Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vasúthálózat jellemzői néhány országban Ország Építési hossz (km) Villamosított vonalak aránya (%) Két- és többvágányú pályák aránya (%) Vasútsűrűség.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vasúthálózat jellemzői néhány országban Ország Építési hossz (km) Villamosított vonalak aránya (%) Két- és többvágányú pályák aránya (%) Vasútsűrűség."— Előadás másolata:

1 A vasúthálózat jellemzői néhány országban Ország Építési hossz (km) Villamosított vonalak aránya (%) Két- és többvágányú pályák aránya (%) Vasútsűrűség (km/km 2 ) 19902000199020001990200019902000 USA 192 732 159 792 0,9 n. a. 2117 Oroszország 87 200 86 075 43,047,642,042,055 Kanada 86 880 n. a. 9 Kína 53 400 68 700 n. a. 67 India 62 367 62 759 n. a. 1919 Ausztrália 35 490 39 744 n. a. 55 Németország 40 960 36 588 38,452,1 n. a. 48,4115102 Franciaország 34 070 31 397 37,045,346,350,86257 Lengyelország 26 228 22 560 43,452,434,338,88472 Ukrajna 22 799 22 302 35,641,133,133,03837 Japán 20 157 20 051 n. a. 5353 Nagy-Britannia 16 924 16 994 27,930,469,7 n. a. 6970 Olaszország 16 086 16 147 59,266,5 n. a. 38,25354 Spanyolország 12 560 12 310 51,156,421,527,32624... Magyarország 7 772 7 668 28,935,415,916,98682

2 A nagysebesség definíciói szabályozás: EU irányelv alapjánszabályozás: EU irányelv alapján a nagysebességű rendszer összetevőia nagysebességű rendszer összetevői –infrastruktúra –járművek –üzemeltetés szabályozás: EU irányelv alapjánszabályozás: EU irányelv alapján a nagysebességű rendszer összetevőia nagysebességű rendszer összetevői –infrastruktúra –járművek –üzemeltetés nagysebességű vonathagyományos vonat nagysebességű pályahagyományos pálya

3 0 km 500 km 1000 km 1500 km 2000 km 2500 km 3000 km 3500 km 4000 km A szakaszok összhossza 1981-83 Hossz: 427 km Sebesség: 300 km/h Párizs Lyon Le Mans Tours 1989 Hossz: 282 km 1991 Mann- heim Stuttgart Sebesség: 250 km/h Hossz: 99 km Hannover Würzburg Sebesség: 250 km/h Hossz: 327 km 1992 Róma Firenze Sebesség: 250 km/h Hossz: 246 km Madrid Sevilla Sebesség: 300 km/h Hossz: 471 km 1993 Calais Sebesség: 300 km/h Hossz: 333 km 1994 Valence Sebesség: 300 km/h Hossz: 115 km Folkestone Sebesség: 160 km/h Hossz: 52 km 1995 Sebesség: 300 km/h Hossz: 100 km 1997 Sebesség: 300 km/h Hossz: 88 km 1998 Nagy-Bælt Sebesség: 180 km/h Hossz: 18 km Berlin Sebesség: 250 km/h Hossz: 152 km 2000 Øresund Sebesség: 180 km/h Hossz: 18 km 2001 NîmesMarseille Sebesség: 300 km/h Hossz: 295 km 2002 Köln Frankfurt Sebesség: 300 km/h Hossz: 177 km 2004 Barcelona Sebesség: 300 km/h Hossz: 470 km Brüsszel Párizs Madrid Lyon Valence Sebesség: 250-300 km/h Összhossz: 3616 km Saját szerkesztés több térkép alapján, képek: André Werske és The European Railway Server

4 2004 Róma Berlin Brüsszel Párizs Madrid Stockholm Helsinki Saját szerkesztés több térkép alapján, képek: André Werske és The European Railway Server

5 2004 Róma Berlin Brüsszel Párizs Madrid Stockholm Helsinki Bécs Ljubljana Oslo London Amszterdam Bern Saját szerkesztés több térkép alapján, képek: André Werske és The European Railway Server

6 A nagysebességű járművek többgenerációs, mozdony nélküli motorvonatoktöbbgenerációs, mozdony nélküli motorvonatok az üzemi sebesség 220 km/óra felettiaz üzemi sebesség 220 km/óra feletti magas teljesítménymagas teljesítmény általában többáramneműekáltalában többáramneműek kisebb férőhely-kapacitáskisebb férőhely-kapacitás többgenerációs, mozdony nélküli motorvonatoktöbbgenerációs, mozdony nélküli motorvonatok az üzemi sebesség 220 km/óra felettiaz üzemi sebesség 220 km/óra feletti magas teljesítménymagas teljesítmény általában többáramneműekáltalában többáramneműek kisebb férőhely-kapacitáskisebb férőhely-kapacitás FIAT * ETR SIEMENS * ICE ALSTOM * TGV

7 A nagysebességű vasút hatásai társadalmi-gazdasági hatásoktársadalmi-gazdasági hatások a nagyobb sebesség előnyeia nagyobb sebesség előnyei a (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolataa (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolata társadalmi-gazdasági hatásoktársadalmi-gazdasági hatások a nagyobb sebesség előnyeia nagyobb sebesség előnyei a (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolataa (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolata fontos kapocs a gazdasági központok közöttfontos kapocs a gazdasági központok között jelentős szerepre tett szert a népességgócok közötti utasszállításbanjelentős szerepre tett szert a népességgócok közötti utasszállításban fontos kapocs a gazdasági központok közöttfontos kapocs a gazdasági központok között jelentős szerepre tett szert a népességgócok közötti utasszállításbanjelentős szerepre tett szert a népességgócok közötti utasszállításban régióközpontok gazdasági súlypontok társadalmi-gazdasági hatásoktársadalmi-gazdasági hatások a nagyobb sebesség előnyeia nagyobb sebesség előnyei a (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolataa (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolata társadalmi-gazdasági hatásoktársadalmi-gazdasági hatások a nagyobb sebesség előnyeia nagyobb sebesség előnyei a (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolataa (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolata

8 A nagysebességű vasút hatásai társadalmi-gazdasági hatásoktársadalmi-gazdasági hatások a nagyobb sebesség előnyeia nagyobb sebesség előnyei a (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolataa (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolata társadalmi-gazdasági hatásoktársadalmi-gazdasági hatások a nagyobb sebesség előnyeia nagyobb sebesség előnyei a (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolataa (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolata időnyereség nagy távolságok megtételekoridőnyereség nagy távolságok megtételekor gyorsabb áruszállításgyorsabb áruszállítás zsúfoltság csökkenésezsúfoltság csökkenése időnyereség nagy távolságok megtételekoridőnyereség nagy távolságok megtételekor gyorsabb áruszállításgyorsabb áruszállítás zsúfoltság csökkenésezsúfoltság csökkenése Párizs Saját szerkesztés menetrendi adatok alapján

9 A nagysebességű vasút hatásai társadalmi-gazdasági hatásoktársadalmi-gazdasági hatások a nagyobb sebesség előnyeia nagyobb sebesség előnyei a (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolataa (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolata társadalmi-gazdasági hatásoktársadalmi-gazdasági hatások a nagyobb sebesség előnyeia nagyobb sebesség előnyei a (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolataa (nagysebességű) vasút és a környezet kapcsolata legkevésbé környezetszennyezőlegkevésbé környezetszennyező energiatakarékosenergiatakarékos legkevésbé környezetszennyezőlegkevésbé környezetszennyező energiatakarékosenergiatakarékos CO 2 COCHNO x SO 2 területigénye kisebbterületigénye kisebb Forrás: Jänsch és Linkerhägner-Amann

10 A közúthálózat jellemzői néhány országban Ország Az országos közutak hossza (km) Az autópályák hossza (km) Az autópályák aránya (%) A közúthálózat sűrűsége (km/1000 km 2 ) 19902001199020011990200119902001 USA 6 244 000 6 381 000 61 654 89 426 0,991,40649658 India* 1 984 000 3 928 000 n. a. 603 1 195 Kína 1 028 000 1 466 000 n. a. 17 947 n. a. 1,22107153 Japán 1 120 000 1 175 000 n. a. 6 494 n. a. 0,55 2 965 3 110 Franciaország 808 098 987 667 6 824 9 766 0,840,99 1 465 1 791 Kanada 826 000 902 000 14 985 16 571 1,811,848390 Ausztrália 810 000 809 000 n. a. 19 783 n. a. 2,45105105 Oroszország* 656 000 752 000 n. a. 3844 Németország* 502 890 678 310 10 854 11 712 2,161,73 1 409 1 900 Nagy-Britannia 382 115 416 379 3 181 3 612 0,830,87 1 565 1 706 Lengyelország 363 116 373 083 2573580,070,10 1 161 1 193 Mexikó n. a. 341 147 n. a. 6 670 n. a. 1,96 174 Finnország 372 225 316 296 2255490,060,17 1 101 936... Belgium 140 241 146 482 1 666 1 691 1,191,15 4 598 4 803... Magyarország 29 741 30 322 2674480,901,48320326

11 A személygépkocsi-állomány néhány országban Ország Személygépkocsi- állomány (ezer db) Ezer lakosra jutó személygépkocsik száma 1990200219902002 USA 133 700 136 011 535467 Japán 34 924 54 540 283428 Németország 30 695 44 657 387541 Olaszország 27 416 33 706 475590 Nagy-Britannia 23 123 29 321 402495 Franciaország 23 550 29 160 415490 Oroszország 8 964 21 152 61147 Spanyolország 11 996 18 733 308455 Kanada 12 622 17 544 454559 Brazília 10 250 16 021 7192 Mexikó 6 893 12 965 83126 Lengyelország 5 261 10 840 138284 Ausztrália 7 672 10 101 449512 Koreai Köztársaság 2 075 9 737 48204 Kína 1 237 7 508 16... Magyarország 1 945 2 629 188259

12 A nemzetközi légi utas- és teherszállítás területi megoszlása Régió19901999 Európa millió ukm 590 652 744 298 millió átkm 20 010 31 308 Közel-Kelet millió ukm 46 950 82 204 millió átkm 2 440 4 222 Ázsia és Ausztrália millió ukm 343 840 663 627 millió átkm 16 340 37 891 Afrika millió ukm 42 340 62 223 millió átkm 1 130 1 895 Észak-Amerika millió ukm 783 220 1 104 966 millió átkm 16 180 29 053 Latin-Amerika millió ukm 87 050 135 685 millió átkm 2 740 4 244

13 A szállított áruk tömege (millió t) és az áruszállítási teljesítmény (milliárd átkm) Ország VasútonKözúton Belvízi úton Légi úton 19902000199020001990200019901999 USA n. a. 1 508,3 n. a. 3 211,5 1 014,1 571,2 n. a. Németország393,0282,9 3 644,0 3 005,1 231,6242,2 n. a. Magyarország87,749,6569,8261,04,34,4 OrszágVasútonKözúton Belvízi úton Légi úton 19902000199020001990200019901999 USA 1 510,0 2 321,6 n. a. 1 419,0 1 217,0 446,014,7927,31 Németország72,875,9219,0280,7 n. a. 66,53,996,62 Magyarország16,88,015,218,214,51,30,0150,04 A személyszállítási teljesítmény OrszágVasúton millió ukm Közúton Légi úton milliárd ukm 199020011990200019901999 USA 9 864 8 350 195 122 259 079 735,2 1 044,9 Franciaország 63 691 64 051 41 300 45 300 52,5101,9 Magyarország 11 403 10 280 10 601 12 115 1,52,9


Letölteni ppt "A vasúthálózat jellemzői néhány országban Ország Építési hossz (km) Villamosított vonalak aránya (%) Két- és többvágányú pályák aránya (%) Vasútsűrűség."

Hasonló előadás


Google Hirdetések