Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban Marketing terv.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban Marketing terv."— Előadás másolata:

1 Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban Marketing terv

2

3

4 Marketing terv?  A cég életképességét a pénzügyi mutatókon kívül a marketing-terv adja meg. Pozicionálás Pozicionálás Piacra irányuló elemzés Piacra irányuló elemzés  „A marketing a vállalatok életében az egyik legfontosabb részterület, hiszen ennek a segítségével értékesítik a termékeket, illetve szolgáltatásokat.”  FOGYASZTÓ vállalati értékesítés vállalati értékesítés

5 Marketing terv!  Stratégia Swot, BCG, GESwot, BCG, GE Steep,Steep, Stb.Stb.  Külső környezet Kereslet Kereslet Pozícionálás Pozícionálás  Belső környezet Marketing mix Marketing mix

6 Fogyasztói kereslet

7 Értelmezés: A Marketing Értékesítés  Szűkebb értelemben olyan vállalati tevékenység, amely a vevők kielégítésére érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a fogyasztókat. a vállalat belső szemszögéből következtet a fogyasztók viselkedésére  Tágabb értelemben a vállalat egészére kiterjedő filozófia, szemléletmód, melynek megvalósítása a felsővezetés feladata, úgy, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketingszempontok domináljanak. a marketinget a vállalat egészével azonosítja, felelőseinek pedig a felsővezetést teszi meg.  Kiterjesztett értelemben: minden értékkel rendelkező jószág cseréjeként jelenik meg. Részterületei nemcsak piaci jellegűek, hanem oktatási, vallási, politikai jelleget öltenek. Bauer-Berács: MARKETING (Aula) 2000

8 Mi a Marketing valójában?  Korábban: Reklám Reklám Befolyásolás Befolyásolás Reklám Reklám Eladás Eladás Reklám Reklám

9 Tegyünk próbát! Tegyünk próbát!

10 Teljes körű termékkoncepció  LEVITT ‘83  Generikus: alaptermék nélküle nem megvalósítható a probléma Pl.: csapológép csapolt sör nélkül  Elvárt : alkalmas a probléma megoldására alaphasznosság Pl.: sör  Kiterjesztett: alapvető verseny  a gyártó hozzáadott értéke Sörinformációs könyv (sörlexikon)  Potenciális termék Az igénykielégítés a jövőben

11 Marketing-mix  Az eszközrendszer, amellyel a fogyasztókra hatást gyakorolhatunk szinte végtelen. Hang Hang Szín Szín Kép Kép (együtt) (együtt)  technikai fejlesztések teszik lehetővé  A kifejtett hatások megfigyelhetők mind gazdasági, mind politika, mind társadalmi téren.

12 Marketing-mix  Stratégiai elemzés Felépítés Felépítés Költségvetés Költségvetés Visszacsatolás Visszacsatolás  4P-7P Stratégiai elemzés nélkül nem ad pontos leírást Stratégiai elemzés nélkül nem ad pontos leírást McCarthy 1984 McCarthy 1984

13 Marketing-mix  Product - termék, vagy Program - aminek a fogyasztó számára használati értéke van,  Price - ár, értékesítési ár (akár külön csomagolva!)  Place - hely, az az értékesítési csatorna, amelyen át fogyasztóinkhoz el akarunk jutni,  Promotion – ajánlás, azok a marketingkommunikációs eszközök, amelyeket munkánk során felhasználunk  People - az emberek, akikkel együtt dolgozunk, akik találkoznak a fogyasztóval  Physical evidence – fizikai jelleg; szolgáltatásunk azon része (ha van ilyen), ami fizikai természetű  Process - az a folyamat, amelyben a fogyasztó is esetleg részt vesz, és amelynek során hozzájut a szolgáltatáshoz

14 Célcsoport Termékvásárlási folyamat, fogasztói oldalról -problémával szembesül -felismeri, hogy valós probléma -megszervezi a probléma megoldását (termékvásárlás) Célcsoport-típusok: 1. "nem" célcsoport – elutasítás megnyerés szinte lehetetlen 2. látens célcsoport – kommunikáció lehetséges 3. tudatos célcsoport – meggyőzés, inkább közelednek a termékhez 4. aktív célcsoport – garantált fogyasztók

15 Szegmentálás  Eltérő igények Fogyasztói csoportok  részpiac Fogyasztói csoportok  részpiac Célpiac Célpiac Piaci szegmensekPiaci szegmensek LehetőségLehetőség Fogyasztói kör, akik megveszik (reményeink szerint) a termékünket,Fogyasztói kör, akik megveszik (reményeink szerint) a termékünket, ÉrtékelésÉrtékelés Verseny, kapacitás Verseny, kapacitás Jövedelmezőség Jövedelmezőség Növekedés Növekedés

16 Pozícionálás  Célpiaci leírás Termékek mit képviseljenek Termékek mit képviseljenek Kommunikáció a fogyasztó feléKommunikáció a fogyasztó felé Jobb Jobb …

17 Piaci pozíció  Kotler: Pozíciótól függő marketing-stratégia Pozíciótól függő marketing-stratégia PiacvezetőPiacvezető KihívóKihívó KövetőKövető MeghúzódóMeghúzódó


Letölteni ppt "Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban Marketing terv."

Hasonló előadás


Google Hirdetések