Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szakszervezet szerepe a jogérvényesítésben. A JOGPONT Hálózat bemutatása 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szakszervezet szerepe a jogérvényesítésben. A JOGPONT Hálózat bemutatása 1."— Előadás másolata:

1 A szakszervezet szerepe a jogérvényesítésben. A JOGPONT Hálózat bemutatása 1

2 2

3 Előzmények ● Munkavállalói és Munkáltatói érdekképviseleti szervezetek együttműködése ● Meglévő MSZOSZ jogsegély szolgálat és a Partnerek helyszíneinek, jogászainak bevonása Az országos JOGPONT Hálózat megvalósítására Európai Uniós forrásból, az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásában, a Társadalmi Párbeszéd Központ együttműködésével kerül sor.

4 Konzorciumi Partnerek ● Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) ● Magyar Iparszövetség (OKISZ) ● Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) ● Általános Fogyasztási Szövetkezetek és Kereskedelmi Társaságok Országos Szövetsége (ÁFEOSZ) ● Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) 4

5 7 projekt - 7 régió 1 konzorcium TÁMOP 2.5.1-07/1-2008-0006 Észak-Alföldi JOGPONT Hálózat TÁMOP 2.5.1-07/1-2008-0008 Nyugat-Dunántúli JOGPONT Hálózat TÁMOP 2.5.1-07/1-2008-0009 Közép-Magyarországi JOGPONT Hálózat TÁMOP 2.5.1-07/1-2008-0010 Dél-Alföldi JOGPONT Hálózat TÁMOP 2.5.1-07/1-2008-0012 Közép-Dunántúli JOGPONT Hálózat TÁMOP 2.5.1-07/1-2008-0014 Észak-Magyarországi JOGPONT Hálózat TÁMOP 2.5.1-07/1-2008-0015 Dél-Dunántúli JOGPONT Hálózat 5

6 Projekt rövid összefoglalása I. ● Helyszínek: országosan 117 településen (Észak-magyarországi régióban 18, BAZ megyében 9) ● Jogászok (mobil) ● JOGPONT irodák száma: országosan141 (Észak-magyarországi régióban 21, BAZ megyében 10) - később bővült 154 ● Projektmenedzsment irodák: Közép-Magyarország - Budapest (MSZOSZ), Nyugat-Dunántúl - Szombathely (MSZOSZ), Közép-Dunántúl - Tatabánya (OKISZ), Dél-Dunántúl - Szekszárd (KISOSZ), Dél-Alföld - Budapest (ÁFEOSZ), Észak-Alföld - Debrecen (IPOSZ), Észak-Magyarország - Miskolc (KISOSZ)

7 7

8 A projekt rövid összefoglalása II. Célcsoport: ● Munkavállalók ● Fiatalok, pályakezdők ● Hátrányos helyzetű emberek ● Munkanélküliek ● Vállalkozóvá válni kívánók ● Kis- és közép vállalkozások 8

9 A projekt rövid összefoglalása III. Projekt célok: ● munkaviszonyok állandóságának biztosítása ● Jogbiztonság elősegítése ● foglalkoztatás-biztonság megtartása Jogi területek: ● Munkajog ● Társadalombiztosítási jog ● Társasági és cégjog 9

10 A projekt rövid összefoglalása IV. A szolgáltatás tartalma: ● személyes jogi tanácsadás ● okiratelemzés ● egyszerűbb, egyoldalú akaratnyilatkozatok megszerkesztése az ügyfelek részére Előzetes bejelentkezés nélkül, díjtalanul. Ami nem tartozik bele: ● telefonos segítségnyújtás ● elektronikus levélben segítségnyújtás ● jogi képviselet 10

11 Kapcsolatok ● Egyenlő Bánásmód Hatóság ● Jogi Segítségnyújtó Szolgálat „nép ügyvédje” ● Önkormányzatok ● Munkaügyi központok, kirendeltségek ● Sajtó együttműködések ● Saját honlap: www.jogpont.hu 11

12 A 23 hónap tapasztalatai az országban (2009. 02. 01. – 2010. 12. 31.) ● Ügyfelek száma: 44676 db ● Munkajog: 25792 db ● TB: 8072 db ● Cégjog: 5976 db ● Nincs válasz: 4836 db ● Visszatérő ügyfelek: 9303 db ● Szakszervezeti tag: 3030 db ● MSZOSZ tag: 2004 db ● Munkáltatói érdekképviselet tagja: 585 db 12

13 13 A 23 hónap tapasztalatai az ÉM régióban (2009. 02. 01. – 2010. 12. 31.) ● Ügyfelek száma: 6316 db ● Munkajog: 2973 db ● TB: 1503 db ● Cégjog: 1451 db ● Nincs válasz: 389 db Szolgáltatások részletezése: ● Tájékoztatás a jogokról és kötelezettségekről: 4813 db ● Okiratelemzés: 207 db ● Iránymutatás okiratszerkesztésben: 163 db ● Iratminta átadása: 79 db ● Tájékoztatás a követhető/követendő eljárásokról: 856 db ● Tájékoztatás hatósági ügyintézés helyéről, ügyfelfogadási időről: 182 db ● Egyéb szolgáltatások: 16 db

14 14 Legfontosabb gyakorlati tapasztalatok: A megforduló ügyfelek közel 60%-a munkaügyi, a fennmaradó részben pedig társadalombiztosítási vagy cégjoggal vagy egyéb kéréssel jelentkezett. ● munkaviszony megszüntetésével kapcsolatos megkeresések (gazdasági válság hatása, tömeges létszámleépítések) ● munkaszerződésekkel kapcsolatos nézeteltérések következménye ● általános munkaügyi tájékoztatás, alapvető kérdésekben is (fizetett szabadság kiadása, a szabadság kiadásának a rendje, részmunkaidősök szabadságának megoldása) ● munkaviszonnyal összefüggő különböző juttatásokra vonatkozó felvetések ● nyugdíjazás, GYED, GYES kérdései ● vállalkozások megszüntetésével, értékesítésével kapcsolatos kérdések ● meglepően nagy a 40 év alattiak aránya (~ 45 százalék) ● szerény azoknak a száma akik a legelesettebbek ● sokan már bizonyos ismeretekkel rendelkeznek a munkajog területén ● a jogpont hálózat működése zökkenőmentes ● az ügyfelek részéről pozitív visszajelzések a kapott szolgáltatásokról 14

15 www.jogpont.hu 15

16 16

17 Hogyan tovább, lesz-e folytatás? ● Jelenleg az MSZOSZ megyei irodáiban van jogsegélyszolgálat a szakszervezeti tagok részére. ● A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a kiírásra kerülő pályázati anyagokat társadalmi vitára bocsátja. ● Érdekképviseleti szervezetek kapacitásainak fejlesztése – Munkavállalói és munkáltatói jogsegély- szolgálat (TÁMOP-2.5.1. B-11/1,2) A társadalmi vita határideje: 2011. május 23. Ezt követően kerül kiírásra a pályázat.

18 Észak-magyarországi JOGPONT Hálózat Projektiroda 3525 Miskolc, Régiposta u. 4. Telefon +36-46/508-895, +36-46/508-896 E-mail:emregio@jogpont.hu Köszönöm a megtisztelő figyelmet! 18


Letölteni ppt "A szakszervezet szerepe a jogérvényesítésben. A JOGPONT Hálózat bemutatása 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések