Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A 2013-14-es tanév eredményei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A 2013-14-es tanév eredményei."— Előadás másolata:

1 HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei

2 Kérjük, hogy iskolai osztályzatokkal értékelje ezt a KURZUST az alábbi szempontok szerint! szempontok„osztályzatok” 1 Milyennek ítéli az előadások színvonalát? Ön szerint felkészült-e az oktató? Mennyire érthető az előadás? A tankönyv illetve a jegyzet mennyire segíti a tananyag sikeres elsajátítását? A tananyaghoz kapcsolódóan milyen segédanyagot kapott az oktatótól? Mennyire érzi korszerűnek, napra-késznek az átadott tananyagot? : A MÉRŐESZKÖZ

3 A VÁLASZOK ÉS VÁLASZADÓK A 2013/14. TANÉVBEN ÖSSZESEN : 399 VÁLASZ; 43 TANÁRRA 56 KURZUSRA VONATKOZÓAN HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLAT A „NYERS” STATISZTIKA

4 ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYEK

5 1. Milyennek ítéli az előadások színvonalát? Átlag: 4,64 Szignifikáns eltérések tapasztalhatóak valamennyi magyarázó változó (tantárgy, előadó és a hallgató tagozata szerint is) mentén. Elégedettebbek a levelező tagozatosok (4,77), mint a nappalisok (4,50), az eltérések egyes oktatók és tárgyak esetében is erősen szignifikánsak (P < 0,005), ugyanakkor a magas átlagérték mellett az eredmények megnyugtatóak.

6 2. Ön szerint felkészült-e az oktató? Átlag: 4,82 Az egyedülállóan magas érték mögött itt is jelentős, statisztikai értelemben szignifikáns eltérések mutatkoznak, amelyek egyértelműen eltérést mutatnak a tagozattal: a leginkább elégedettek az OKJ-s képzésben résztvevők, legkevésbé ismét a nappalisok. Az igazi eltéréseket az oktatók és a tárgyak mentén találtunk, amely eredményeket részint óvatosan kell kezelni az eltérő elemszámok és a tantárgyak közötti különbségek miatt, részint viszont alapja az oktatók munkája megítélésének. A vélemények elsöprő többsége szerint az oktatóink nagyon felkészültek.

7 3. Mennyire érthető az előadás? Átlag: 4,62 Megértési problémákról leginkább a nappali tagozatosok és a vegyes kurzusok résztvevői számoltak be, leginkább a levelezősök és az OKJ-s képzésre járók voltak ezzel elégedettek. Az eltérések erősen szignifikánsak a tantárgyak és az oktatók szerint is annak ellenére, hogy az abszolút értékek viszonylag kicsik. Több olyan oktatóink van, akinek az előadásának érthetőségével hallgatóink tökéletesen elégedettek, így csupán jeles „osztályzatot” kaptak.

8 4. A tankönyv, illetve a jegyzet mennyire segíti a tananyag sikeres elsajátítását? Átlag: 4,34 Valamennyi vizsgált tényező közül ez kapta a legalacsonyabb értéket. A kapott eredmények szerint a hallgatók igényelnék a középiskolában megszokott mértékű tankönyvi tananyag- támogatást, és ez fokozottan igaz az OKJ-s képzésben résztvevőkre, a levelező tagozatra járókra, illetve egyes tantárgyakra és oktatókra. Természetesen itt nagyok az eltérések, de ez így van rendjén.

9 5. A tananyaghoz kapcsolódóan milyen segédanyagot kapott az oktatótól? Átlag: 4,39 A tananyaghoz kapcsolódó segédanyagok mennyiségével és minőségével leginkább a levelező tagozatra járók elégedettek (4,59), legkevésbé az OKJ-s képzésben részesülők (3,60), illetve a nappalisok (4,21). A különböző kurzusok esetében nagyok az eltérések már abban a tekintetben is, hogy elméleti vagy gyakorlati jellegű tárgyról van-e szó, illetve azt tapasztaltuk, hogy ez a kérdés jelentős együttjárást mutat a tankönyvre vonatkozóval, illetve az oktató egyéb szempontú megítélésével. Így csupán kevesen adtak olyan választ egy-egy gyakorlati tárgy esetében, hogy az nem igényel segédanyagot.

10 Átlag: 4,73 Az olyan gyakorlati jellegű képzések esetén, mint amilyeneket a Főiskolánk folytat, ennek a kérdésnek és a rá kapott válaszoknak döntő jelentősége van. A tananyag korszerűségét a levelező tagozatosok látják leginkább, kevéssé a nappali tagozatosok, legkevésbé pedig az OKJ-s képzés résztvevői. Tantárgyak és oktatók szerinti összehasonlításban is nagyok az eltérések, ugyanakkor természetesen nem lenne igazságos, ha egy elméleti, alapozó és a tréning jellegű tárgyak összehasonlítását átlagok egyszerű egymás mellé tételével végeznénk el. 6. Mennyire érzi korszerűnek, naprakésznek az átadott tananyagot?

11 A HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK EREDMÉNYEINEK ÖSSZEHASONLÍTHATÓSÁGA A JELEN VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI AZ ALÁBBI, MÁS VIZSGÁLATOKKAL VETHETŐEK ÖSSZE: 1.) KORÁBBI ÉVEK HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI MÉRÉSE; 2.) A DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER AKTÍV HALLGATÓI VIZSGÁLATAI; 3.) A DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER VÉGZETT HALLGATÓI VIZSGÁLATAI; 4.) MUNKÁLTATÓI VIZSGÁLATOK A DPR KERETÉBEN; 5.) OKTATÓI MÉLYINTERJÚK

12 A HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK EREDMÉNYEINEK ÉRTÉKELÉSE 1.) A HALLGATÓINK NAGYOBB RÉSZT ELÉGEDETTEK A FŐISKOLÁNKON FOLYÓ OKTATÁSSAL; 2.) A MÉRT EREDMÉNYEK TEKINTETÉBEN NAGYOK AZ EGYÉNI ELTÉRÉSEK TAGOZATOK, TANTÁRGYAK ÉS OKTATÓK SZERINT IS, DE NINCS OLYAN ADAT, AMELY SZERINT AZONNALI BEAVATKOZÁSRA LENNE SZÜKSÉG ; 3.) VAN OLYAN TERÜLET, ILYEN A SZAKIRODALOM HASZNÁLATA, AHOL A HALLGATÓINKAT NAGYOBB ÖNÁLLÓSÁGRA ÉS KEZDEMÉNYEZÉSRE KELL BÍZTATNI!

13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A 2013-14-es tanév eredményei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések