Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Intelligens közúti kereszteződés Dr. Németh Erzsébet Dr. Varga István Dr. Soumelidis Alexandros MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutató Intézete,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Intelligens közúti kereszteződés Dr. Németh Erzsébet Dr. Varga István Dr. Soumelidis Alexandros MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutató Intézete,"— Előadás másolata:

1 Intelligens közúti kereszteződés Dr. Németh Erzsébet Dr. Varga István Dr. Soumelidis Alexandros MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutató Intézete, Rendszer és Irányításelméleti Kutató Laboratórium

2 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2 Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép

3 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 3 Motiváció A közúti infrastruktúra korlátos, bővítése költséges. Megoldás lehet a jelenlegi kapacitások jobb kihasználása, korszerű forgalomirányítással. A biztonság növelésének egyik eszköze az emberi tényező csökkentése. Megoldás lehet az automatizáltság fok növelése. Célunk egy olyan csomóponti forgalomirányító rendszer kidolgozása, amely valós időben nyomon követi a forgalom alakulását, minden járművel kétirányú közvetlen kapcsolatban áll.

4 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 4 Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép

5 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 5 Feladata Az intelligens közúti kereszteződés feladata, hogy felügyeli a hatókörében közlekedő járműveket, átvezeti azokat a kritikus szakaszokon, végül a járműveket kivezeti a rendszer hatókörzetéből.

6 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 6 IKK forgalomirányító rendszer A forgalomirányító rendszer: –Adatgyűjtő modul, –Döntéshozó modul, –Beavatkozó modul. Forrás: Wágenhoffer Zoltán diplomamunka

7 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 7 Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép

8 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 8 Megvalósítás

9 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 9 Megvalósíthatóság kérdései Műszaki kérdések –megoldható-e a valós időbeni, biztonságos átvitel? –az alkalmazott eszközök megbízhatósága, rendelkezésre állása, Gazdasági kérdések –mennyibe kerül a rendszer kiépítése? (FB, jármű fedélzeti rendszerek) –megtérül-e a beruházás? (Hatékonyabb forgalomirányítás, a terepi berendezések leszerelés) Jogi kérdések

10 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 10 Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép

11 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 11 EJJT 1.2 alprojekt A minta kereszteződés térbeli alapja egy síkfelületre felrajzolt geometriájú kereszteződésből áll. A járműveket átalakított modelljárművek testesítik meg. A modelljárművek alapját elektromos meghajtású, autonóm autómodellek képezik, melyek az irányítási feladat megoldásához szükséges perifériákkal, valamint hatékony fedélzeti- és kommunikációs rendszerrel rendelkeznek. A forgalomirányító központ egy PC, de terveinkben szerepel egy valódi közúti forgalomirányító berendezés alkalmazása (Vilati VTC 3000).

12 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 12 Rendszerelemek Hálózati protokoll: IEEE – WLAN, WiFi IEEE – PANs IEEE – WiMAX

13 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 13 Táviratok

14 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 14 Kapacitás Hálózati terhelés: IEEE b szerint hálózatnál az egyes Access Pointok hatótávolsága az IEEE b szabvány szerint kültéren méter körül van. Feltételezzük a legalacsonyabb rendelkezésre álló sebességet, azaz az 1 Mbps-t, ekkor maximum 168 kliens kiszolgálására képes. A járművek mozgásából származó hatások: A rendszer tulajdonságok legrosszabb esetben maximum 25 másodperc szükséges a jelzéskép váltáshoz. Ehhez egy 100 km/h-val (27 m/s) közlekedő járművet 675 méterrel a kereszteződés elérése előtt kell észlelnünk, hogy számára szabad utat biztosíthassunk.

15 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 15 Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép

16 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 16 Több csomópont együttműködése

17 2007. szeptember 4-6.Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 17 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Intelligens közúti kereszteződés Dr. Németh Erzsébet Dr. Varga István Dr. Soumelidis Alexandros MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutató Intézete,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések