Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Dormán Eszter Noske Borbála 2006.02.20.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Dormán Eszter Noske Borbála 2006.02.20."— Előadás másolata:

1 Készítette: Dormán Eszter Noske Borbála

2 Amiről szó lesz… Mi is az a Graphisoft? Cégtörténet elemzéssel –A kezdetek; az Apple és a Graphisoft –A kivárás stratégiája és a globális piaci jelenlét –Kockázatmegosztás tőkebevonással –K+F tevékenység és az akvizíciós stratégia –A disztribúciós hálózat Eredmények, jövőkép

3 Mi is az a Graphisoft? A világ egyik vezető szoftverfejlesztő vállalata az építészet-gépészet-építőipar valamint a létesítménygazdálkodás ágazatban. Termékeit közel építész és építőipari szakember használja világszerte. A Graphisoft részvényeit a Frankfurti és a Budapesti Értéktőzsdén is jegyzik.

4 A kezdetek… Alapítás éve: Tevékenység: 3D modellezés programozása A Paksi Atomerőmű és a Graphisoft Célpiac: Nyugat-Európa 1983: sikerek Münchenben Amikor a hátrány előnnyé válik...

5 Az Apple és a Graphisoft Miért van szükség stratégiai szövetségesre? Csőhálózat tervezés → építészeti modellezés Marketing együttműködés Hannover: az ArchiCAD premierje

6 A kivárás stratégiája A várt siker elmarad A Graphisoft hű marad partneréhez Időközben: –az ArchiCAD tökéletesítése –Kereskedelmi partnerhálózat kiépítése 1987: a Macintosh II. premierje Sikerek Nyugat-Európában

7 Globális piaci jelenlét Küldetés: „vezető szerep betöltése… …a számítógéppel támogatott építészeti és tervezési rendszerek világpiacán” Leányvállalatok alapítása: –1988. München –1989. San Francisco Külföldi szakmai elismerések

8 A Graphisoft a világban, 2006

9 Kockázatmegosztás - tőkebevonás 1990: Kft. forma Hardverkereskedelem Magyarországon Windows-alapú fejlesztések → tőkeigény Apple-képviselet eladása 1994: Rt. forma Új felfogás: „a nagy tervezőirodákat is kiszolgáljuk!”

10 Kockázatmegosztás – tőkebevonás II. Sikerek Távol-Keleten 1996: a tulajdonosi szerkezet átalakítása Új misszió: „elsőnek lenni az épületek tervezését, kivitelezését és fenntartását szolgáló információtechnológiai megoldások terén” 1997: a Graphisoft Park koncepciója

11 A ’90-es évek végén… Holding-struktúra 1998: Graphisoft részvények a frankfurti tőzsdén „Szoftver-Oscar” elnyerése Graphisoft Park átadása 2000: belépés a BÉT-re

12 Az AEC piaci környezet CAD/AEC piaci szegmens Versenytársak –Autodesk –Claris

13 A Griphisoft termékei Alaptermék: ArchiCAD ArchiCAD for TeamWork Szemléletváltozás –„Building/Facility Management”  „Virtual Building” koncepció –ArchiFM 2000 –Long Home Solution

14 K+F tevékenység és az akvizíciós stratégia K+F terület, kultúra Vállalati felvásárlások: –Németország –Nagy-Britannia –USA –Japán

15 A disztribúciós hálózat Világméretű drisztribúciós hálózat Az ArchiCAD tömeges értékesítése Leányvállalatok Globális piaci jelenlét

16 A disztribúciós hálózat Független kereskedelmi partnerek (disztribútorok) Viszonteladók (dealerek) 1994: „regionális sales manageri hálózat” Nagyvállalati felhasználók (corporate segment)

17 Eredmények, jövőkép : kisebb jövedelemnövekedés Az árbevétel viszonylag dinamikus növekedése 1998: a profit stagnál Takarékossági intézkedések Új fejlesztési programok

18 Eredmények, jövőkép A Graphisoft bevételei 2000 első negyedéve: 25%-os árbevétel növekedés  ArchiCAD 6.5 Az új termékfejlesztések, akvizíciók és stratégiai együttműködések pozitív hatásai

19

20 Utóélet február 15. :Technology Pioneer díj 2000 novembere: Hamburg virtuális városmodellje

21 Utóélet WorldTower komplexEureka

22 Utóélet szeptember 16. : új vezérigazgató: Dominic Gallello  erőteljes növekedés fázisa

23 Utóélet Graphisoft Park

24 Kérdések?

25 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Készítette: Dormán Eszter Noske Borbála 2006.02.20."

Hasonló előadás


Google Hirdetések