Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TransMotion Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TransMotion Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens:"— Előadás másolata:

1 TransMotion Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán

2 TransMotion 2/21 A projekt célja Emberi mozgás digitalizálása  rögzítés: Motion Capture  megjelenítés: Performance Animation  külön számítógépen Célkitűzések:  költség-hatékonyság  real-time megvalósítás  univerzalitás

3 TransMotion 3/21 Motion Capture Mozgás digitalizálása Fajtái:  Elektromágneses  Rádiófrekvenciás  Elektrotechnikai  Ultrahangos  Optikai Szükséges:  kamerák  színészek  markerek

4 TransMotion 4/21 Motion Capture Felhasználási területei:  filmipar  játékipar  számítógép vezérlése  távvezérlés

5 TransMotion 5/21 Performance Animation Karakter-animáció Maya

6 TransMotion 6/21 Felhasznált szoftvereszközök Microsoft Visual Studio.NET 2005 Microsoft.NET Framework 2.0 Microsoft DirectShow Autodesk MAYA 7.0 Intel OpenCV

7 TransMotion 7/21 Felhasznált hardvereszközök 3 db Logitech QuickCam Zoom 3 db Logitech QuickCam Pro 5000 Közös jellemzők:  felbontás: 320*240 vagy 640*480  képfrissítési frekvencia: 30 fps  csatlakozás: USB

8 TransMotion 8/21 A TransMotion rendszer felépítése Kamera-kalibráció Kamerakezelés Képfeldolgozás A 3D-s koordináták kiszámítása A két rendszer összekapcsolása Főprogram, felhasználói felület A Perf. Animation környezet konfigurálása A 3D-s környezet kialakítása

9

10 TransMotion 10/21 Kamera-kalibráció Belső paraméterek Külső paraméterek OpenCV CalibFilter Kalibrációs minta Működőképes

11 TransMotion 11/21 Kamerakezelés OpenCV vs. DirectShow DirectShowLib Tetszőleges számú kamera  6 webkamerával működik! Minél több kamera, annál kevesebb fps

12 TransMotion 12/21 Képfeldolgozás Markerdetektálás Tetszőleges számú marker  csak a színek szabnak határt Fényviszonyok sokat számítanak Stúdiókörülmények kellenek

13 TransMotion 13/21 A 3D-s pozíciók kiszámítása Minden kamerából egy egyenest húzunk  külső paraméterek  megtalált marker helye Az egyenesek kitérők  megkeressük a marker feltételezett térbeli helyét Jó eredményt ad, univerzális!

14 TransMotion 14/21 A két rendszer összekapcsolása Szerver-kliens viszony  szerver: Motion Capture  kliens: Performance Animation TCP/IP kapcsolat  lehet localhost is  lehetőség van több szerver használatára

15 TransMotion 15/21 Főprogram A különálló modulok integrálása A teljes Motion Capture folyamat vezérlése Felhasználói felület

16 TransMotion 16/21 A Performance Animation környezet konfigurálása Maya Embedded Language szkript A 3D-s koordináták hozzárendelése a karaktermodellhez

17 TransMotion 17/21 A 3D-s környezet kialakítása 3D-s karaktermodell megalkotása környezet kialakítása

18 TransMotion 18/21 Tesztelés Egyelőre nem volt lehetőség megfelelő stúdió-közeli körülmények között tesztelni. A teljes rendszer egyben működőképes, a 3D-s pozíciókat helyesen számolja ki és ábrázolja. Nagyon sok függ a körülményektől; a rossz fényviszonyok, az árnyékok, illetve a képbe lógó tárgyak problémát okoznak. Gyors mozgás követésére a rendszer jelenleg nem alkalmas, 3 kamerával 20 fps alá kerülünk.

19 TransMotion 19/21

20 TransMotion 20/21 Továbbfejlesztési lehetőségek Számítógép vezérlése 3D-s modellezés kézzel (‘digitális szobrászat’) Játékok irányítása

21 TransMotion 21/21 TransMotion honlap Várjuk az észrevételeket, javaslatokat! Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "TransMotion Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések