Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak Lelovics Zsuzsanna Kovács Ildikó Antal EmeseHenter Izabella Turcsák Katalin Szász-Győző Zsuzsanna ©

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak Lelovics Zsuzsanna Kovács Ildikó Antal EmeseHenter Izabella Turcsák Katalin Szász-Győző Zsuzsanna ©"— Előadás másolata:

1 Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak Lelovics Zsuzsanna Kovács Ildikó Antal EmeseHenter Izabella Turcsák Katalin Szász-Győző Zsuzsanna © A tananyag a Táplálkozás, Életmód, Testmozgás Platform szellemi terméke, bármilyen változtatás csak a Platform írásbeli engedélyével lehetséges.

2 2 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Az egészség Mi az egészség? Mit tehetsz az egészséged érdekében?

3 3 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Miért fontos a megfelelő táplálkozás? Érezd jól magad! Ne légy beteg vagy elhízott! Nőj nagyra, legyél izmos! Ne fáradj el hamar! Jól fogjon az agyad!

4 4 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Ne csak egyél, hanem táplálkozz! Sokat és finomat szeretek enni! Ez nem baj. Fontos, hogy ügyelj a mennyiségre és összetételre!

5 5 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Az ételek-italok legfontosabb összetevői Víz Energia (Zsírok, szénhidrátok) ‏ Építőanyagok (Fehérjék, ásványi anyagok) ‏ Szabályozó anyagok (Vitaminok, ásványi anyagok) ‏

6 6 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Szervezetünknek energiára van szüksége Nem mindegy, hogy mit „tankolunk”!

7 7 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Energia „mérleghinta” Amit megeszel és megiszol, abból van energiád, abból növekedsz és tested abból újul meg.

8 8 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Napi energiaszükséglet alapanyagcsere házi munka, tanulás sport Összes

9 9 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Energiafelhasználás 1 óra testmozgás ~ fél liter üdítőital energiatartalma fél óra kocogás ~ 2–3 gombóc fagyi

10 10 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége A sportolás energiaigénye Válassz neked tetsző és a korodnak megfelelő sportágat! Nem mindegyik ilyen!

11 11 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Kiegyensúlyozott étrend

12 12 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Hogyan épül fel a táplálkozási piramis?

13 13 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Napi 5 étkezés Reggeli 20% Tízórai 10% Ebéd 40% Uzsonna 10% Vacsora 20%

14 14 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Esztek-e ezen kívül is?

15 15 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Mennyit együnk? Édességek, rágcsálnivalók ritkán Zsírok, zsíros ételek naponta maximum 7 dkg Tojás hetente 2 alkalommal Húsok, hal, szárazhüvelyesek naponta 1 adag Tej és tejtermékek napi 3 adagban Gabonafélék, burgonya napi 3–4 adagban Zöldségek, gyümölcsök naponta 3–4 alkalommal

16 16 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Napi folyadékszükséglet Felkelés után Reggelihez Délelőtt, szünetekben Ebédhez Délután Vacsorához Vacsora és lefekvés között 7-9

17 17 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Mihez kell a só? Tested víztartalmának megőrzéséhez. A mozgáshoz, izmaid működéséhez. Az ételek megemésztéséhez.

18 18 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Sóból is megárt a sok Élvezd az ételek természetes ízét! Az elkészült ételekben elég só van, ne tegyél rá többet! A paradicsomot, uborkát ne sózd! Szereted a mogyorót? Válaszd a só nélkülit!

19 19 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége A félkész- és készételek nagy része már tartalmaz sót! Nagyon sós ételeket csak mértékkel fogyassz! NE sózd újra meg!

20 20 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Egy címke = sok információ Amikor legközelebb vásárolni mész, a polcról levéve olvasd el a termékek címkéjét! Mit tudsz meg róluk?

21 21 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége A címkék titkos INBÉ kódja Ilyen feliratokat találhatsz az élelmiszereken Amennyiben az alsó sorban lévő számok kicsik, többet ehetsz belőle Amennyiben az alsó sorban lévő számok nagyok, kevesebbet ehetsz belőle

22 22 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Miben segítenek az INBÉ kódok? Abban, hogy a nap folyamán megfelelő minőségű és mennyiségű élelmiszereket fogyassz! Abban, hogyha odafigyelsz, nagykorodban is egészséges leszel!

23 23 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Ne a tévére hallgass, ha eszel! Ne azért vegyél vagy vetess meg szüleiddel egy élelmiszert, mert tetszett annak a reklámja!

24 24 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Összefoglalás Emlékszel? Így kezdtük az órát: lehet, hogy mennyiségileg sokat és jóízűen eszel, mégsem biztos, hogy mindazt fogyasztod, amire szervezetednek szüksége van. Légy tudatos! Ne csak egyél, gondold át, és táplálkozz okosan!


Letölteni ppt "Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak Lelovics Zsuzsanna Kovács Ildikó Antal EmeseHenter Izabella Turcsák Katalin Szász-Győző Zsuzsanna ©"

Hasonló előadás


Google Hirdetések