Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 I. Vállalatalapítás. 2 Vállalatalapítás lépései Vállalatalapítás lépései Stratégia StratégiaStruktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 I. Vállalatalapítás. 2 Vállalatalapítás lépései Vállalatalapítás lépései Stratégia StratégiaStruktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés."— Előadás másolata:

1 1 I. Vállalatalapítás

2 2 Vállalatalapítás lépései Vállalatalapítás lépései Stratégia StratégiaStruktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés Mikrokörnyezeti elemzés Marketing Marketing Piaci szerkezet Termékéletgörbe Árpolitika, árazás Pénzügy Pénzügy Beruházási döntés Tematika

3 3 Tematika Vállalatalapítás lépései Vállalatalapítás lépései Stratégia StratégiaStruktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés Mikrokörnyezeti elemzés Marketing Marketing Piaci szerkezet Termékéletgörbe Árpolitika, árazás Pénzügy Pénzügy Beruházási döntés

4 4 Társasági forma (Bt., Kft., Rt.), tagok, név megválasztása Társasági forma (Bt., Kft., Rt.), tagok, név megválasztása Társasági szerződés v. alapító okirat (ügyvédi ellenjegyzés szükséges) Társasági szerződés v. alapító okirat (ügyvédi ellenjegyzés szükséges) Bankszámla, alaptőke befizetése Bankszámla, alaptőke befizetése Cégbírósági bejegyzés kezdeményezése (Előtársaság) Cégbírósági bejegyzés kezdeményezése (Előtársaság) 30 napos átfutás (BA – bejegyzés alatt) 30 napos átfutás (BA – bejegyzés alatt) Bejegyzés, teljes jogú működés Bejegyzés, teljes jogú működés Vállalatalapítás lépései

5 5 Vállalatalapítás lépései Vállalatalapítás lépései Stratégia StratégiaStruktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés Mikrokörnyezeti elemzés Marketing Marketing Piaci szerkezet Termékéletgörbe Árpolitika, árazás Pénzügy Pénzügy Beruházási döntés Tematika

6 6 Szervezeti felépítés, struktúra típusai 1. Funkcionális 2. Divizionális 3. Mátrix 4. Holding

7 7 1. Funkcionális szervezet Vezérigazgató Marketing Pénzügy és Számvitel Termelés és Logisztika Értékesítés Törzskar

8 8 2. Divizionális szervezet Vezérigazgató Nyugat- Magyarország Budapest Kelet- Magyarország Törzskar

9 9 3. Mátrixszervezet Nyugat-Mo. Kelet-Mo.

10 10 4. Holdingszervezet Anyavállalat Magyarországi leányvállalat Ausztriai leányvállalat Csehországi leányvállalat

11 11 Ansoff-féle termék/piaci mátrix TermékPiac Jelenlegi termék Új termék Jelenlegi piac Piaci behatolás Termékfejlesztés Új piac PiacfejlesztésDiverzifikáció

12 12 PEST-elemzés 1. Politikai, jogi tényezők 2. Gazdasági tényezők 3. Társadalmi, kulturális tényezők 4. Technológiai tényezők

13 13 Politikai, jogi tényezők Magyarországon kialakultnak és viszonylag stabilnak mondhatók Magyarországon kialakultnak és viszonylag stabilnak mondhatók megfelelő szabályozó törvények megfelelő szabályozó törvények demokratikus parlament demokratikus parlament állami érdekeltségű vállalatokat erősen befolyásolja a hatalmi elit cserélődése négy évente

14 14 Gazdasági tényezők növekvő GDP növekvő GDP csökkenő infláció csökkenő infláció stagnáló munkanélküliség stagnáló munkanélküliség Egy fejlődő gazdaságú, az európai integráció előtt álló ország piacára kedvező lehet a belépés

15 15 Társadalmi, kulturális tényezők A magyarok is egyre többet foglalkoznak az egészséges életmód betartásával A magyarok is egyre többet foglalkoznak az egészséges életmód betartásával átlagos életszínvonal nő átlagos életszínvonal nő a magasabb áron pozícionált csokoládék is versenyképesek maradhatnak

16 16 Technológiai tényezők Az infrastruktúra elfogadhatónak mondható, de fejlesztendő Az infrastruktúra elfogadhatónak mondható, de fejlesztendő jó szakemberek jó szakemberek könnyen áthidalhatók a nehézségek

17 17 PEST-elemzés 1. Politikai, jogi tényezők 2. Gazdasági tényezők 3. Társadalmi, kulturális tényezők 4. Technológiai tényezők

18 18 Porter-féle versenykörnyezet elemzés Verseny a szektor vállalatai között BeszállítókVevők Potenciális piacra lépők Helyettesítő terméket gyártók

19 19 Vállalatalapítás lépései Vállalatalapítás lépései Stratégia StratégiaStruktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés Mikrokörnyezeti elemzés Marketing Marketing Piaci szerkezet Termékéletgörbe Árpolitika, árazás Pénzügy Pénzügy Beruházási döntés Tematika

20 20 Piaci szerkezetek 1. Tiszta verseny→ pl. tojáspiac  Sok, kis eladó  Árelfogadók 2. Tiszta monopólium → pl. MÁV  Egy nagy eladó  Ármeghatározó 3. Oligopólium → pl. mobilcégek  Kevés nagy eladó  árbefolyásoló 4. Monopolisztikus verseny → pl. üdítőipar  Kevés nagy és sok kis eladó  Némi „ármegegyezés”

21 21 Fejlesztés Bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás Termékéletgörbe Értékesítés

22 22 Árpolitika, árazás Az árpolitika kialakításának lépései: 1. Célok meghatározás 2. Árazási eljárások közötti választás 3. Piaci sikerek mérése és elemzése

23 23 1. Célok meghatározása Profitorientált célok Profitorientált célok Értékesítés-orientált célok Értékesítés-orientált célok Helyzetorientált célok Helyzetorientált célok

24 24 2. Árazási eljárások Kompetitív árazás Kompetitív árazás Költség plusz árazás Költség plusz árazás Célárazás Célárazás Pszichológiai árazás Pszichológiai árazás Diszkontárazás Diszkontárazás

25 25 3. Piaci sikerek mérése Teljes költség számítás Teljes költség számítás Fedezetszámítás Fedezetszámítás

26 26 1. A profitfüggvény (T  ) felírása 2. A feladat adatainak értelmezése 3. Adatbevitel Excelbe 4. Feladatmegoldás Solver segítségével 5. Egységár kiszámítása Termelővállalatok nyereségszámítása

27 27 1. A profitfüggvény (T  ) felírása Árbevétel: TR = PQ Árbevétel: TR = PQ Költségek: TC = FC+VC Költségek: TC = FC+VC Profit: T  = TR - TC Profit: T  = TR - TC

28 28 1. A profitfüggvény (T  ) felírása Árbevétel: TR = PQ Árbevétel: TR = PQ Költségek: TC = FC+VC Költségek: TC = FC+VC Profit: T  = TR - TC Profit: T  = TR - TC P=300 – 0,0001Q P=300 – 0,0001Q TR=(300–0,0001Q)Q = = 300Q-0,0001Q 2 = 300Q-0,0001Q 2 TC= Q

29 29 1. A profitfüggvény (T  ) felírása Árbevétel: TR = PQ Árbevétel: TR = PQ Költségek: TC = FC+VC Költségek: TC = FC+VC Profit: T  = TR - TC Profit: T  = TR - TC P=300 – 0,0001Q P=300 – 0,0001Q TR=(300–0,0001Q)Q = = 300Q-0,0001Q 2 = 300Q-0,0001Q 2 TC= Q T =T =T =T = =300Q-0,0001Q 2 – Q = 200Q-0,0001Q 2 – = 200Q-0,0001Q 2 –

30 30 2. A feladat adatainak értelmezése Változó Változó  Aminek az értékét keressük. Célfüggvény Célfüggvény  Aminek a maximumát / minimumát / konkrét értékét keressük Korlátozó feltételek Korlátozó feltételek  Korlátos erőforrások  Feladat értelmezhetősége szempontjából fontos kikötések → Q → T  = 63 M Ft → Q ≥ 0

31 31 változó célfüggvény 3. Adatbevitel 4. Feladatmegoldás

32 32 változó célfüggvény 3. Adatbevitel 4. Feladatmegoldás

33 33 5. Egységár kiszámítása A kiszámolt termelési mennyiség behelyettesítése a keresleti függvénybe: A kiszámolt termelési mennyiség behelyettesítése a keresleti függvénybe: P = 300 – 0,0001Q Q = P = 300 – 0, P = 250 P = 250

34 34 Feladatmegoldás a másodfokú egyenlet megoldóképletével T  = 200Q-0,0001Q2 – = = T  = 200Q-0,0001Q2 – = = A másodfokú egyenlet megoldóképlete segítségével: Q 1 = Q 2 = ,52

35 35 1. A profitfüggvény (T  ) felírása 2. A feladat adatainak értelmezése 3. Adatbevitel Excelbe 4. Feladatmegoldás Solver segítségével 5. Egységár kiszámítása Termelővállalatok nyereségszámítása

36 36 1. A profitfüggvény (T  ) felírása Árbevétel: TR = PQ Árbevétel: TR = PQ Költségek: TC = FC+VC Költségek: TC = FC+VC Profit: T  = TR - TC Profit: T  = TR - TC P=300 – 0,0001Q P=300 – 0,0001Q TR=(300–0,0001Q)Q = = 300Q-0,0001Q 2 = 300Q-0,0001Q 2 TC= Q T  = =300Q-0,0001Q 2 – Q = 200Q-0,0001Q 2 – = 200Q-0,0001Q 2 –

37 37 2. A feladat adatainak értelmezése Változó Változó  Aminek az értékét keressük. Célfüggvény Célfüggvény  Aminek a maximumát / minimumát / konkrét értékét keressük Korlátozó feltételek Korlátozó feltételek  Korlátos erőforrások  Feladat értelmezhetősége szempontjából fontos kikötések → Q → T  → max → Q ≥ 0

38 38 3. Adatbevitel változó célfüggvény 4. Feladatmegoldás

39 39 3. Adatbevitel változó célfüggvény 4. Feladatmegoldás

40 40 A kiszámolt termelési mennyiség behelyettesítése a keresleti függvénybe: A kiszámolt termelési mennyiség behelyettesítése a keresleti függvénybe: P = 300 – 0,0001Q Q = P = 300 – 0, P = 200 P = Egységár kiszámítása

41 41 Feladatmegoldás deriválással T  = 200Q-0,0001Q 2 – Ennek a deriváltja a határprofitfüggvény: M  = 200-0,0002Q Ahol ez nullával egyenlő, ott szélsőérték lehet: M  = 200-0,0002Q = 0 Ha megoldjuk Q = (Ez maximum, mivel a második derivált értéke T  ’’ = -0,0002 negatív.)

42 42 Vállalatalapítás lépései Vállalatalapítás lépései Stratégia StratégiaStruktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés Mikrokörnyezeti elemzés Marketing Marketing Piaci szerkezet Termékéletgörbe Árpolitika, árazás Pénzügy Pénzügy Beruházási döntés Tematika

43 43 A jelenérték fontossága „Jobb ma 1000 Ft, mint holnap.”  Időben eltérő ütemezésű pénzáramlások (CashFlow-k) értékelése

44 44 A jelenérték számításának módja PV = jelenérték (Present Value) CF = pénzáramlás (CashFlow) r = összehasonlítás alapjaként szolgáló kamatláb (hasonló típusú befektetések hozama)

45 45 A jelenérték számításának módja Pénzáramlás (CF): az a pénzösszeg, amit az adott projekt (jelen esetben: beruházás) az egyes években eredményez Pénzáramlás (CF): az a pénzösszeg, amit az adott projekt (jelen esetben: beruházás) az egyes években eredményez A CF-t mindig valamilyen általános mérték, „r” (kamat vagy hozam) segítségével kell mai értékre átszámítani A CF-t mindig valamilyen általános mérték, „r” (kamat vagy hozam) segítségével kell mai értékre átszámítani Végül az egyes évek pénzáramlásainak jelenértékét össze kell adni Végül az egyes évek pénzáramlásainak jelenértékét össze kell adni

46 46 A beruházások jelenértékének kiszámítása

47 47 Viszontlátásra!


Letölteni ppt "1 I. Vállalatalapítás. 2 Vállalatalapítás lépései Vállalatalapítás lépései Stratégia StratégiaStruktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések