Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KÉTTANÍTÓS MODELL BETHLEN GÁBOR REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA, ÓVODA, EGYSÉGES GYÓGYPEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI INTÉZMÉNY ÉS NEVELÉSI TANÁCSADÓ TÖRÖKSZENTMIKLÓS.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KÉTTANÍTÓS MODELL BETHLEN GÁBOR REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA, ÓVODA, EGYSÉGES GYÓGYPEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI INTÉZMÉNY ÉS NEVELÉSI TANÁCSADÓ TÖRÖKSZENTMIKLÓS."— Előadás másolata:

1 KÉTTANÍTÓS MODELL BETHLEN GÁBOR REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA, ÓVODA, EGYSÉGES GYÓGYPEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI INTÉZMÉNY ÉS NEVELÉSI TANÁCSADÓ TÖRÖKSZENTMIKLÓS

2 „Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legtöbbet formáld belőlük és általuk.” Weöres Sándor

3 I. A kéttanítós modell bevezetésének szükségszerűsége, igénye  Társadalmi változások  Elvárások a társadalom, a szülők részéről  Gyermeklétszám csökkenése  Eredményesség az iskolai tanulásban is  Sikeres tehetséggondozó program a felső tagozaton

4 II. A kéttanítós modell fogalma, lényege  A modell eredeti fogalma  A modell, ahogyan mi értelmezzük  A kéttanítós modell lényege

5 III. A kéttanítós modell célja  Egyéni, differenciált fejlesztés a tanórákon  Tanórán kívüli képességfejlesztés, tehetségkeresés  Az 5. évfolyamra történő beválogatásra való felkészítés  Pedagógusok közötti együttműködés fejlesztése  Eredményes felkészülés a 4. évfolyamos kompetenciamérésre

6 IV. A kéttanítós modell szervezeti keretei  Heti 3 magyar és 3 matematika óra közös óravezetéssel 1. évf. órarendje

7  3.b és 4.b osztályokban csoportbontás heti 1 matematika órán  Tanórán kívüli foglalkozás 4. évfolyamon: „Ügyes kezek, okos fejek”  Rendszeres versenyfelkészítési foglalkozások 1-4. évfolyamon  Eseti csoportbontások  Iskolai versenyek szervezése IV. A kéttanítós modell szervezeti keretei

8 V. Kéttanítós modell a napi gyakorlatban  Reggeli áhitat  Beszélgetőkör  Reggeli mesehallgatás és meseolvasás Olvasóvá nevelés programja  A hallott/olvasott mesék megbeszélése, illusztrálása (Kincses füzet)  A napközi, mint a délelőtt folytatása

9 Reggeli áhitat

10 Mesehallgatás

11 Így készül a Kincses füzet…

12 Kincses füzet: Az oroszlán és a kisegér c. mese illusztrálása

13 Kincses füzet: A fogfájós nyuszika

14 VI. A módszer eredményei, hatásai  Az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése  A felső tagozaton működő tehetséggondozó osztályba való bejutás elősegítése  Az oktatási forma előnyei  Eredmények a tanulók szemszögéből nézve  Fejlesztő hatások a pedagógusok számára

15 Versenyfelkészítés

16 „Csendélet”?

17 Matematika óra

18 Csoportmunka a 3.b-ben

19 Hit-és erkölcstan órán

20 VI. A módszer eredményei, hatásai ÖSSZEGEZVE  A tanulók fejlődése az egyéni adottságokat figyelembe véve rendszerszerűen tervezett, szervezett  Az alapkészségek fejlesztése jó, kiemelkedő- a gyengébb képességű tanulóknál is egyenletes az előrehaladás  Az SNI-s tanulók integrációja, fejlesztése intenzív  A tehetségfigyelés korai szakaszban kezdődik  A tehetséggondozás egyéni lehetőségei biztosítottak

21 VII. A kéttanítós modell ajánlása  Heterogén összetételű osztályok számára  Az egyéni fejlődés biztosítását alkalmazó pedagógusok számára  Innovatív szemléletű iskolák számára

22 „ A tehetség is a természet azon értékei közé tartozik, amely gondozást kíván. Nem kapálást, nyírást, permetezést, csak dús termőtalajt, odafigyelést és szabadságot a növekedéshez.” Gyarmathy Éva KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! Polgárné Madarasi Zsuzsanna és Pappné Tóth Ilona


Letölteni ppt "KÉTTANÍTÓS MODELL BETHLEN GÁBOR REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA, ÓVODA, EGYSÉGES GYÓGYPEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI INTÉZMÉNY ÉS NEVELÉSI TANÁCSADÓ TÖRÖKSZENTMIKLÓS."

Hasonló előadás


Google Hirdetések