Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IMA A PR - ÉRT? Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK 2009. augusztus 25.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IMA A PR - ÉRT? Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK 2009. augusztus 25."— Előadás másolata:

1 IMA A PR - ÉRT? Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.

2 Mi a Public relations? Marketing kontra PR Az ATL térhódítása – a reklám a mindenható De! túl nagy a reklámzaj Sok a reklámkerülő Megoldás: BTL és alternatív eszközök

3 A PR alkalmazási területei Belső PR (munkatársak, menedzsment, pletyka, HR, hálózati kommunikáció) Külső PR( marketing-PR, corporate PR, sajtókapcsolatok,szakmai kapcsolatok, ágazati kapcsolatok, kisebbségi kapcsolatok, önkormányzati, issue menedzsment, pénzügyi kapcsolatok/támogatás,mecenatúra, szponzoráció, válságmenedzsment)

4 Eladunk –e PR-rel? Elsősorban a BIZALOM, a JÓ HÍRNÉV a cél!!! ….generálhat forgalmat…, de nem ez a cél… M-PR: az eladás bizalmi környezetének megteremtése (AKZO - modell)

5 A PR eszközei Sajtótájékoztató Sajtómegjelenések( tárgyi cikkek, holdudvar cikkek) Storygenerálás Eseménymarketing Konferenciák, szakkiállítások, szimpóziumok Gerilla

6 Tervszerű-e a PR? Tervezzünk….de mit? Kérdezzük meg azt, aki nekünk fontos… Ő A FOGYASZTÓ (kutassuk a piacot…) Kell-e kisvállalkozónak piacot kutatni?hogyan??? A MARKETINGAKTIVITÁS nem csak piacbefolyásolás…….

7 Kik vagyunk? Pozícionálás Mit gondolok magamról és mit gondolnak rólam mások?…ez az IMAGE Felmérések és folyamatos analízis

8 ANALÍZIS-MÓDSZERTAN SWOT/GYELV ERŐSSÉGEK GYENGESÉGEK LEHETŐSÉGEK VESZÉLYEK

9 PR-TERVEZÉS 1.HELYZETELEMZÉS Mi jellemzi az adott helyzetet? Milyen hatások jellemzőek? Kik vagyunk, ki a konkurencia?

10 PR-TERVEZÉS 2. FELADAT Mi a probléma?Mit kell megoldanunk? 3. ÉRDEKGAZDA Kiket érint? Kik tudnak róla?

11 PR-TERVEZÉS 4. CÉL MI a kívánatos állapot? 5. CÉLCSOPORT Kihez szólunk?

12 PR-TERVEZÉS 6. ÜZENET Mi a mondanivalónk? 7. CSATORNA-ESZKÖZ Milyen PR eszközöket használjunk?Lehet-e ATL? Személyiségszimbólum…

13 PR-TERVEZÉS 8. KUlCSKÉrDÉSEK ÉS VÁLASZOK Legfontosabb kérdések és válaszok 9.ÜTEMTERV Mikor, hol, mit és hányszor…MÉDIAMIX

14 PR-TERVEZÉS 10. FELELŐSÖK Ki mit csinál? 11. KÖLTSÉGVETÉS fee és cost

15 PR-TERVEZÉS 12. VISSZACSATOLÁS Az ellenőrzés módszertana 13. ÉRTÉKELÉS Elértük-e a céljainkat?


Letölteni ppt "IMA A PR - ÉRT? Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK 2009. augusztus 25."

Hasonló előadás


Google Hirdetések