Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Agresszió elleni program 2009.02.19. Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Agresszió elleni program 2009.02.19. Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük."— Előadás másolata:

1 Agresszió elleni program Millenáris

2 Valami hiányzik, és mástól követeljük.

3 „Tudjuk”, mi a jó neki.

4 Nem értékeljük, amit csinál.

5 Elzárkózunk tőle.

6 Kérni se, adni se tudunk.

7 Ha ítélkeznek rólunk…

8 a gyengébben állunk bosszút…

9 vagy sírva visszaütünk.

10 A harag nemzedékről nemzedékre száll.

11 Lehetünk-e mi az a nemzedék, amelyik megszakítja az erőszak körforgását, és boldogságot teremt magának?

12 A szívünk mélyén bensőséges kapcsolódásra…

13 barátságra…

14 békességre vágyunk.

15 Dr. Marshall Rosenberg

16 EMK ERŐSZAKMENTES EGYÜTTMŰKÖDŐ KOMMUNIKÁCIÓ „Zsiráf nyelv” egy megoldás

17 „Magunk váljunk azzá a változássá, amit a világban látni szeretnénk.” - Mahatma Gandhi

18 EMK Erőszakmentes, Együttműködő Kommunikáció Hogyan beszéljünk, hogy mások meghallgassanak? Hogyan hallgassunk, hogy mások beszéljenek velünk? Hogyan érvényesítsük magunkat? Hogyan oldjuk meg a konfliktusokat? Hogyan teremtsünk harmóniát önmagunkban és másokkal?

19 Mi az EMK? Az EMK egy olyan gondolkodási és kommunikációs eszköz, melyben a felek érzései és szükségletei értékként jelennek meg. Alapja az empátia, az együttérzés, a figyelem. Szemléletmód, mely az élet gazdagítására törekszik.

20 Az EMK szándéka: az információ és az együttérzés áramlása, és egy olyan minőségű kapcsolat létrehozása, amelyben maradéktalan örömet jelent mindkét fél szükségleteinek kielégülése.

21 Az EMK modellje 1.Megfigyelés 2.Érzés 3.Szükséglet 4.Kérés

22 Az EMK a következő képességekben erősít meg: Érzéseink, szükségleteink világos kifejezése Mások üzeneteinek együttérzést sugárzó fogadása, akkor is, ha ellenségesen fejezik ki! Az ellenállás feloldása és együttműködő kapcsolatok teremtése Minden fél szükségleteinek pontos megértése. Eltérő érdekű csoportok közötti közvetítés Stb.

23 AZ EMK FEJLESZTI AZ ÉRZELMI INTELLIGENCIÁT (EQ) a következő képességek fejlesztésével: Intra- és inter-perszonális készségek fejlődése Problémamegoldás Konfliktusmegoldás Stresszoldás Harmónikus kapcsolatok teremtése Kulturális különbségek áthidalása

24 Néhány kommunikációs készség, amiben megerősíthet az EMK Magabiztos kifejezés (asszertivitás) Együttérző figyelem Kérés kifejezése és visszautasítása Kritika, elismerés közlése és fogadása Kellemetlen hírek közlése Agresszivitás kezelése Negligálás kezelése Eredmények elérése – meggyőzés, kompromisszum vagy konszenzus?

25 ) A MEGFIGYELÉS TUDATOSSÁGA (M): A megfigyelés megkülönböztetése az értelmezéstől, ítélettől; a megfigyelés kimondása AZ ÉRZELEM TUDATOSSÁGA (É): Aktív érzelmi szókincs kifejlesztése; az érzelmek megkülönböztetése a gondolatoktól, értelmezéstől, ítéletektől A SZÜKSÉGLET TUDATOSSÁGA (SZ): amikor az érzelem okát keressük figyelmünket a külső okról (helyzetek, tettek, értelmezések) átirányítjuk értékeink, szükségleteink felé. Aktív szókincset alakítunk ki szükségeleteink kifejezésére (A pozitív, személytelen, cselekvés mentes, absztrakt fogalmak közös nevezőt képeznek!) A KÉRÉS TUDATOSSÁGA (K): a kérés megkülönböztetése a követeléstől

26 Érzés-szótár

27 Szükséglet-szótár

28 Március 11. Budapest XVI. Erzsébetligeti Színház

29 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Agresszió elleni program 2009.02.19. Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük."

Hasonló előadás


Google Hirdetések