Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Turizmus, élményipar, kultúra Z.Karvalics László BME-UNESCO Információs Társadalom-és Trendkutató Központ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Turizmus, élményipar, kultúra Z.Karvalics László BME-UNESCO Információs Társadalom-és Trendkutató Központ."— Előadás másolata:

1 Turizmus, élményipar, kultúra Z.Karvalics László BME-UNESCO Információs Társadalom-és Trendkutató Központ

2 A kristálygömb oldalai n n Az információs korszak iparági szerkezetváltása n n a globalizáció jelensége n n az átalakuló tevékenységháztartás n n idő-érték, új életminőség

3 Masuda (1980) a negyedleges szektorról n n Információs iparágak n n Tudás-iparágak Művészeti iparágak n n Etikai iparágak

4 Út egy pontosabb nomenklatúra felé n Élményipar –edutainment (a tudás-iparágakból) –infotainment (az információs iparágakból) –a „rendezvénnyé” tett szellemi tréning ipar (az etikai iparágakból) –a (korábbi) művészeti iparágak –turizmus

5 A turizmus - az iparági klasszifikáció „fenegyereke” n Utazás n Szállás/vendéglátóipar n Vásárlás - fogyasztásnövelés n Kultúrafogyasztás (Múzeumok, előadások) n Emberi kapcsolatok n Kiegészítő tudásipar (idegenvezetés, útikönyvek) n Kiegészítő másodlagos ipar (útifelszerelések, szabadidős eszközök)

6 Utazás, de nem turizmus n Sportoló (versenyez) n Politikus (tárgyal) n Művész (fellép) n Üzletember (tárgyal) n Diák (tanul) Tanár (tanít) n Munkavállaló (dolgozik) n DÜBÖRÖG A GLOBÁLIS ERŐTÉR

7 Utazás élményért - turizmus?? n A 6-os villamoson - Vígszínház n Az M1-esen - Győri Balett n Az M1-esen - operett Bécsben n Londoni repülős kiruccanás a Macskákra n A HATÁR-MÍTOSZ VÉGE n HATÁRTALAN KULTÚRAFOGYASZTÁS

8 Turizmus, de nem élményipar n Konferenciaturizmus (tudásipar) n Gyógyturizmus

9 Külső kultúra fogyasztása utazás nélkül n A „virtuális turizmus” dilemmái n ? n ! n …. n ! n A mérlegeléshez: –- legyezőmodell –- idő-érték

10 ICE-age - a szintézisek kora n Nem a „business”, hanem a tevékenység a kategóriaképző n Az információtechnológia kiváltja a kényszer-utazást - helyette nem eltunyulás jön, hanem utazás a cél- természetű élményfogyasztásért n élethosszig tartó tanulás - élethosszig tartó élményfogyasztás

11 Példaképünk: a japán turista n Mosoly: az állandó fényképezés n Mosoly: az „egyen”-ruha n Mosoly: az állandó mosoly n Mosoly: „nyugdíjasklub” n Elkomorodás - jó volna, ha már itt tartanánk

12 Köszönöm a figyelmet! n


Letölteni ppt "Turizmus, élményipar, kultúra Z.Karvalics László BME-UNESCO Információs Társadalom-és Trendkutató Központ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések