Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. TDM rendszer szerepe a Balaton régió turizmusában Dani Barbara MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. TDM rendszer szerepe a Balaton régió turizmusában Dani Barbara MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság."— Előadás másolata:

1 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. TDM rendszer szerepe a Balaton régió turizmusában Dani Barbara MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság

2 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. TDM rendszer célja A fenntartható és versenyképes turizmus rendszerének kialakítása és működtetése egy turistákat fogadó térségben. Olyan tevékenységek összegzés, amely ahhoz szükséges, hogy egy desztináció látogatókat vonzzon és ott-tartózkodásuk alatt tökéletes utazási élményt nyújtson úgy, hogy a látogatóforgalom gazdasági és környezeti hatásai a desztináció közössége számára előnyösek legyenek most és hosszú távon egyaránt.

3 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. - szolgáltatók, létesítmények együttműködési készsége - szolgáltatási láncolatok/hálózatok – minőség - management- és marketing kompetenciák - professzionális struktúra – desztinációs menedzsment szervezet -információs és foglalási rendszer -márka(név) A desztináció alkotó elemei

4 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Kereskedelmi szálláshelyek Magánszálláshelyek előzetes KSH végleges KSH Vendégek száma: ezer fő - +0,0 % 410 ezer fő ebből belföld: 920 ezer fő - +1,9 %278 ezer fő ebből külföld: 357 ezer fő - -4,7 % 132 ezer fő Vendégéjszakák száma: ezer éj - -1,8 % ezer éj ebből belföld: ezer éj - +1,2 % ezer éj ebből külföld: ezer éj - -5,6 % 693 ezer éj A Balaton régió számokban

5 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Balaton régió Főbb turisztikai termékek Vízparti üdülés Wellness Aktív turizmus Gazdag programkínálat Fenntartható turizmus alapjai Természeti környezet Infrastruktúra Megközelítés – közlekedés Intézményrendszer

6 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Regionális desztináció Balaton régió Mikro régiók Helyi (települési) szint Turisztikai egyesületek szolgáltatások

7 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Regionális TDM célja -Balaton ismertségének és imázsának javítása -értékesítés -marketing feladatok összefogása, összehangolása -összehangolt, egységes megjelenítés -komplex adatmenedzsment -informatikai háttér -szereplők összefogása, szakmai munka támogatása, képzések, szakmai know-how átadás, érdekképviselet.

8 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Regionális TDM feladatai Együttműködés külső szervezetekkel - érdekképviselet -kapcsolatok hazai és nemzetközi szakmai szervezetekkel -együttműködés az országos marketing, turisztikai irányító szervezetekkel

9 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Regionális TDM feladatai Marketing és PR szolgáltatások - a régió turisztikai stratégiájának, átfogó fejlesztési koncepciójának kidolgozása - marketing terv összeállítása, összehangolása - arculatépítés - turisztikai szolgáltatások helyzetének elemzése, értékelése - piackutatás és értékelés - marketing, promóciós és pr tevékenység - regionális szintű kommunikáció tervezése és megvalósítása (külső-belső) - regionális szintű médiakapcsolatok kézbentartása - sajtófigyelés, információk értékelése

10 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Regionális TDM feladatai Szakmai támogat szolgáltatások Tagszervezetek, tagok részére - szakmai tanácsadás - oktatás és továbbképzés, tanulmányutak - regionális honlap - turisztikai pályázatok figyelése - turizmust érintő jogszabályok változásának figyelése, szakmai befolyásolás (RIB) - szakmai munkacsoportok működtetése

11 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Regionális TDM feladatai Kiegészítő szolgáltatások - a TDM filozófiájának elterjesztése, népszerűsítése - közhasznú feladatok, közfeladatok ellátása - pártoló tagok, szponzorok felkutatása - minősítési eljárásban való részvétel

12 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Balatoni TDM-ek jelenlegi helyzete nyár végén megjelent a TDM regisztrációs pályázat helyi szervezetekre Összesen 19 pályázat - 1 elutasításra került -északi part 8 db -déli part 6 db -zalai terület 4 db Többsége régóta eredményesen működő turisztikai egyesület (Gyenesdiás, Balatonfüred, Riviéra, Siófok, Hévíz, Nyugat-Balaton)

13 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Balatoni RMI, mint regionális turisztikai marketing szervezet Főbb marketing feladatok: (belföldön, külföldön egyaránt) - kiállításokon megjelenés - regionális kiadványok - study tourok, workshopok - média megjelenések (sajtó, rádió, tv) - image építés (minőség, árérték arány, szezonhosszabbítás) - egységes arculat - regionális honlap és arra épülő kampányok - Balatoni Légi Marketing Alap (csak külföld)

14 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Balatoni RMI együttműködése turisztikai szolgáltatókkal, egyesületekkel Valamennyi kampányunkba bekapcsolódhatnak kedvezményes áron - kiállításon társkiállítói megjelenés (Szolnok) - regionális kiadványokban vonzerőkről információ, hirdetés elhelyezése - study tourok keretében vonzerők bemutatása - médiafelületeken kedvezményes hirdetés (CTL, Fókusz) - regionális honlap és arra épülő kampányok (microsite)

15 MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. Köszönöm szépen az együttműködést és a figyelmet.


Letölteni ppt "MAGYARORSZÁGMAGYAR TURIZMUS ZRT. TDM rendszer szerepe a Balaton régió turizmusában Dani Barbara MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság."

Hasonló előadás


Google Hirdetések