Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Kollár Coaching Iskola- Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Kollár Coaching Iskola- Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány."— Előadás másolata:

1 Dr. Kollár Coaching Iskola- Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány

2 Hagyományos és új megközelítés Romantikus modell Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

3 Alkotó Befogadók Közvetítők Befogadók Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

4  Művész: Alkotó, a tehetség  Öröklétre törő  Csodálat tárgya  Maga az imádni való „Isten”  Közvetítő: Kurátor, kritikus, tanácsadó, tanár  A közvetítő az átlagból kiemel  Támogat  Befogadó  Aki elmegy a „templomba” és áhítattal hallgatja az „Istent” Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

5 Kreatív osztály modellje Romantikus modell Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

6 Hagyományos és új megközelítés Creativ Class modellje - a Romantikus modell profanizálása Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

7

8  Richard Florida A kreatív osztály felemelkedése (The Rise of the Creative Class) című könyv szerzője hasonló című rövid írásában meglehetősen cool stílusban beszámol egy forró tavaszi napról, amikor a pittsburghi- i Carnegie Mellon Egyetemen sétált, és találkozott néhány emblematikus fiatalemberrel.  Belépvén a campus kapuján egy fiatalokkal tömött asztalra lett figyelmes, akik élénk beszélgetést folytattak a szikrázó napsütésben. Néhányan közülük a texasi Austinban működő Trilogy nevű szoftvercég kék pólóját viselték, amely a jó hírű pittesburgh-i egyetemre küldi toborzóit a legjobb diákok megszerzése céljából. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

9  Florida professzor kertelés nélkül megkérdezte tőlük, hogy szokásukhoz híven most is toborozni jöttek-e a távoli Austinból, mire azt a meglepő választ adták, hogy egyáltalán nem, csak azért ugrottak be, hogy dumáljanak és frizbizennek egyet a haverokkal. A válaszuk azért is meglepő, mert Austinból 23 óra alatt lehet autóval eljutni Pittsburghbe.  Oldalra pillantva egy top tank-be (ujjatlan trikóba) bújt, több színben pompázó és tüskés hajú, tetőtől talpig tetovált, multi-piercinges orrú fiatalemberre lett figyelmes, aki a lehető legkifejezőbb módon félig heverve ült a füvön. Úgy festett, mint egy cool a gangből. Florida odament hozzá és magyarra lefordíthatatlan stílusban megkérdezte, hogy merre hány óra. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

10  Az ifjú titán hasonlóan informális stílusban válaszolva közölte, hogy éppen most írt alá a (magukat frizbisekként pozicionáló) toborzóknak Texasba. Florida később megtudta, hogy ez a poszturbánusan heverésző diák a legmenőbb arc az évfolyamában, és hatalmas ösztöndíjakat kaszál, nyilván nemcsak a fűben heverészésért, hanem kiváló tanulmányi eredményeiért is.  A szerző elmerengett azon, hogy több mint húsz évvel ezelőtt az egyetemistáknak kreatív fűbeheverés helyett ellenkulturális kötödéseiket elrejtve, ingbe, nyakkendőbe bújva kellett kilincselniük a vállalatoknál. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

11  Mikor Florida megkérdezte a frizbiző toborzóktól, hogy miért őt szemelték ki maguknak, nemes egyszerűséggel azt válaszolták, hogy azért, mert rocksztár. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

12  Napjainkban pont fordítva van. A cégek megpróbálják informálisan, lazán a „nemes vadakat” nem elijesztve, becserkészni a legkreatívabb diákokat. Konkrétan: a Trilogy nevű szoftvercég a tüskés hajú, kreatív fiatalembert margaréta partijain kívánta meggyőzni arról, hogy őket válassza. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

13  Creativ Class, Kreatív osztály  Olyan emberek összessége, akik gazdasági értéket hoznak létre a kreativitásukkal  Amit elvárnak a Kreatív osztálytól ▪ Folyamatosan önállóan gondolkodjanak ▪ Eredeti módon kombinálják a standard megközelítéseket és megoldásokat ▪ Időről-időre radikálisan új megoldásokat hozzanak létre  Jellegzetes megnyilvánulásuk KREATÍV ROMBOLÁS Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

14  Mi motiválja a pénzen túl a Kreatív osztályt? (Erre kell nevelnünk, ilyen irányban kell támogatnunk, tanácsot adnunk)  Kihívás és felelősség  Flexibilitás  Stabil munkakörnyezet, biztos munkahely  Kompenzáció (megfelelő fizetés)  Professzionális előmenetel  Esély a tanulásra és fejlődésre Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

15  Megfelelő feedback  Stimuláló kollégák és menedzserek (akik nem fogják vissza, nem ignorálják őket)  Izgalmas munka (áttöréshez vezető, úttörő munkafeladatok)  Szervezeti kultúra (ahol értékesnek tekintik és támogatást kap)  Lakóhely és a közösség Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

16  Olyan emberek, akik nem visszamondanak, hanem megteremtenek Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

17  Hova megy a Kreatív osztály (dolgozni)?  Technológia  Talentum  Tolerancia Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

18  Új gazdaságföldrajzi jellemzők  Kreativitás és sokféleség  innováció, K+F,  gazdasági növekedés  Régiók gazdasági elemzése a kreatív osztály és a sokféleség elemzésén alapul, amely előrejelzi a növekedési képességet  Feladat: CSÁBÍTÓ KÖRNYEZET ÉS KONTEXTUS TEREMTÉSE (a városokban, iskolákban, munkahelyeken, …, tanácsadásban) Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

19  Szuper kreatív osztály magja:  Tudósok,  mérnökök,  egyetemi professzorok,  költők,  színészek,  építészek,  dizájnerek  … Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

20  Cél és feladat:  Kreatív osztály felemelkedésének támogatása  HOGYAN? Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

21  Likeliest: legvalószínűbb magyarázat  Loveliest: legvonzóbb, legnagyobb magyarázóerővel bíró magyarázat PÉLDA  Fekszik egy halottnak látszó ember.  Likeliest magyarázat: Úgy vélem, itt egy hulla van. Aki állítja és nem hazudik, akkor 1 a valószínűsége  Loveliest: Ezt az embert x ölte meg.  Mekkora lesz a következő negyedévben az infláció?  Likeliest: 0-100 közötti érték lesz az infláció mértéke  Loveliest: 3%, melyet az a megfontolás támaszt alá, hogy… Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

22  Nagy dolog loveliest magyarázatokat gyártani  Ha egyébként nehéz a nyomozás, nagyon rafinált a gyilkos, látszólagos bizonyítékok ellenében kell gondolkodni.  Nagy dolog pontos gazdasági előrejelzéseket tenni, ha nem stabilak a gazdálkodási körülmények, nem kiszámítható a piac, váratlan események történnek  Vagyis ma… Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

23  Arra kell tanítani és kondicionálni az embereket, hogy képesek legyenek loveliest válaszok kialakítására.  Ez az érdekes, ez az eladható  Ez a drága  Ez eredményez új standardokat, új szabályokat  Ez alakít ki új világot Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

24  Csak olyan ember tud nehéz, új, megváltozott… körülmények között jó választ adni, aki  kreatív,  komplex,  önálló gondolkodásra képes  meg meri kérdőjelezni a szabályokat Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

25  A likeliest válasz mindig nagyobb valószínűségű, mint a loveliest, vagyis a loveliest magyarázat kockázattal jár. S. Jobs: Apple, „Az Apple újra feltalálja a telefont”  Bátorság  Kockázatmérlegelő képesség szükséges és fejlesztendő Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

26 Olyan környezetet kell létrehozni,  ami modellálja a váratlan helyzeteket, kihívásokat  ahol a tanár, tanácsadó együtt éli meg a kreatív alkotást  Nincs piedesztálra emelve a tanár, aki nagy okosságokat mond, hanem inkább inspiráló intellektuális és érzelmi környezetet teremt  Sokkal inkább a tacit tudás áramlik a tanár és a diák között, a tanár nem megmond, inkább csak implikál (lehet homályos, indeterminált, metaforikus) Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

27  Metaforát adjunk  Egy vers elemzésekor a tanár egy interpretációs modellt használna, de ezt nem mondja ki  Nem a „tudni mit”, hanem a „tudni hogyan” szintjén, a gyakorlat szintjén zajlik a tanítás és a tanulás  …. További jó gondolkodást! Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA


Letölteni ppt "Dr. Kollár Coaching Iskola- Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány."

Hasonló előadás


Google Hirdetések