Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Élménypedagógia tanároknak Miért fontos, hogy „csoportként” tekintsünk az osztályra? Földes Petra, Peer Krisztina Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Élménypedagógia tanároknak Miért fontos, hogy „csoportként” tekintsünk az osztályra? Földes Petra, Peer Krisztina Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete."— Előadás másolata:

1 Élménypedagógia tanároknak Miért fontos, hogy „csoportként” tekintsünk az osztályra? Földes Petra, Peer Krisztina Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 Változó tanulásfogalom A tudás forrása a tanár – Ismeretközlés A tudás forrása a tananyag – Szemléltetés – Kísérletezés A tudás forrása a Világ – Tapasztalati tanulás, konstruktív tanulásfelfogás

3 Tapasztalati tanulás a gyakorlatban Jobb agyféltekét megmozgató gyakorlatok Társas folyamatokra épített tanulás Élmény és elmélet tudatos összekapcsolása (Kolb-féle tapasztalati tanulási ciklus) Tervezés Megvalósítás (tapasztalás) Alkalmazás Értékelés, általánosítás

4 A csoportfejlődés szakaszai Forming – alakulás Storming - viharzás Norming – normaképzés Performing – alkotás (Tuckman modellje) + Lezárás

5 A facilitátor szerepe Olyan helyzeteket teremt, melyek alkalmat adnak a tapasztalati tanulásra Biztonságos környezetet alakít ki – lelki és fizikai értelemben egyaránt Segíti a folyamatok végigvitelét a Kolb-féle ciklus szerint (tervezés-tapasztalás- értékelés-alkalmazás) Elvárásokat és visszajelzést fogalmaz meg, segíti a csoportszabályok kialakulását és betartását Rámutat a csoportdinamikai jelenségekre

6 A pedagógus mint facilitátor Tudatosan építi az osztályt mint csoportot, tisztában van az életkori sajátosságokkal és a csoportfejlődés szakaszaival Kihívások elé állítja az osztályt, és segíti őket, hogy tanuljanak a saját tapasztalataikból (a tudás forrása a tagok közös élménye) Szerkezetbe foglalja, mederbe tereli a közös élményeket és a csoportfolyamatokat, „építkezik” a közös tapasztalatokból

7 Többet a témáról… Matthew D. Liddle: Tanítani a taníthatatlant – Élménypedagógiai kézikönyv (Pressley Ridge Alapítvány, 2008.) Földes Petra-Peer Krisztina: Alkotva tanulunk - Tevékenységközpontú foglalkozások éveseknek. (Dinasztia Tankönyvkiadó, 2008.) Szekszárdi Júlia (szerk.): Történetek, módszerek – Új nevelési kézikönyv osztályfőnököknek (Dinasztia Tankönyvkiadó, 2010.)

8 MI KELL AHHOZ, HOGY A TANÁR FACILITÁTORRÁ VÁLJON?


Letölteni ppt "Élménypedagógia tanároknak Miért fontos, hogy „csoportként” tekintsünk az osztályra? Földes Petra, Peer Krisztina Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete."

Hasonló előadás


Google Hirdetések