Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BURAI LÁSZLÓNÉ – DR. FARAGÓ ATTILÁNÉ HÉTSZÍNVIRÁG OLVASÓKÖNYV 3. OSZTÁLYOSOKNAK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BURAI LÁSZLÓNÉ – DR. FARAGÓ ATTILÁNÉ HÉTSZÍNVIRÁG OLVASÓKÖNYV 3. OSZTÁLYOSOKNAK."— Előadás másolata:

1 BURAI LÁSZLÓNÉ – DR. FARAGÓ ATTILÁNÉ HÉTSZÍNVIRÁG OLVASÓKÖNYV 3. OSZTÁLYOSOKNAK

2 GYERTEK ELŐ IRKA, TÁSKA... „Gyertek elő irka, táska, vár rátok a friss erő! Indulót zeng megnyitásra trombita és dobverő.” Simon István

3 VOLT EGYSZER, HOL NEM VOLT... Volt egyszer, hol nem volt, Még annál is messzebb volt, Árkon innen, bokron túl, Erdőn, mezőn s azon túl, Még az Óperenciás-tengeren is túl, Ahol az a kurtafarkú malac túr, Volt egyszer, hol nem volt, Na, mi volt? Népi mondóka

4 EGYÜTT LENNI JÓ „Este jó, este jó, este mégis jó. Apa mosdik, anya főz, együtt lenni jó.” Zelk Zoltán

5 SZÁLL A MADÁR, ÁGRUL ÁGRA… „Száll a madár, ágrul ágra, Száll az ének, szájrul szájra; Fű kizöldül ó sírhanton, Bajnok ébred hősi lanton." Arany János

6 ÉREN-NÁDON... Ér tükrében látszik az ég is, fejetetején a vizicsibe-nép is. Siklók, békák, pókok látják Vizicsibe-pásztor vizicsibe-nyáját. Éren-nádon sikló kúszik, kicsi patak-ágyon vizicsibe úszik. Hajló nád közt kotlós zizzen, vizicsibe-népét tereli a vízben. Weöres Sándor

7 ÉN SZERETEK MINDEN ÜNNEPET „Én szeretek minden ünnepet, A szép vasárnapot, És szeretem a húsvét reggelét, Ha piros tojást kapok.” Fazekas Anna

8 JÓ A JÁTÉK KINN A TÉREN „Jó a játék kinn a téren, napsugaras levegőn! Száll a madár, száll a jókedv fényes égig lebegőn.” Tóth Eszter

9 Én biza, azért is! Volt egyszer egy asszony, aki olyan makacs volt, hogy akármit is mondott az ura, mindenre csak azt mondta: „Én biza azért is”. Kitapasztalta ezt az ura, s mindjárt visszáját mondta annak, amit akart. – Te asszony – mondta neki reggel –, nehogy nekem feltarisznyálj, mert bizony isten megjárod! – Én biza, azért is! – mondta erre az asszony, s feltarisznyált. – Te asszony – mondta, amikor elindult –, nehogy megtedd, hogy kigyere hozzám a mezőre s ebédet hozzál! S ha jönnél is, csak kicsi széket nehogy ki merj hozni! – Én biza, azért is! Én biza, azért is! Csakhogy délbe’ kimegy az asszony, viszi az ebédet s a kicsi széket. – Te asszony, nehogy letedd nékem a kicsi széket s ráülj! – Én biza azért is! – Te asszony, nehogy hátrább találj ülni azon a kicsi széken! – Én biza, azért is! – mondotta az asszony, s hátrább tolta a széket. S mennél jobban mondta, hogy ne tegye hátrább, annál jobban megtette. Addig és addig, amíg beléesett az árokba. Az ördög éppen ott volt az árokba’, az asszony annak a hátára esett. De az nem tudta az asszony fortélyát. Futott vele, s kérte, könyörögte. – Szállj le, asszony! Szállj le, asszony! – Biza, még azért se! Meddig futott vele, tán még most is fut, ha bele nem fáradt. Erdélyi népmese Kérdések, feladatok: 1. Írd ki a szereplők nevét! Melyikük viselkedése tetszett? Miért? 2. Mond el mit olvasol le az asszony és az ördög arckifejezéséről! 3. Olvasd el a következő szólásmagyarázatot! A mese melyik szereplőjére illik és miért? Tudod-e, mit jelent? Fittyet hány Arra az emberre mondjuk, aki semmibe veszi a másikat, rá se hederít. Régen a gazda „fittyet vetve” hívta a kutyát. Amikor a nevét kimondta, középső és hüvelykujjával csettintett egyet. Hasonló mozdulattal fejezték ki elődeink, ha valakit vagy valamit semmibe vettek. „Ennyit sem ér!” – mondjuk ma is és közben egy ujjmozdulattal fittyet hányunk.

10 BURAI LÁSZLÓNÉ – DR. FARAGÓ ATTILÁNÉ HÉTSZÍNVIRÁG MUNKAFÜZET 3. OSZTÁLYOSOKNAK

11 Gyakorlás 1. Mondjátok el vagy olvassátok fel egymásnak pontosan és kifejezően a Tanévnyitáskor című verset! Gondoljatok a korábban megbeszéltekre! 2. Beszéljétek meg egymás között a következőket! Mire buzdít minden kisdiákot a vers szövege? Kinek melyik osztályzat ér a legtöbbet? Miért? Miért érdemelhet valaki dicséretet gyengébb érdemjegyért is? Milyen kapcsolat van a tanulás, a tudás és az osztályzat között? 3. Válogassátok ki a szavak közül, hogy mi fontos a jó tanuláshoz! Írjátok be a buborékokba! Folytathatjátok is a gyűjtést! kitartás szorgalom akarat tisztelet lustaság ravaszság figyelem büszkeség kötelességtudat Tanulás 4. a) Fogalmazz rövid vázlatmondatokat a Bajos bö című olvasmányhoz! Segít a képsor. ______________ _______________ _______________ ______________ b) Mondjátok el a kisfiú történetét a leírt vázlat segítségével! c) Mutassátok be párokban, hogy hogyan segíthetett a tanító néni és a bátyja a kisfiúnak!

12 Méhes György: Amíg a rögtönből rögtön lesz 1. Következtess a cím alapján, miről szólhat az elbeszélés! 2. Írd le, hogy ki az elbeszélő (aki elmondja a történetet)! ___________________________________________________________________ 3. a) Töltsd ki önállóan a táblázat első, második és utolsó sorát! b) Helyezd el a következő mondatokat a táblázat többi sorába! A család kieszeli a tervet a fiú megleckéztetésére. Öcsi nem teljesítette édesapja kérését. A kisfiú Krisztihez fordul segítségért. Öcsi uzsonnát kér édesanyjától. A nővére sem teljesíti a kérését. Édesanyja halogatja az uzsonna elkészítését. Aki kerüli a munkát, nehezen tölti meg a gyomrát. Öcsi megértette leckét és kenyérért szaladt. Szereplők Helyszín A probléma (ami elindította az eseményeket) 1. esemény 2. esemény 3. esemény 4. esemény 5. esemény Következmény A történet tanulsága A történetből kiemelkedő tulajdonságok 4. Beszéljétek meg! Mit gondolhatott Öcsi a családja sugdolózásáról? Miért akarták megleckéztetni Öcsit? Mondd el, ha veled is történt már hasonló eset! Mit tanultál belőle? 5. Írd le a füzetedbe a következő szavak, kifejezések rokon értelmű alakjait! ráncba szedi elővánszorog pityereg megszakad a szíve lurkó odapörköl elmereng


Letölteni ppt "BURAI LÁSZLÓNÉ – DR. FARAGÓ ATTILÁNÉ HÉTSZÍNVIRÁG OLVASÓKÖNYV 3. OSZTÁLYOSOKNAK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések