Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Az egészség, mint üzleti motiváció Dr. Lacza Zsombor Semmelweis Innovations Egészségközpontú egészségügy Vital Hotel Nautis 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Az egészség, mint üzleti motiváció Dr. Lacza Zsombor Semmelweis Innovations Egészségközpontú egészségügy Vital Hotel Nautis 1."— Előadás másolata:

1 1 Az egészség, mint üzleti motiváció Dr. Lacza Zsombor Semmelweis Innovations Egészségközpontú egészségügy Vital Hotel Nautis 1

2 2 Az egészség mint vásárlási motiváció Miért veszünk drága fogkefét? Miért iszunk ásványvizet? Miért érzünk bűntudatot ha kihagyunk egy edzést? Miért pusztítjuk a baktériumokat a wc-ben? Miért iszunk gyógyteákat? Miért veszünk BIO termékeket? 2 Hát mert egészséges!

3 3 A válasz: mert egészségesek akarunk lenni 3 A drága fogkefe tényleg jobb? Jó az ásványvíz az egészségnek? Mi a baj a bacikkal a wc- ben? Mennyi mozgás kell az egészséghez? Vagy a gyógytea? Ha BIO akkor egészségesebb?

4 4 Ki mit ért egészség alatt? Az orvos szerint – Nincs akut betegésge – Krónikus betegségei kezelés, kontroll alatt vannak – Nincs szüksége orvosi beavatkozásra A laikusok szerint – Nincs betegség, sem akut sem krónikus – Nem kell gyógyszert szednie – Teljes egészségtudat Van a kettő között egy nyilvánvaló különbség – Ha az orvos hazaküld azzal, hogy nem vagy beteg, attól még nem érzed magad egészségesnek… – …tehát elkezdesz a magad módján egészséget fejleszteni

5 5 Melyikük egészséges?

6 6

7 7 Egészségtelen 7 Nem érdekli semmilyen egészségügyi téma Nagyon limitált a tudása a saját egészségi állapotáról Nem érdekli az egészségének fejlesztése amíg kórházba nem kerül Szupermarketekben vásárol Egészségfejlesztő, sport vagy rekreációs kampányok ritkán érik el

8 8 Egészséges 8 Az átlagember Felületesen érti hogy mi jó neki Tömegtrendeket követ Tömegmédiából tájékozódik Semmit nem végez hosszútávon, de az aktuális irányzatot követi Szupermarketben vásárol Bűntudatot érez ha egészségtelenül él, de ettől még nem változtat érdemben

9 9 Szuperegészséges 9 Elérte a mai értelemben vett “wellbeinget” Tudja mi a jó neki és kontrollálja is Ellenőrzi a termékleírások állításait Tanácsot fogad el szakértőktől és klubtársaktól Hosszútávon követ irányzatokat Szakboltokban vásárol, ragaszkodik bevált márkákhoz

10 10 Über-szuper egészséges 10 “Overachiever in being healthy” Az über és a szuper ugyanazt jelenti, de ettől még mindkettőt használja Monomániás: egy-két dologra koncentrál, minden mást hanyagol Mindent jobban tud, elsősorban hasonszőrűekre hallgat, szakértőket gyakran negligálja Hajlandó bármi újat kipróbálni ha a céljához vezetőnek érzi Interneten, szakboltokban vásárol, illegálisan is

11 11 Az “egészség” vásárló 4 altípusa egészségtelenegészségesszuper-egészséges über-szuper- egészséges életcél Semmi. Az egészségügyi rendszer célja ezen embereknek az egészségük iránti felelősség, törődés felkeltése, kezelése. Szuperegészséges akar lenni. Gyógyszer nélkül akar egészséges lenni, egészséges evési, sportolási és életmód szokásokra vágyik. Teljes életet akar élni, egészségesen, mind testileg, mind szellemileg. Néhány kiválasztott területen maximalista, minden mást hanyagol. életmód Dohányzás, alkohol, hamburger, tv. Próbálkozás, sikertelenség, bűntudat. Minden új trendre felül. Egészségtudatos, tájékozott Mindig diétázik, nagyon odafigyel mindenre amit eszik, használ Jellemző betegség Cukorbetegség, elhízás, magasvérnyomás Cukorbetegség, elhízás, magasvérnyomás, csak később Mozgászszervi és stressz betegségek. anorexia, bulimia, Sportolási szokásoknincsalkalomszerűenrendszeresenkényszeresen

12 12 Összefoglalás A motiváció megértése nélkül nem lehet jól működő üzletpolitikát építeni Az “egészség” egy olyan gyűjtőfogalom aminek több jelentése van. Az alábbi 4 kategória határozott elkülönítése egy ökölszabály amely segít a motiváció és a finanszírozás tervezésében: – egészségtelen: orvosi kezelésre szorul – egészséges: kontrollált az egészsége, nincs akut orvosi teendő – szuper-egészséges: optimalizált az egészsége, maga is tesz érte – über-szuper egészséges: egészség motivált de veszélyesen eltúlzott 12

13 13 Miért fontos ez nekünk? Nyilvánvaló, hogy nincsen elegendő forrás a legfejlettebb technológiák alkalmazására minden egyes beteg esetében Az állami és az egyéni prioritási sorrend igen eltérő – Az állam elsősorban az egészségtelen populációt akarja egészségessé tenni – Az egyén vagy negligálja az egészségi állapotát, vagy szuperegészséges akar lenni. 13 állammagánember betegmunkaerőpéldaképextrém

14 14 Kinek mi a feladata? egészségtelenegészségesszuper-egészséges über-szuper- egészséges motiváció szolgáltatás finanszírozás aktív részvétel Állami magán Túlfinanszírozás: állam és beteg is hajlandó fizetni érte Alulfinanszírozás: senki sem hajlandó (eleget) fizetni érte

15 15 Kinek mi a feladata? egészségtelenegészségesszuper-egészséges über-szuper- egészséges motiváció ne árts magadnak kapmány gyógyulj meg kampány légy egészséges kampány veszélyes szokások elleni kampány szolgáltatás háziorvos, üzemorvos, védőnő háziorvos, szakorvos szakrendelés, egyéni tanácsadás tiltott finanszírozásTB, szociális ellátásTB, magán biztosítás magán biztosítás, egyéni fizetés nem fektet be aktív részvétel kötelező szűrések, oltások betegség eseténegészség-fenntartás kerülendő, büntendő Túlfinanszírozás: állam és beteg is hajlandó fizetni érte Alulfinanszírozás: senki sem hajlandó (eleget) fizetni érte

16 16 Hogyan működik ez a valóságban? Ízületi kopás kezelése - állami finanszírozás – degeneratív, nagy populációt érintő betegség – csípő vagy térd protézis implantáció - drága műtéti beavatkozás - várólista – fürdőkúra - kényelmi szolgáltatás, minimális javulás TB támogatással évekig Rendszeres sportolás - egyéni finanszírozás, állami motiváció – magán finanszírozás: tevékenység (felszerelés, edző, pályadíj) – állami finanszírozás: motiváció (kampányok, példaképek, olimpia, testnevelés) Extrém sportbalesetek - állami finanszírozás megvonása – Félkezű vitorlázó? Barlangász? Műrepülő? – Elhanyagolható megtakarítás - példaképek elvesztése, sport kriminalizálása Köldökvér őssejt tárolás - egyéni finanszírozás – minimális kockázat a beteg felé – marketingre érzékeny periódus, jó vásárlóerő – gazdaságilag és orvosilag megalapozatlan tevékenység 16

17 17 Jó példa is van! Áttörés a rákgyógyászatban: más génhibára más gyógyszer Áttörés a rákgyógyászatban: más génhibára más gyógyszer – A magyar fejlesztő csapat módszere azon alapszik, hogy minden daganatban megállapítható: a százféle, erre hajlamos gén közül melyik hibásodott meg. – Nemrégiben egy biotechnológiai konferencián egy fiatal orvos, Peták István két röntgenképet vetített fel ugyanarról a tüdőről – két hónap különbséggel. És azzal az eltéréssel, hogy a korábbi felvétel tele volt rákos daganattal, a későbbin pedig nem látszottak már a rák foltjai. Az áttételes ráktól szenvedő beteg azóta is tünetmentes. – Azzal sikerült elérni az eredményt, hogy megtalálták, milyen génhiba volt a betegség okozója, és arra – személyre szabottan – milyen gyógymód a megfelelő. 17 Alapkutatás: egyetemi környezet Klinikai tesztelés: innovációs alap pályázatok Termékfejlesztés: innovációs alap pályázatok Alap vizsgálatok Személyre szabott

18 18 Tanulságok Állami feladat: a társadalmat egészségessé tenni Az egyén motivációja ezen túlmutat: szuper-egészségre vágyik, amelyért hajlandó fizetni. Az állam szerepe a szuperegészség esetén csupán a keretek megteremtése: – motivációs kampány, – oktatás, – visszaélések kiszűrése, – szuperegészség szolgáltatók elősegítése. 18 Innovációs alap?


Letölteni ppt "1 Az egészség, mint üzleti motiváció Dr. Lacza Zsombor Semmelweis Innovations Egészségközpontú egészségügy Vital Hotel Nautis 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések