Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az innováció forrásai. A., A kreativitás – különböző dimenziók mentén értelmezve I. Vállalkozói kreativitás és teremtő rombolás (Schumpeter: creative.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az innováció forrásai. A., A kreativitás – különböző dimenziók mentén értelmezve I. Vállalkozói kreativitás és teremtő rombolás (Schumpeter: creative."— Előadás másolata:

1 Az innováció forrásai

2 A., A kreativitás – különböző dimenziók mentén értelmezve I. Vállalkozói kreativitás és teremtő rombolás (Schumpeter: creative destruction) II. Műszaki kreativitás és üzleti érdek (Veblen amerikai közgazdász és szociológus) B., Társadalmi/intézményi feltételek I. Megfelelő intézményi rendszer II. A vállalkozók és a finanszírozók kapcsolata III. A termelő szféra és a pénzügyi intézmények fejlettsége IV. A fejlődés érzékelése a társadalom által V. Nyitottság a technológia és a tudomány irányába VI. A tudományos és akadémiai közösségek valamint az üzleti körök közötti kapcsolatok VII. Az állam aktív szerepe

3 C., Kutatás és fejlesztés I. ez a technológiai innováció alapvető forrása II. igénye iparáganként eltérő (4. táblázat!!!) III. jelentős probléma – magas költségigény + bizonytalan pénzügyi megtérülés D., Katonai-stratégiai kutatások és kormányzati programok E., Piaci verseny – a vetélytárs új termékének megjelenése a vállalatot egy új termék kialakítására ösztönzi


Letölteni ppt "Az innováció forrásai. A., A kreativitás – különböző dimenziók mentén értelmezve I. Vállalkozói kreativitás és teremtő rombolás (Schumpeter: creative."

Hasonló előadás


Google Hirdetések