Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„ Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest. ” Donald Kress A.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„ Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest. ” Donald Kress A."— Előadás másolata:

1 „ Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest. ” Donald Kress A SWOT- analízis

2 A SWOT- analízis a nyitott intézményi önértékelés egyik lehetséges módszere. A betűszó: strength (erősség), weakness gyengeség), opportunity (lehetőség) threat (veszély)- angol szavak kezdőbetűiből jött létre

3 Amiért érdemes használni a SWOT analízist:  könnyen alkalmazható  gyorsan lehet vele egy helyzetképet alkotni  az EU-s elvárások között szerepel a SWOT analízis használata  elterjedt a módszer, sokan ismerik  tiszta struktúrát ad a helyzetértékeléshez  az elkészített elemzés alapját képezi a jövőbeli terveknek A SWOT analízis alkalmazása során előforduló hibalehetőségek:  öncélúan készül az analízis;  elkészül az elemzés, és nem foglalkoznak tovább az elemzés megállapításaival, vagy nem következetesen;  puha módszernek tekintik, melynek nincsenek szigorú alkalmazási szabályai  a megállapított gyengeségeket és erősségeket nem vetik össze a lehetőségekkel és veszélyekkel  nem születnek meg az elemezés eredményének megfelelő döntések és akciók

4 Az eljárás lényege, hogy táblázatba szedve sorakoztatja fel a vállalkozás gyenge és erős pontjait, valamint azt, hogy milyen erőforrásokat képes mozgósítani, tehát mik a lehetőségei, és milyen veszélyekre számíthat.

5  Ez a négy szó: négy szempont, amely ahhoz ad segítséget, hogy mindazokat az információkat, véleményeket, amelyek az intézményre, a benne dolgozók tevékenységére, munkájuk eredményességére stb. vonatkozóan rendelkezésünkre állnak - csoportosítani tudjuk strength (erősség), weakness (gyengeség) „Hol vagyunk most?” Mi az, ami minket sikeressé tehet? Mi az, ami minket akadályoz? opportunity(lehetőség) threat (veszély) Mi történhet, ami számunkra Mi történhet, ami számunkra rossz? kihasználható? kihasználható? Erőforrások- Erőforrások- POZITÍV MEZŐK Korlátok- Korlátok- NEGATÍV MEZŐK Belső tényezők Külső tényezők

6 - lehetővé teszi a pillanatnyi helyzetértékelést és a jövőbeli feladatok meghatározását!!!!!!!  Erősségek és gyengeségek: a szervezet belső jellemzőiből fakadnak. Ezért: a változtatás lehetősége, felelőssége az intézményé  Lehetőségek és fenyegetések: a szervezet külső környezetéből erednek. Ezért: ezekre a szervezetnek nincs közvetlen ráhatása (de: alkalmazkodás, lehetőségek kihasználása!)

7 A SWOT-analízis végrehajtása 1 ) Adatgyűjtés  meghatározás: mire vonatkozóan szeretnénk az analízist elvégezni? (a szervezet működése általában, egyes részterületek – például az információáramlás, döntéshozatal – vizsgálata, stb.)  a korrekt helyzetelemzéshez el kell érnünk, hogy az elemzésben résztvevők fontosnak tartsák a válaszadást. Ezek az adatok határozzák meg az elemzés minőségét  Erősségek, gyengeségek, lehetőségek, veszélyek összegyűjtése és listázása 2) Elemzés 1. szelektálás: - erősségek és gyengeségek „tipizálása”, a legfontosabbak figyelembe vétele - lehetőségek és veszélyek összegzése 2. célok meghatározása: - „Hogyan tudjuk Erőforrásainkat, Lehetőségeinket jobban kihasználni? ” - „Hogyan tudjuk Gyengeségeinket és a Veszélyeket leküzdeni?” 3. fejlesztési stratégia kialakítása

8 példa az elemzésre: Erősségek:  Magas fokú vevői elégedettség  Gazdaságos üzemméret  Kimagasló szakértelmű munkatársak  Egyedülálló versenyelőny Gyengeségek:  Pénzügyi háttér hiányosságai  Elavult technológia alkalmazása  Piaci pozíció romlása Lehetőségek:  Új technológia bevezetése  További piaci szegmensek felkutatása  Vállalatirányítási rendszer bevezetése Veszélyek:  Új versenytársak megjelenése a piacon  Kedvezőbb árfekvésű helyettesítő termék megjelenése  Változó fogyasztói igények  A piac telítődése

9 A PEST- analízis  a lehetőségek és a veszélyek árnyaltabb megközelítését segíti elő. A PEST betűszó: angol szavak kezdőbetűiből jött létre.  Politics (politika, helyi oktatásirányítás),  Economy (gazdaság),  Society (társadalom),  Technology (technológia) angol szavak kezdőbetűiből jött létre.


Letölteni ppt "„ Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest. ” Donald Kress A."

Hasonló előadás


Google Hirdetések