Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Indulatok, érzelmek kezelése absztrakt játék környezetben Táblás játékok kedvenc deviánsnak mondott gyermekeimmel.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Indulatok, érzelmek kezelése absztrakt játék környezetben Táblás játékok kedvenc deviánsnak mondott gyermekeimmel."— Előadás másolata:

1 Indulatok, érzelmek kezelése absztrakt játék környezetben Táblás játékok kedvenc deviánsnak mondott gyermekeimmel

2 Előitéletek és valóság Nem mindenkinek való Zenei alapműveltség…? Sakk mint kiismerhetetlen mumus! Kicsit talán jogos.. Malom mint kimerült, értelmetlen időtöltés Meta szabályok? A két játék közt több száz, izgalmas és könnyen tanítható játék, játékvariáció van

3 Absztrakt játék? Nincs keretmese Nem konkrét helyzeteket modellez A rekvizit absztrakt A matematikai jelleg rejtett

4 …. miért szeretsz játszani? Innen indulunk: Mert jó irtani! Jó megölni az ellenséget! A fiúk nagy szájúak és tök bénán játszanak, jó szétverni őket.

5 Játékok felosztása Célok szerint Kiütős játékok (Dámák, Annuvin) Lepattolós játékok (Sakkok, Hobbes) Terület szerző játékok (GO, Amazon) Vonalnyerő játékok (Gomoku, Amőba) Hídépítő játékok (Tantrix, Hex) Célbajutós játékok (Cubicup, Quorridor) Helycserélős játékok (Halmák) Pontgyűjtős játékok (Zoki) Dedukciós játékok (Mastermind, Da Vinci Code)

6 Játékcsoport… de hogyan? Válasszunk egy központi játékot az agresszívebbekből  Rendelkezzen szakirodalommal  Legyenek összehasonlíthatóak a teljesítmények Ismerjük meg az egyéb játékcsoportok fontosabb, szórakoztató darabjait

7 Nemzetközi Dáma  15 perc alatt elsajátíthatóak szabályai  Élethosszig tanulható  Nemzetközi  Veszélyes mulatság  Csak előre! Ütni kötelező! Mindig a többet kell ütni!  Vitéz de önző, kapzsi kis manusokat kell belátással koordinálni  Hamar megfeneklik az energiává alakuló direkt agresszió  Fantázia, közvetlen, szimbolikus

8 „A frusztráció, a kudarc, az agresszióátvitel új kreatív tevékenység kiinduló pontja is lehet. Agresszió fűt át minden lendületet nekigyürkőzést valamilyen testi vagy szellemi munkát. Az agresszió célja ilyenkor az akadályok leküzdése, teljesítőképesség, kreativitás.” Tk.: Az agresszió kezelése Absztrakt környezetben sikertelenség esetén nehéz mást hibáztatni. „Én rontottam el…” A gyerek megijed saját magától az oktondi lendülettől, rájön valamin változtatni kell.

9 A gyerekek által megtalált fogalmak Meggondolatlan lépés (- Jó ötletnek tűnt…) Áruló korong Vakmerő előnyomulás Rosszul előkészített támadás Szemben állás (Oppozició)

10 Mi lesz az agresszióval Becsatornázódik - kreatív irány Kis részben elkopik Töredéke akkumulálódik  Vészhelyzetekre  Verseny szituációkra  Irányításra

11 Döntés Kezdő szinten Tervek nélkül vagy hibás tervekkel Minimális számítás után vagy nélkül Érzelmi alapon „Az első 100 partit gyorsan el kell veszíteni” Látszólagos ellentmondás amit a vezető tanár tud feloldani

12 Döntés Haladó szinten Jó tervekkel Elegendő számítás után Érzelmeket kontrollálva Mester szint Rugalmas tervekkel Kívánatos számítás után Sokszor intuitív alapon

13 Miért szeretsz játszani… Jó kitalálni a megoldást. ( - Kérlek ne mond meg méég…léci léci…) Mert közben nem gondolok másra. ( - Anya? Mióta állsz mögöttem?) Mert sok szépség van benne. ( - Apám! Ez gyönyörű.)

14 Ami nem esik jól Ha nem tud oda figyelni Fölényes győzelem  Nagy tudáskülönbség miatt  Az ellenfél rossz formája miatt Sportszerűtlenség Lovagi erények!?

15 A végeredményről az útra a minőségre került a hangsúly


Letölteni ppt "Indulatok, érzelmek kezelése absztrakt játék környezetben Táblás játékok kedvenc deviánsnak mondott gyermekeimmel."

Hasonló előadás


Google Hirdetések