Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Turisztikai fejlesztések példája a Mura és a Kerka mentéről Kovács Tünde projektszakértő 2010. május 26. „Csalogató vidék” – A vidéki térségek, kistelepülések.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Turisztikai fejlesztések példája a Mura és a Kerka mentéről Kovács Tünde projektszakértő 2010. május 26. „Csalogató vidék” – A vidéki térségek, kistelepülések."— Előadás másolata:

1 Turisztikai fejlesztések példája a Mura és a Kerka mentéről Kovács Tünde projektszakértő május 26. „Csalogató vidék” – A vidéki térségek, kistelepülések idegenforgalmi fejlesztésének lehetőségei konferencia, Zalakomár

2

3 Fejlesztési terület Piacra bevezetendő desztináció meghatározása. Neve, területe, jellegzetessége, amivel kitűnik a többi közül... Muránia? Kerka mente, Kerka völgy? Kerka-Mura mente? Őrség-Göcsej-Hetés  A turista térképen is két részletben találhatjuk meg a területet. A legnehezebb meghatározni azt a terület egységet, amely a települések és a szolgáltatók partnerségével egységesen kezelhető és idegenforgalmi szempontból eladható.

4 Példák és tanulságaik a Kerka és Mura mentéről

5 Kezdetek … Ausztria-Magyarország Phare CBC program – „Hagyományok háza a haranglábak földjén” határmentiségből adódó előny kihasználása látogató központ kialakítása (hiánypótló), információs pont helyi termékek boltja, oktató központ 1. Jó kiindulási alap a turisztikai termékfejlesztéshez.

6 Muránia – Egy csepp Európa Szlovénia-Magyarország-Horvátország Interreg IIIA program Mura és közelében fekvő 4 határmenti kisváros (Bad Radkersburg, Lendva, Lenti, Muraszerdahely) együttműködése, közös turisztikai övezet (MIÖ)létrehozása. határmentiségből adódó előnyök kihasználása MIÖ közös fejlesztési stratégiája, egységes, arculat, weboldal Innovatív turisztikai termék – „Lét Harmóniája” Más termékek: témautak, információs pannók, kiadványok, képzés (somelier, falusi turizmus, kulturális turizmus, helyi idegenvezetők) 2. A fejlesztés irányának meghatározása, alapfelmérés készítése a fejlesztéshez, marketing alapjai.

7

8 Muránia Multikultúra – Szlovénia-Magyarország-Horvátország Interreg IIIA program kulturális örökség megújításának ösztönzése, a határmenti multikulturális térség szellemi, kulturális értékeinek népszerűsítése gasztronómiához, és a hagyományokhoz kapcsolódó turisztikai termékek kifejlesztése – tanulmány – tábor – rendezvények - kiadványok (legendák, gasztronómia, MURÁNIA Nemzetközi Vadétel-, és Hetési Fumufesztivál -határon átnyúló rendezvény, Vinotéka) aktív turizmus: vadász- és horgászturizmus Információs Központ Lentiben Promóciós Központ Lendván 3. MURÁNIA elveire alapozva a fejlesztés folytatása a kulturális területen.

9 MURÁNIA tapasztalatai 2007 óta is sok keresik a térséget, a fejlesztést jó példának tekintve Innovatív ötletekkel, de a helyi adottságokra alapozva van esélye egy térségnek megjelenni a piacon. Érdekeltté kell tenni a szereplőket és elfogadottá kell tenni a térség fejlesztését a siker érdekében. Évek, aktív marketing tevékenység szükséges az eredményhez.

10

11 Kerka-völgy kincsei program Szlovénia-Magyarország-Horvátország Interreg IIIA program Kerka völgy tájértékeinek kataszterezése – komplex felmérés Komplex botanikai és zoológiai felmérés – értékleltár, bemutatási lehetőségek Ezerarcú Kerka-völgy megismertetése túrák minden évszakban tanösvények kialakítása és útvonalkalauzok poszter sorozat ökoturisztikai térkép „Kerka-völgy kincsei” könyv 4. Ökoturizmus fejlesztésének megalapozása, amely alapoz az épített értékekre.

12 ZaLanka – Hullámzó dombok ölelése Ausztria-Magyarország Interreg IIIA program Zalai Lankákon Tematikus Túraútvonal létrehozása, aktív turizmus fejlesztése az „Alpannonia” mintájára A Zalalövő-Letenye között húzódó kb. 60 km-es szakaszon gyalogos, kerékpáros és más témautak kialakítási lehetőségének vizsgálatával, olyan új turisztikai termék létrehozása, amely kiegészíti a térség idegenforgalmi kínálatát. Tematikus útvonal megtervezése, komplex megvalósíthatósági tanulmány készítése. 5. Kiegészítő turisztikai elemek fejlesztése a már megvalósult elemekre építve, amely a kínálati elemeket köti össze.

13 „Kerka-völgy aranya, a méz – a helyi termékekért Ausztria-Magyarország Interreg IIIA program Kerka völgyben megtalálható egyedi, tájjellegű termékek feltérképezése helyi termékek marketing lehetőségeinek kidolgozása – marketing stratégia a vidék helyi specialitásaihoz kapcsolódó kulturális- és agrárturisztikai kínálat bővítése az érdekelt helyi termelők, kézművesek és a falusi turizmussal foglalkozó családok közötti eddigi kapcsolatok erősítése oldal 6. Helyi termékek bekapcsolása a kínálatba.

14 Barangolás a Kerka mentén Nyugat-dunántúli Operatív Program Eddigi fejlesztésekre alapozott projekt. turisztikai szolgáltatások térségi alapon összehangolt, programszerű fejlesztése 15 partner összefogásával 150 km új+régi gyalogos túraútvonal termékcsomaggá formálása meglévő és új élményelemek összekötése hiányzó infrastruktúra kiépítése – 10 pihenőhely, esőbeállókkal, kiszolgáló helyiségek, szalonnasütők 3 új nordic walking pálya, 2 fürdőtó környezetének megújítása, 1 kilátó építése, 2 erdei tornapálya marketing tevékenység (kisvasút táblák, tematikus kiadványok, leírások, Göcsej-Hetés kerékpárútszakasz kitáblázása) Túravezető képzés

15 Összegzés I. - Adottságok határmenti, sokáig elzárt terület – természeti és építészeti értékek fennmaradása (tájházak, egy-két kastély, vár, haranglábak), néphagyományok, ipartörténeti emlékek („Olajos körút”, kisvasút, bunkerek, himbák) jól megközelíthető térség, 2 hármas határ közelsége Őrség-Göcsej-Hetés találkozása, sokszínűség kijelölt túraútvonalak, aktív (horgászat, vadászat, kerékpározás, gyógyfürdők, lovaglás) turizmus lehetőségei aktív közösségek, néhány vonzó rendezvény (egy-két nemzetközi, pár regionális)

16 Összegzés II. – Ahol tartunk … Több, részben egymásra épülő fejlesztés. Szinte teljes körű információk a turizmus valamennyi területéről. Infrastrukturális és egyéb elemek rendelkezésre állása. Elindult az együttműködés az érdekelt szervezetek között. Marketingeszközök – honlapok, kiadvány struktúrák, térség információs tábla rendszere (nem egységes).

17 Összegzés III. – Ami egy kiváló desztinációhoz még szükséges … A kínálat térségi szintű értékesítését koordináló szervezet – TDM (1. fordulón túljutott a pályázat, de …) A térség idegenforgalma iránt elkötelezettek … szakemberek, mindenki. Az érdekelt szervezetek együttműködése, ajánlási rendszer gyakorlati megvalósítása. A néha különálló fejlesztések, tervek összekapcsolása egymás erősítéséért. Egységes marketing akciók, meglévő marketing elemek, honlapok összekötése.  Iker programhoz kapcsolódás …- "Vizek hátán, dombok ölén, bunkerek mélyén" - innovatív aktív turisztikai fejlesztések Zala Zöld Szívében

18 Összegzés IV. – Elinduláshoz … Térség meghatározása. Értékleltár, lehetőségek, adottságok felmérése, helyi kezdeményezések beépítése – Egyeztető megbeszélések minden érdekelttel. Fejlesztés ütemezésének meghatározása, forráslehetőségek felkutatása. Igények és követelmények összehangolása egyéni, települési és desztináció szintjén. Partnerek folyamatos együttműködése és részvétele a megvalósításban, pályázat elkészítésében.

19


Letölteni ppt "Turisztikai fejlesztések példája a Mura és a Kerka mentéről Kovács Tünde projektszakértő 2010. május 26. „Csalogató vidék” – A vidéki térségek, kistelepülések."

Hasonló előadás


Google Hirdetések