Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Miért társadalomtudomány? Alapos humán műveltség szerzése Társadalmi viszonyok mélyebb ismerete Ember és ember, ember és társadalom, ember és környezet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Miért társadalomtudomány? Alapos humán műveltség szerzése Társadalmi viszonyok mélyebb ismerete Ember és ember, ember és társadalom, ember és környezet."— Előadás másolata:

1

2 Miért társadalomtudomány? Alapos humán műveltség szerzése Társadalmi viszonyok mélyebb ismerete Ember és ember, ember és társadalom, ember és környezet kapcsolatrendszerek tanulmányozása és megértése

3 Miért társadalomtudomány? Továbbtanulási lehetőségek: Társadalomtudományok Kommunikáció Média(újságírás, tv, rádió) Jóg Politikai tudományok Gazdasági tudományok Történelem Régészet Művészettörténet Földrajz Turizmus

4 OsztálytípusokTársadalomtudomány – intenzív angol – intenzív angol:1 osztály (30 hely)Társadalomtudomány – intenzív német – intenzív német:½ osztály (15 hely) – intenzív olasz – intenzív olasz: ½ osztály (15 hely)

5 Szaktantárgyak Évfolyam T ö rt é nelem 2333 T á rsadalomtudom á nyok 2344 F ö ldrajz 2222 Választható órák száma Választható orákból az intenzív nyelv1122 Válsztható tantárgyak száma (opció)

6 Érettségi vizsgatantárgyak 1. Román nyelv és irodalom 2. Magyar nyelv és irodalom 3. Történelem 4. Választott szaktantárgy: (1 választható az alábbiak közül) 4.1. Európa, az Európai Unió és Románia földrajza 4.2. Társadalomtudományok: filozófia, közgazdaságtan, lélektan, logika, szociológia, társadalomismeret, vállalkozástan, filozófia, közgazdaságtan, lélektan, logika, szociológia, társadalomismeret, vállalkozástan,

7 Történelem oktatása 9. osztály: Ókor és középkor 10. osztály: Újkor és jelenkor 11. osztály: XX. Század történelme 12. osztály: Európa és Románia történelme Választható tantárgyak (opció) Magyarságtörténelem M ű vészettörténelem Tanárok (címzetes): Hajdú Zoltán Barabás Miklós Kálmán Attila Benedek Zsolt

8 Történelem oktatása Iskolán kívüli tevékenységek: - Novum Forum Siculorum történelemkör - néptánccsoport - színjátszó csoport - tanulmányi kirándulások - nemzeti ünnepeink hagyományos

9 Történelem oktatása - Országos tantárgyverseny (tantárgyolimpia) - Historia Nostra országos történelemverseny - TUDEK - Cultura Nostra történelemverseny - Gloria Victis Versenyek, tudományos diákkonferenciák

10 Társadalomtudományok oktatása Tanárok: Láday Zoltán, Dr. Borsos Szabolcs logika filozófia lélektan szociológia közgazdaságtan vállalkozástan társadalomismeret

11 IX. Osztály Logika, érveléstan és kommunikáció a helyes gondolkodás törvényeit sajátítják el a diákok, híranyagok kritikai elemzésével, különféle élethelyzetekben lezajló kommunikációs problémák értelmezésével láthatják a tantárgy lényegét, X. osztály Lélektan a motiváció, a személyiség, a tanulás kérdéskörei mellett, a problémamegoldás stratégiájára hívja fel a figyelmet a lélektan Vállalkozási ismeretek az üzleti terv, a szakmai önéletrajz, a motivációs levél és az üzleti etika fontosságát mutatja a vállalkozási ismeretek című tantárgy

12 XI. osztályKözgazdaságtan a gazdasági élet törvényeit, a piac fogalmát, a fenntartható fejlődés ismérveit tárja elénk a közgazdaságtan.Szociológia a társadalmi élet törvényszerűségei mellett külön hangsúlyt kap a nemzeti kisebbség fogalma a szociológia oktatásában. XII. osztály Filozófia a világnézet és az önismeret kérdéskörei kerülnek megbeszélésre, a gondolkodás történetének kontextusában, ezért a szövegértés, értelmezés állandó gyakorlat a filozófia oktatásában.Társadalomismeret a társadalomismeret kritikai szemlélet kialakítását jelenti, összefoglalva mindazt, amit 4 éven keresztül tanultak a diákok.

13 Versenyek, tudományos diákkonferenciák Vállalkozási ismeretek, Közgazdaságtan -Junior achievement országos és nemzetközi versenyeken állandó és díjazott szereplők vagyunk, -esettanulmányi versenyek – a Sapientia és a Babes-Bolyai tudományegyetemek szervezésében Lélektan, Szociológia, Filozófia -TUDEK, TUDOK – versenyeken állandó és díjazott szereplők vagyunk, -Societas Humana országos társadalomtudományi verseny szervezői vagyunk,

14

15 Amit ajánlunk Amit ajánlunk: - jól felszerelt szakterem - modern oktatási módszerek és eszközök - interdiszciplináris szemléletmód - internetes adatbázisok használata az órai tevékenységeken - egyéni és csoportos projektek - tudományos tevékenységek lehetősége - szakkör - iskolán kívüli tevékenységek Akik ajánljuk Akik ajánljuk: (címzetes tanárok) Molnár Zoltán Kosztándi Krisztina Farkas Iván

16 Természetföldrajz Társadalomföldrajz Környezetföldrajz Európa, az EU és Románia földrajza 9. osztály: Természetföldrajz 10. osztály: Társadalomföldrajz 11. osztály: Környezetföldrajz 12. osztály: Európa, az EU és Románia földrajza Turizmusföldrajz Erdély regionális földrajza Választható tantárgyak (opció) 11. osztály: Turizmusföldrajz 12. osztály: Erdély regionális földrajza

17 Kiugrási lehetőségek Versenyek, tudományos diákkonferenciák - Országos tantárgyverseny (tantárgyolimpia) - Teleki Sámuel országos földrajzverseny - TUDEK

18


Letölteni ppt "Miért társadalomtudomány? Alapos humán műveltség szerzése Társadalmi viszonyok mélyebb ismerete Ember és ember, ember és társadalom, ember és környezet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések