Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, 2010. november 12-13.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, 2010. november 12-13."— Előadás másolata:

1 Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november

2 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor Tartalom I. Konfliktusok 1. Bevezetés 2. Eszkaláció, szintek 3. Kimenet II. Mediáció 1. Határok 2. Fázisok 3. Jellemzők III. Iskolákban 1. Áttekintés 2. Sárga Angyal 3. Karbantartás 4. Fejlesztés 2

3 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor I.1. Bevezetés „Ha két ember mindig mindenben egyetért, az egyikük felesleges.” W. Churchill Az együttműködés megerőltető, a konfliktusban való elmélyedés automatikus. 3

4 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor I.2. Konfliktusok eszkalációja 4 © MIRA

5 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor I.2. A konfliktusok szintjei 5 érdek pozíció, követelés érzelmek érdekek, igények kapcsolatok, különböző jellemvonások

6 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor I.3. Konfliktusok lehetséges kimenetei 6

7 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor I.3. Konfliktusok lehetséges kimenetei kompromisszum konszenzus alávetés a hierarchiára bízzuk delegálás, a hierarchia beavatkozik menekülés megsemmisítés 7

8 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor II.1. A mediáció határai 8 mediáció bíróság terápia Elválasztó határok

9 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor II.1. A mediáció határai 9 mediáció szervezet- fejlesztés coaching terápia Összekötő határok

10 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor bevezetés, mediációs szerződés témák és információk összegyűjtése érdekek tisztázása (pozíció  érdek) kreatív ötletkeresés a megoldási lehetőségek értékelése és kiválasztása mediációs megállapodás és annak végrehajtása 1. fázis2. fázis3. fázis4. fázis5. fázis6. fázis II.2. A mediáció fázisai 10

11 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor II.2. A mediáció jellemzői 11 Szociális síkon dolgozik. Kreatív, gyors, hatékony. Semleges. Bizalmas. Nem bíróság. Eredménye nyitott. Akkor alkalmas segítség, ha a probléma gyökere a kapcsolatban, az együttműködésben van. A felek szabadon, önálló felelősséggel alkotják meg jövőbeli együttműködésük szabályait. Új jogrend jön létre, amely csak rájuk érvényes. A mediátor semleges közvetítő. Nem képviselője, nem tanácsadója egyik félnek sem. A mediáció során elhangzottakat minden résztvevő köteles titokban tartani. A mediátort a felek írásos hozzájárulása nélkül bíróság sem kötelezheti arra, hogy beszéljen az elhangzottakról. Nincs ítélet, nincs minősítés vagy értékelés. A konfliktus kezelése a kapcsolat, az együttműködés jövőjére koncentrál. Az ügy és a döntés végig a felek kezében van, nem máséban (ügyvéd, bíró). A konfliktus megoldásának csírája benne van a felekben. A mediáció az a folyamat, amelyet végigjárva a felek saját maguk jutnak el problémájuk megoldásához.

12 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor III.1. Mediáció az iskolákban – Áttekintés Szereplők, lehetséges konfliktusok az iskolákban Minden iskola végiggondolhatja, –melyik konfliktustípus nála a leggyakoribb, –melyik a legsúlyosabb, legégetőbb, melyik hátráltatja leginkább a pedagógiai munkát, a szervezetet stb. PedagógusnakTanulónakSzülőnekMunkatársnak pedagógussal tanulóval szülővel munkatárssal 12 horderő gyakoriság PÉLDA

13 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor13 Mediációs lehetőségek az iskola világában három szinten: III.1. Mediáció az iskolákban – Áttekintés „Sárga Angyal” Karbantartás Fejlesztés

14 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor III.2. Sárga Angyal mediáció mint ambuláns segítség konfliktuskezelés mint tűzoltás kitekintés: szervezetfejlesztés 14

15 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor III.3. Karbantartás Nyitott szoba program: –mint az üzemorvos –alapozás (elmélet, gyakorlatok) (4 × 2 óra) –indul maga a Nyitott szoba 15

16 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor III.4. Fejlesztés tanácsadás konfliktusismereti tréning mediátorképzés osztályfőnöki óra diák békebíró-program (peer mediation) előfeltétel: a tanári kollégium tudjon róla és támogassa 16

17 ÖIE XVII. Országos Konferencia | november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor Kapcsolat Napvitézek Kft Budapest, Károly krt. 3/a. (70) Nagy Tibor (28) (20) Dr. Tiber Péter (30)


Letölteni ppt "Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, 2010. november 12-13."

Hasonló előadás


Google Hirdetések