Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek"— Előadás másolata:

1 Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek
Árpád Szakképző Iskola és Kollégium Ábrahám Norbert Igazgató Balatonkenese, december 6.

2 Az Árpád Szakképző Iskola és Kollégiumról
129 éves múlt a szakképzésben 2008-ban összevonásra került a Szent István Élelmiszeripari és Mezőgazdasági Szakképző Iskolával Így tanulónk, és75-80 osztályunk van évente Képzési kínálatunk: Szakképzés: Mezőgazdasági szakmacsoport szakmái (pl. gazda, lovász) Élelmiszeripari szakmacsoport szakmái (pl. pék, pék-cukrász) Elektrotechnikai-elektronikai szakmacsoport szakmái (pl. villanyszerelő, elektronikai műszerész) Könnyűipari szakmacsoport szakmái (pl. szabó) Egyéb szolgáltatások szakmacsoport szakmái (pl. fodrász) Szakközépiskola: Mezőgazdasági Élelmiszeripari Elektrotechnika-elektronikai Könnyűipari Szakképzés utáni érettségire felkészítő 3 éves képzés Érettségihez kötött szakképzés: Technikus képzések (pl. állattenyésztő technikus, erősáramú elektrotechnikus) Biztonságszervező I. Fényképész Több telephelyen működünk, pl.: Székhely (város szélén) Tagintézmény (belvárosban) Tanüzemek: tanmalom, tanpékség, tancukrászat, tanhúsüzem, tangazdaság 60 hektár földdel (Agárd-Csiribpusztán) Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek az Árpád Szakképző Iskola és Kollégiumban

3 „Székesfehérvár – A katonaváros” Dr
„Székesfehérvár – A katonaváros” Dr. Cser-Palkovics András polgármester – Domján László vezérőrnagy Székesfehérváron kiemelt jelentősége van a KatonaSuli programnak, hiszen a városban évszázadok(!) óta meghatározó a honvédség jelenléte. Itt állomásozik: az MH ÖHP, a MH 43-as ezred, az MH 93-as zászlóalj. Székesfehérvár Megyei Jogú Város Közgyűlési Határozattal márciusában kötött együttműködési megállapodást az MH Összhaderőnemi Parancsnoksággal a KatonaSuli oktatására középfokú intézményekben, illetve honvédelmi szakkörre általános iskolákba. Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek az Árpád Szakképző Iskola és Kollégiumban

4 Honvédelmi neveléshez kapcsolódó területek 1.
Katonai alapismeretek érettségi tantárgy követelményeit figyelembe véve az alábbi tantárgyakat tanulják tanulóink: Magyar Honvédség és a NATO A Magyar Honvédség felépítése és feladatai A honvédelem rendszere Modern háborúk jellemzői Katonai tereptan Általános katonai ismeretek Alaki gyakorlat Hadijog A szerződéses katonák a Magyar Honvédségben Egészségügyi ismeretek Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek az Árpád Szakképző Iskola és Kollégiumban

5 Katonai alapismeretek érettségi tantárgy a kezdetektől napjainkig
Kezdés: 2010/2011-es tanévben 28 fő jelentkezett első körben a évfolyamból 2-2 párhuzamos osztályból. A jelentkezők belügyi-rendészeti kerettanterv alapján működő, szakközépiskolai érettségire felkészítő osztályokból jöttek 2011/2012-ben 8 fő sikeres érettségi vizsgát tett katonai alapismeretek érettségi tárgyból Jelenleg: 2012/2013-as tanévben 35 fő tanulja, ebből 4-en készülnek érettségi vizsgát tenni május-júniusában. A 35 főben már 10 lány is tanulja a tantárgyakat. Tanárok, oktatók: Schindele Antal (főállású tanár, egykori hivatásos tiszt, harckocsizó) Oláh László nyá.alezredes (főreferens a Katonai Emlékparkban Pákozdon, HTBK Székesfehérvári Szervezetének titkára) Hermann Sándor nyá.őrnagy Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek az Árpád Szakképző Iskola és Kollégiumban

6 Honvédelmi neveléshez kapcsolódó területek 2.
Honvédelmi szakkör: helyi tantervének alapját a Katonai alapismeretek érettségi tantárgy adta, de változatosabbá, vonzóbbá kellett tenni a tartalmat, hogy minél szélesebb körben legyen rá érdeklődés a tanulók körében (pl. szakiskolások). Tartalma: szabályzatismeret, honvédelmi ismeretek, egészségügyi ismeretek, alaki gyakorlat, laktanyák látogatása, fegyverismeret, lövészeti gyakorlat, hadisírgondozás, versenyeken és emléktúrákon, illetve táborokon való részvétel. Ebben a tanévben október 4-én indult 40 előzetes érdeklődővel, de 22 ténylegesen járó létszámra állt be mára. Legnagyobb probléma oktatásszervezésileg mutatkozik, hisz a szakképzésben tanulók délelőtti és délutáni váltásban járnak iskolába. Tanár/oktató: Schindele Antal (főállású tanár, egykori hivatásos tiszt, harckocsizó) Rózsenberszki István (nyá.alezredes, MATASZ Fejér Megyei Szervezet) Amit a diák kap: előadások a fenti témakörökben megemlékezéseken, rendezvényeken való részvétel lehetősége honvédelmi, katonai táborokon való részvétel lehetősége sport és szakmai (pl. járőr)versenyeken való részvétel lehetősége külföldre való eljutás lehetősége a katonai életpályamodellel való megismerkedés Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek az Árpád Szakképző Iskola és Kollégiumban

7 Együttműködés katonai és társadalmi szervezetekkel a honvédelmi nevelés érdekében
Katonai szervezetek Összhaderőnemi Parancsnokság MH 43-as Nagysándor József Híradó és Vezetéstámogató Ezred MH 93. Petőfi Sándor Vegyivédelmi Zászlóalj Társadalmi (civil) szervezetek: Katonai Emlékpark Pákozd – Nemzeti Emlékhely Honvédség és Társadalom Baráti Kör Székesfehérvári Szervezete (HTBK) Magyar Tartalékosok Szövetsége Fejér Megyei Szervezete (MATASZ FMSZ) Háborús Emlékhelyeket Gondozók Társasága (HáEmGo) Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek az Árpád Szakképző Iskola és Kollégiumban

8 Problémák Katonai alapismeretek érettségi tantárggyal kapcsolatban:
Száraz tananyagtartalom, a tankönyv egyes fejezetei ilyen mélységben nem biztos, hogy kellenek. Oktatásszervezésileg nehéz a megoldása, mert sávosan nagyon problémás az órarendbe való illesztése. 6. érettségi tantárgyként érettségizhetnek csak majd azok a tanulók, akik szeptemberében kezdik meg a 9. szakközépiskolai osztályt!!! A fentiek megoldása az ágazati besorolás szerint lehetne, ha kijött volna október elején a közszolgálati ágazat tartalma! Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek az Árpád Szakképző Iskola és Kollégiumban

9 További lehetőségek Az iskolánk diákjai a jövőben számos program keretében testközelből ismerhetik meg a Magyar Honvédség mindennapjait. Az intézmény nyitni kíván a karitatív munkavégzés irányába, hiszen úgyis kötelező lesz az igazolt 50 óra közösségi szolgálat a most 9-es tanulók számára az érettségijükhöz. Ennek jegyében elsősorban a hadisírgondozásba és a környezetvédelembe szeretnénk még jobban bekapcsolódni. Szaktanterem kialakítása a honvédelmi nevelés segítéséhez január 21. és 27. között Doni Emléktúrán való részvétel márciusában a KatonaSuli versenyen való részvétel. Akadálypálya: december 20.-án adjuk át az intézmény saját katonai akadálypályáját, melyet Dr. Benkő Tibor vezérezredes Honvéd Vezérkar főnöke ad át. Önöket is szeretettel invitálom az átadási ünnepségre! Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek az Árpád Szakképző Iskola és Kollégiumban

10 Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségeink:
Árpád Szakképző Iskola és Kollégium 8000 Székesfehérvár, Seregélyesi út Tel.: 22/ Honlap: cím: Ábrahám Norbert igazgató Tel.: / cím: Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek az Árpád Szakképző Iskola és Kollégiumban


Letölteni ppt "Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek"

Hasonló előadás


Google Hirdetések