Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030 Oláh Gyula projektmenedzser ENEREA Észak-Alföldi Regionális Energia Ügynökség Nonprofit.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030 Oláh Gyula projektmenedzser ENEREA Észak-Alföldi Regionális Energia Ügynökség Nonprofit."— Előadás másolata:

1 Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030 Oláh Gyula projektmenedzser ENEREA Észak-Alföldi Regionális Energia Ügynökség Nonprofit Kft.

2 Európai Unió 2009/28 EK7 irányelve közlekedésben 10%-2020-ra Az EU átlagára nézve cél a bruttó végső energiafelhasználáson belül 20%-os, és ezen belül a közlekedésben 10%-os megújuló energia részarány elérése 2020-ra. Európai Unió 2009/28 EK7 irányelve közlekedésben 10%-2020-ra Az EU átlagára nézve cél a bruttó végső energiafelhasználáson belül 20%-os, és ezen belül a közlekedésben 10%-os megújuló energia részarány elérése 2020-ra. Nemzeti Energiastratégia ra Kitűzött cél 2030-ra 14 % az elektromos (közúti és vasúti)- és hidrogénhajtás (közúti) arányának 14 %-ra 15 % a bioüzemanyag felhasználás 15 %-ra (A közlekedés elektrifikációja elsősorban az atomerőművi költséghatékony villamos energiára építhető.) Nemzeti Energiastratégia ra Kitűzött cél 2030-ra 14 % az elektromos (közúti és vasúti)- és hidrogénhajtás (közúti) arányának 14 %-ra 15 % a bioüzemanyag felhasználás 15 %-ra (A közlekedés elektrifikációja elsősorban az atomerőművi költséghatékony villamos energiára építhető.)

3 1. ábra: Közlekedési energiamix 2030 (forrás: Nemzeti Energiastratégia 2030) * Az agroüzemanyagok rész magába foglalja a bioetanol, biodízel, biogáz üzemanyagokat, a villamos- energia rész a hidrogént.

4 A közlekedés energia ellátása biztonságos biztonságos lesz, ha megkezdődik - időben megkezdődik a felkészülés az olajhozam-csúcs utáni közlekedési struktúraváltásra, az elektromos, hidrogén- és agroüzemanyag infrastruktúra kiépítésére biztonságos biztonságos lesz, ha megkezdődik - időben megkezdődik a felkészülés az olajhozam-csúcs utáni közlekedési struktúraváltásra, az elektromos, hidrogén- és agroüzemanyag infrastruktúra kiépítésére versenyképes versenyképes lesz, ha integrálja célokat - olyan pálya mentén mozdul előre, ami integrálja a közlekedési, energiapolitikai, vidék- és városfejlesztési, munkahelyteremtési, külgazdasági és képzési célokat szállításiköltségekkel - nem csökkenti a magyar export versenyképességét magas szállítási költségekkel versenyképes versenyképes lesz, ha integrálja célokat - olyan pálya mentén mozdul előre, ami integrálja a közlekedési, energiapolitikai, vidék- és városfejlesztési, munkahelyteremtési, külgazdasági és képzési célokat szállításiköltségekkel - nem csökkenti a magyar export versenyképességét magas szállítási költségekkel fenntartható fenntartható lesz, ha kőolaj - csökken a kőolaj importfüggősége és CO 2 intenzitása vasút - a vasút szerepe növekszik az áru- és személyszállításban alternatív üzemanyagok - az alternatív üzemanyagok (villamos- és hidrogénhajtás, agroüzemanyagok) meghatározóvá válnak biomassza - az energetikai célú biomassza termelés és felhasználás nem veszélyezteti az agrárkörnyezetet és az élelmiszer ellátást, valamint nem ellentétes a vidékfejlesztési törekvésekkel fenntartható fenntartható lesz, ha kőolaj - csökken a kőolaj importfüggősége és CO 2 intenzitása vasút - a vasút szerepe növekszik az áru- és személyszállításban alternatív üzemanyagok - az alternatív üzemanyagok (villamos- és hidrogénhajtás, agroüzemanyagok) meghatározóvá válnak biomassza - az energetikai célú biomassza termelés és felhasználás nem veszélyezteti az agrárkörnyezetet és az élelmiszer ellátást, valamint nem ellentétes a vidékfejlesztési törekvésekkel

5 Lehetőségek a közlekedés energiafogyasztásának és környezeti terhelésének csökkentésére mobilitási igények csökkentése mobilitási igények csökkentése - a közlekedési igények csökkentése,a távolságok rövidítése (szemléletformáló kampányok, infokommunikációs technológiák és digitális szolgáltatások – e-learning, távmunka, internetes ügyintézés - terjedése; fenntartható szemlélet felé elmozdulás – kerékpár terjedése, lokalitás felértékelődése) mobilitási igények csökkentése mobilitási igények csökkentése - a közlekedési igények csökkentése,a távolságok rövidítése (szemléletformáló kampányok, infokommunikációs technológiák és digitális szolgáltatások – e-learning, távmunka, internetes ügyintézés - terjedése; fenntartható szemlélet felé elmozdulás – kerékpár terjedése, lokalitás felértékelődése) áttérés hatékonyabb közlekedési módokra áttérés hatékonyabb közlekedési módokra - vasút szerepének és a közösségi közlekedés arányának növelése áttérés hatékonyabb közlekedési módokra áttérés hatékonyabb közlekedési módokra - vasút szerepének és a közösségi közlekedés arányának növelése optimalizálás optimalizálás - kapacitások jobb kihasználása (pl.: menetrendek összehangolása) optimalizálás optimalizálás - kapacitások jobb kihasználása (pl.: menetrendek összehangolása) fiskális eszközök fiskális eszközök - pénzügyi eszközök, melyekkel a külső költségek beárazhatóak (pl. útdíj) fiskális eszközök fiskális eszközök - pénzügyi eszközök, melyekkel a külső költségek beárazhatóak (pl. útdíj) járművek fejlesztése és alternatív technológiák járművek fejlesztése és alternatív technológiák

6 A környezettudatos innováció kihívásai és trendjei a globális autóiparban avagy így fogunk közlekedni 2040 tájékán Szemelvények a közúti közlekedés és a környezet összefüggéseiből Fókuszban az üzemanyagköltségek – flottakártyás megoldások a racionalizációra Bioüzemanyagok: fenntarthatóság vagy zsákutca? Alkohollal a csúcsra A környezettudatos innováció kihívásai és trendjei a globális autóiparban avagy így fogunk közlekedni 2040 tájékán Szemelvények a közúti közlekedés és a környezet összefüggéseiből Fókuszban az üzemanyagköltségek – flottakártyás megoldások a racionalizációra Bioüzemanyagok: fenntarthatóság vagy zsákutca? Alkohollal a csúcsra


Letölteni ppt "Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030 Oláh Gyula projektmenedzser ENEREA Észak-Alföldi Regionális Energia Ügynökség Nonprofit."

Hasonló előadás


Google Hirdetések