Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon M. Tamás Márta pedagógiai szakpszichológus Nevelési Tanácsadó és PSZK igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon M. Tamás Márta pedagógiai szakpszichológus Nevelési Tanácsadó és PSZK igazgató."— Előadás másolata:

1 Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon M. Tamás Márta pedagógiai szakpszichológus Nevelési Tanácsadó és PSZK igazgató

2 Az előadás témakörei Hazai és külföldi történeti előzmények Szervezeti jellemzők

3 Történeti előzmények Képességmérés pl. Binet-Simon teszt DiagnosztizálásPályaorientáció Tanulási problémákban való segítség

4 Külföldi történeti előzmények 1. Franciaország: iskolapszichológia és pályaválasztás - klinikai, pszichopedagógiai, pszichoszociális irányzatok Anglia: C. Burt 1913! Nevelési tanácsadók, ip. szervízhálózat Terápia - diagnosztika

5 Külföldi történeti előzmények 2. USA: gyermeknevelési tanácsadó tanulási és magatartási problémák tanulási és magatartási problémák klinikus – diagnoszta – tanácsadó szerep klinikus – diagnoszta – tanácsadó szerep Németország: 1945 első iskolapszichológia szerviz első iskolapszichológia szerviz egyéni tanácsadás – konzultáció, koordináció egyéni tanácsadás – konzultáció, koordináció.

6 Hazai történeti előzmények as évek Nevelési Tanácsadók hálózatának megalakulása Harsányi István, Temesi Alfréd, Tunkli László: az iskolapszichológiai feladatok körülírása 70-es évek Tunkli László ELTE iskolapszichológia tantárgy tanítása

7 Hazai történeti előzmények tól iskolai terepen Blumenfeld Gyuláné, Gádor Anna, Császár Ildikó, Halász Anna Szalainé Simkó Hilda 1972 „Útmutató a Nevelési Tanácsadó munkájához” pszichoterápiás ellátás kezdete pszichoterápiás ellátás kezdete

8 Hazai történeti előzmények MM. Pszichológiai Szakbizottsága iskolapszichológus feladata: nevelőmunka segítése, pszichológiai kultúra terjesztése, társas kapcsolatok fejlesztése, egyéni differenciált bánásmód segítése : iskolapszichológia kísérlet Galba Katalin, Kalamár Hajnalka, Kreácsik Judit, N. Kollár Katalin részvételével Galba Katalin, Kalamár Hajnalka, Kreácsik Judit, N. Kollár Katalin részvételével

9 Szakmai feladatok Pszichológus az iskolában = iskolapszichológus Hunyady Gy.-Templom J Módszertani levél Primer prevenció: Gyermek – pedagógus – szülő segítése Iskolapszichológusok Országos Módszertani Bázisa – Porkolábné dr Balogh Katalin

10 Szervezeti keretek 1988: 30 iskolapszichológusi státusz Budapest, Debrecen Budapest, Debrecen Csepeli Nevelési Tanácsadó Csepeli Nevelési Tanácsadó 90-es évek: -nevelési tanácsadói hálózathoz kapcsolódás elindítása -Intézményi státuszok -óvodapszichológia

11 Törvényi háttér Kt LXII. 13. §. – az alkalmazás feltételeiről Iskolapszichológus az lehet, aki -Pszichológus és pedagógus, vagy -Pedagógiai szakpszichológus diplomával rendelkezik

12 Törvényi háttér Kt 35.§. 4.bek. „…a nevelési tanácsadás elláthatja az iskolapszichológusi szolgáltatás feladatait is.” Munkaidő 40 óra/ 21 kontakt óra Szakszolgálati támogatás

13 Nehézségek Szervezeti – szakmai hovatartozás Egységes szakmai protokoll Szakmai felügyelet hiánya Szupervízió hiánya Munkamegosztás a szakterületek között KépzettségStatisztika

14 Pozitívumok, előnyök Változatos feladatok Kreativitás lehetősége Szellemi és fizikai aktivitás Együttműködés

15 Nevelési Tanácsadók Egyesülete Magyar Pszichológiai Társaság Magyar Pszichológiai Társaság Óvoda-, és iskolapszichológia Szekció Iskolapszichológusok Országos Módszertani Bázisa ELTE VI.Izabella u.46.

16 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon M. Tamás Márta pedagógiai szakpszichológus Nevelési Tanácsadó és PSZK igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések