Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon"— Előadás másolata:

1 Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
M. Tamás Márta pedagógiai szakpszichológus Nevelési Tanácsadó és PSZK igazgató

2 Az előadás témakörei Hazai és külföldi történeti előzmények
Szervezeti jellemzők

3 Történeti előzmények Képességmérés pl. Binet-Simon teszt
Diagnosztizálás Pályaorientáció Tanulási problémákban való segítség

4 Külföldi történeti előzmények 1.
Franciaország: iskolapszichológia és pályaválasztás - klinikai, pszichopedagógiai, pszichoszociális irányzatok Anglia: C. Burt 1913! Nevelési tanácsadók, ip. szervízhálózat Terápia - diagnosztika

5 Külföldi történeti előzmények 2.
USA: gyermeknevelési tanácsadó 1896. tanulási és magatartási problémák klinikus – diagnoszta – tanácsadó szerep Németország: 1945 első iskolapszichológia szerviz egyéni tanácsadás – konzultáció, koordináció .

6 Hazai történeti előzmények 1.
60-as évek Nevelési Tanácsadók hálózatának megalakulása Harsányi István, Temesi Alfréd, Tunkli László: az iskolapszichológiai feladatok körülírása 70-es évek Tunkli László ELTE iskolapszichológia tantárgy tanítása

7 Hazai történeti előzmények 2.
1966-tól iskolai terepen Blumenfeld Gyuláné, Gádor Anna, Császár Ildikó, Halász Anna Szalainé Simkó Hilda 1972 „Útmutató a Nevelési Tanácsadó munkájához” pszichoterápiás ellátás kezdete

8 Hazai történeti előzmények 3.
1984. MM. Pszichológiai Szakbizottsága iskolapszichológus feladata: nevelőmunka segítése, pszichológiai kultúra terjesztése, társas kapcsolatok fejlesztése, egyéni differenciált bánásmód segítése : iskolapszichológia kísérlet Galba Katalin, Kalamár Hajnalka, Kreácsik Judit, N. Kollár Katalin részvételével

9 Szakmai feladatok Pszichológus az iskolában = iskolapszichológus
Hunyady Gy.-Templom J Módszertani levél Primer prevenció: Gyermek – pedagógus – szülő segítése Iskolapszichológusok Országos Módszertani Bázisa – Porkolábné dr Balogh Katalin

10 Szervezeti keretek 1988: 30 iskolapszichológusi státusz
Budapest, Debrecen Csepeli Nevelési Tanácsadó 90-es évek: nevelési tanácsadói hálózathoz kapcsolódás elindítása Intézményi státuszok óvodapszichológia

11 Törvényi háttér Kt. 1996. LXII. 13. §. – az alkalmazás feltételeiről
Iskolapszichológus az lehet, aki Pszichológus és pedagógus, vagy Pedagógiai szakpszichológus diplomával rendelkezik

12 Törvényi háttér Kt 35.§. 4.bek. „…a nevelési tanácsadás elláthatja az iskolapszichológusi szolgáltatás feladatait is.” Munkaidő 40 óra/ 21 kontakt óra Szakszolgálati támogatás

13 Nehézségek Szervezeti – szakmai hovatartozás
Egységes szakmai protokoll Szakmai felügyelet hiánya Szupervízió hiánya Munkamegosztás a szakterületek között Képzettség Statisztika

14 Pozitívumok, előnyök Változatos feladatok Kreativitás lehetősége
Szellemi és fizikai aktivitás Együttműködés

15 Nevelési Tanácsadók Egyesülete www.nevtanegy.hu
Magyar Pszichológiai Társaság Óvoda-, és iskolapszichológia Szekció Iskolapszichológusok Országos Módszertani Bázisa ELTE VI.Izabella u.46.

16 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon"

Hasonló előadás


Google Hirdetések