Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről."— Előadás másolata:

1 TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről

2

3 Hitvallásunk: „Aki a maga idejében jót tesz, századokért dolgozott.” /Francois Fénelon/

4

5 Előzmények: Lépésről lépésre program 1997 Belső Gondozói Rendszer 2000 Tanulás tanítása 2001

6 A csatlakozás motivációi: Az innováció lehetősége Az alkalmazásképes tudás fejlesztése Az egész életen át tartó tanulás megalapozása

7 Bevezetés 2005

8 Szövegértés-szövegalkotás

9 Matematika-logika

10 Életpálya-építés

11 Mit nyertünk? Képzés Programcsomagok Taneszközök Forrás Team munka

12

13 Feladataink: Részvétel a képzéseken Az oktatási programcsomagok megismerése kipróbálása véleményezése, kiegészítése A tapasztalatok átadása A követők segítése

14

15 Tapasztalataink

16 A képzések: A felkészülést szolgálták Aktív részvételen alapultak Hiányt pótoltak Sok volt egyszerre Mindenre nem kaptunk útmutatást

17

18 A programcsomagok: Minden megtalálható az Adatbankban Kidolgozott részletek (mit, hogyan, miért) Több évfolyam anyaga együtt Fejlettségi szintek, várható eredmények Alternatívák lehetősége Tartalom független kompetenciák Ajánlások az együttneveléshez

19 A programcsomagok: Nem volt elég idő a felkészüléshez A tervezés újszerűsége: modulok heti- vagy havi tervek utófinanszírozás

20 AlapozásBeszédfejlesztésOlvasás-szövegértés Anyanyelvi tapasztalatszerzésÍráshasználatBeszélgetőkörMesehallgatás

21 A tanítási-tanulási folyamat: Átgondolt tervezés Eszközök biztosítása, előkészítése A tér megszervezése A csoportok munkájának koordinálása Odafigyelés az egyéni sajátosságokra Az érdeklődés fenntartása Visszajelzés a tevékenységekről

22 A tanítási-tanulási folyamat: A modul felépítése szokatlan Nincs mindenre kidolgozott modul Mások elképzeléseit kell megvalósítani A megszokott időkereteket át kell lépni

23

24 A TANESZKÖZÖK: Több könyv Mellékletek sokasága Gazdag képanyag Szöveg- és játékgyűjtemények Hanganyag Feladatbankok

25 Folyamatos szállítás Több évfolyam eszközei Késések Felületes tartalmi ismeret Alkalmazás „élesben” A tárolás rendszere A TANESZKÖZÖK:

26

27 Eredmények: iskolai szinten Megvalósult a programcsomagok adaptálása Kialakult a rendszerszerű látásmód Több az interakció a tanítási órán Tapasztalatokon alapuló képességfejlesztés Modellértékű kapcsolatrendszerek A tárgyi eszközök gyarapodása

28 Pedagógus szinten A kompetenciatartalmak elsajátítása A szakmai eszköztár átalakulása Pedagóguskompetenciák fejlődése Problémák felismerése, megoldása A tanári szerep átalakulása

29 Tanulói szinten Zavartalan óvoda-iskola átmenet Tananyag helyett képesség- és készségfejlesztés Használható tudásanyag Motiváltság Visszajelzés Egyéni fejlődés

30

31 Ajánlások Azonosulás az új szemléletmóddal Tudatos pedagógiai munka Rugalmasság Kreativitás Gyermekközpontúság Szervezőkészség Bizalom, önbizalom

32 Köszönöm a figyelmet! Pálóczi Gáborné 52/


Letölteni ppt "TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről."

Hasonló előadás


Google Hirdetések