Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban"— Előadás másolata:

1 Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban
A módszer rövid ismertetése Gyakorlati kivitelezés Tapasztalatok

2 Kulcsár Mihályné módszerének rövid ismertetése
A mozgás és az idegrendszer fejlődésének kapcsolata Delacato terápia (tanulási problémák – idegrendszer éretlensége, alulszervezettsége) magzati reflexek (kiépülés és legátlódás – anyai stressz hatásai) genetikailag kódolt mozgásfázisok (újszülött kortól a kisgyermekkorig) – az idegrendszer megfelelő strukturálódásának záloga Átfogó vizsgálat / felmérés / anamnézis A terápia alapjai egyensúly elemi nagymozgások (mellúszás, kúszás, mászás, járások, szökdelés, fejemelések) dominanciák rendezése térérzékelés finommotorika érzékszervi észlelés (látás, hallás) Hatékonyság Rendszeresség + pontos kivitelezés havonkénti váltás – idegkapcsolatok kiépülése és rögzülése (2 + 2 hét)

3 Gyakorlati kivitelezés
Felmérés 8-10 fős csoportokban, augusztus végén Terápia összeállítása mérések eredményeinek felhasználása, havonkénti váltás 8 hónapon át: heti 5x30 perc / osztály = hatékonyság Személyi feltételek (min. 2 pedagógus / osztály) Tanulmányi eredmények változásának nyomon követése felmérésekkel, kontrollcsoporttal összehasonlítva

4 Tapasztalatok Fejlődés az alábbi területeken: mozgás erőnlét egyensúly
figyelem, koncentráció finommozgás, rajzolási kedv és minőség egy tanulónál epilepsziára utaló agyi tevékenység megszűnése – orvosi vizsgálattal alátámasztva tanulmányi eredmények – tanítói visszajelzések és felmérések alapján Mozgásmérés: kb. 19%pont növekedés (Feladatlap + mozgásteljesítmény 70% augusztusban, következő májusra ugyanez a mérés 90% körül valósul meg) Olvasás (Meixner-mérőlap): 35 mp időcsökkenés évfolyamszinten a kontrollcsoporthoz mérve; Hibaszám: átlagosan 2 hibával kevesebb a kontrollcsoporttal összehasonlítva Matematika : 100 feladat; 220 mp időcsökkenés a kontrollcsoporthoz képest, valamint 4%ponttal kevesebb hiba (kontrollcsoport teljesítménye 85%-os, a MT-ban résztvevő évfolyamoké közel 90%) Csodamódszer ? 80 – 20% nehézségek, sikertelenségek

5

6

7

8

9


Letölteni ppt "Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések