartalom  Eltérő oldalszerkezet 28

29  Az bemutatott portálok különböznek mind a tartalmi, mind a formai megvalósításban  Ezekben az eltérésekben fontos szerepet játszik az alapvető különbség, hogy más és más a célközönségük 29

30 Györkő Péter 30

31  Bakos Tímea Orsolya - Magyar tudományos portálok összehasonlítása  Bánky Dániel - Magyar tudományos portálok összehasonlítása: MTA-honlap, Origo, Mindentudás Egyeteme  Módos Péter - Fiatalok (tudományos) ismeretszerzése az interneten  Kézikönyv a minőségi elvekről: eg-10elv.htm  Minerva projekt:  MTA-honlap:  [origo]:  Mindentudás Egyeteme: 31


Letölteni ppt "Készítette: Györkő Péter 1.  Elsősorban a WEB  Hazánkban egyre inkább terjed a szélessávú internet-hozzáférés  Tanulók, hallgatók számára sokkal könnyebben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések