Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Korai tehetségnevelés Nagy Edina Szent István Egyetem Pedagógiai Kar Szarvas.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Korai tehetségnevelés Nagy Edina Szent István Egyetem Pedagógiai Kar Szarvas."— Előadás másolata:

1 Korai tehetségnevelés Nagy Edina Szent István Egyetem Pedagógiai Kar Szarvas

2

3 Tehetség Korai életszakaszban, széles spektrumon kapott ingerek A tehetség folyamat, melynek része a belső és külső környezet Az azonosítás, gondozás és fejlesztés nem szétválasztható

4 Hipotézisek Elengedhetetlen a gyermekekben rejlő lehetőségek kiaknázása szempontjából a tehetség korai azonosítása, gondozása és fejlesztése - az ígéret már óvodás korban megmutatkozik Ebben az életkorban a környezeti tényezők közül kiemelten fontos a szülők támogató szerepe - kimutatható korrelációk A fejlesztéssel történő azonosítás során lehetőség nyílik a gyermekek sokoldalú és pontos megismerésére - egyéni program

5 Kutatás I. Több mint 1000 gyermek, 21 intézmény Középső csoportos és nagycsoportos óvodások Gyermekek, szülők, pedagógusok A személyiség sokoldalú megismerése

6 Kutatás II. Mérőlapok, feladatlapok, kérdőívek, interjúk, megfigyelés - Porkolábné Dr. Balogh Katalin Komplex prevenciós óvodai program - Ovimező Alapítvány Mezőkovácsháza Lépésről- lépésre, átdolgozott mérőlapok - Aszalai Anett, Horváth Judit, Horváthné Csapucha Klára, Dr. Rónáné Falus Júlia Tájékozódó vizsgálatok az óvodások képességeinek és készségeinek szintjéről - Dr. Gyarmathy Éva „Mennyire tehetséges szülő Ön?”, átdolgozott kérdőív

7

8

9

10 Egyéni program I. Moduláris játék: „VARÁZSDOBOZ” - komplex - egyedi elképzelések - több korosztálynak - egyéni és közös tevékenykedés - változatosság - 3D - EU konform

11

12

13

14 Következtetések Nagyobb minta, több gyermek, szülő és pedagógus részvételével Ismételt megfigyelések és mérések ugyanazon kritériumok alapján Még több elemzés a különböző területeken, az összefüggések tükrében Koncentráltabb vizsgálatok a geográfiai eredmények ismeretében Az adott óvodai program színesítése, gazdagítása

15 „…mindenki a maga módján látja a világot, a maga módján éli meg nehézségeit és a sikereit. Tanítani annyi, mint megmutatni a lehetőséget. Tanulni annyi, mint élni a lehetőséggel.” (Paulo Coelho)

16 Szakirodalom Balogh László, Herskovits Mária, Tóth László (1995): Tehetség és képességek. KLTE, Debrecen Balogh László, Tóth László (2005): Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből. Neumann Kht., Budapest Dávid Imre, Bóta Margit, Páskuné Kiss Judit (2002): Tehetségkutatás. Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen Dr. Balogh László, Dr. Koncz István (2008): Kiterjesztett tehetséggondozás. Professzorok az Európai Magyarországért, Budapest Dr. Gyarmathy Éva (2006): A tehetség fogalma, összetevői, típusai és azonosítása. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest Dr. Gyarmathy Éva (2007): A tehetség háttere és gondozásának gyakorlata. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest Gefferth Éva, Herskovits Mária (2004): Csak keresni kell... A tehetséges gyerekekről nevelőknek. Trefort Kiadó, Budapest Gordon Győri János (2004): Tehetségpedagógiai módszerek. Gondolat Kiadó, ELTE BTK Neveléstudományi Intézet, Budapest

17


Letölteni ppt "Korai tehetségnevelés Nagy Edina Szent István Egyetem Pedagógiai Kar Szarvas."

Hasonló előadás


Google Hirdetések