Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ModellezésTanórák Értékelés Észrevételek Tan órák.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ModellezésTanórák Értékelés Észrevételek Tan órák."— Előadás másolata:

1 ModellezésTanórák Értékelés Észrevételek Tan órák

2 ModellezésTanórák Értékelés Észrevételek Tanórák módszerek

3 Tanórák Módszerek 3 KompetenciákTartalomICT 1. rész Bevezetés a főbb kérdésekbe. Szerepjáték és visszajelzés a csoportmunkáról és megbeszélés. Több módszer kidolgozása 2. rész Beszámoló a diákokkal való munkáról, a felmerülő problémák megbeszélése. 3. rész A megbeszélés, érvelés és a vita átgondolása. Vélemények a vita és a megbeszélés helyéről a matematikaórán. 3.Reszt atbeszelni

4 Tanórák Módszerek 4 KompetenciákTartalomICT 1. rész

5 Tanórák Módszerek 5 KompetenciákTartalomICT Fontos kérdések és problémák áttekintése, amelyek felmerülhetnek a modellezési órákon. Olyan módszerek és stratégiák átgondolása, amelyeket a modellezési órákon használhat majd. Célok

6 Tanórák Módszerek 6 KompetenciákTartalomICT Új módszereket lesz képes használni a modellezési órákon. Eredmények

7 Tanórák Módszerek 7 KompetenciákTartalomICT Csoportokban fognak dolgozni Szerepjátékban vesznek részt, amelyben diákként kell majd viselkedniük Munkamódszerek

8 Tanórák Módszerek 8 KompetenciákTartalomICT Szerepjáték: Képzelje el, hogy diák egy matematika órán. Az óra most kezdődik. Viselkedjen diákként, pl. kérje a tanár segítségét, jelezze, ha nem tudja, hogyan haladjon tovább, adjon rossz választ, … de … közben figyelje meg körültekintően az eseményeket, s gondolkodjon el a felhasznált tanítási módszerekről! 1. gyakorlat

9 Tanórák Módszerek 9 KompetenciákTartalomICT Mit tudsz a madárinfluenzáról? Miért beszéltek 2005-ben és 2006-ban olyan sokat róla? Járványok © 2007 Cornelsen Verlag Scriptor · Mathematisches Modellieren

10 Tanórák Módszerek 10 KompetenciákTartalomICT Kutatók bemutatták az esetleges következményeit egy olyan madárinfluenza vírus elterjedésének, amely emberről emberre terjed. A modell azt mutatja be, hogy milyen gyorsan terjedne az influenza Ázsiában. 30 nappal az első eset regisztrálása után lokalizálható lenne a járvány helyi gócpontja. 60 nap elteltével a vírus terjedése szinte megállíthatatlan lenne. 120 nap elteltével már egész észak Tájföld fertőzött területté válna. Kizárólag az első hónapon belül lenne esély az országos járvány kialakulásának megakadályozására. Ám ez is csak akkor lenne lehetséges, ha kevesebb, mint 50 ember fertőződne meg. A vírus elleni harc sikeréhez szilárd politikai akaraterő és gyors és hatékony lépések megtétele szükséges. Próbáld elmagyarázni, hogy hogyan állítható fel egy ilyen modell! Készíts egy egyszerű modellt a madárinfluenza terjedéséről! Madárinfluenza

11 Tanórák Módszerek 11 KompetenciákTartalomICT Az újságcikk állítása szerint minden család liter vizet spórolhat meg évente azzal, hogy tagjai elzárják a vizet fogmosás közben. Mi a véleményed erről? Ez valóban lehetséges? Indokold meg válaszodat! © Maaß, Katja: Mathematisches Modellieren – Aufgaben für die Sekundarstufe, Cornelsen Scriptor 2007 Fogmosás A tény régi, mégis hihetetlenül időszerű. Ha senki sem zárja el a vizet fogmosás közben, egy négytagú család évente liter vizet pazarol el évente. (Schwarzwälder Bote, Rottweil edition, weekend journal as of ) Víztakarékosság © 2007 Cornelsen Verlag Scriptor · Mathematisches Modellieren

12 Tanórák Módszerek 12 KompetenciákTartalomICT Tartsanak ötletbörzét a feladatok lehetséges megoldásairól! Csoportokban oldják meg a feladatot!

13 Tanórák Módszerek 13 KompetenciákTartalomICT Az eredmények bemutatása Megbeszélés Feladat megoldása után …

14 Tanórák Módszerek 14 KompetenciákTartalomICT Vége az órának…

15 Tanórák Módszerek 15 KompetenciákTartalomICT Csoportokban beszéljék meg észrevételeiket a felhasznált tanítási módszerekkel kapcsolatban! Koncentráljanak a tanóra valamennyi részére: Bevezetési rész Kidolgozási rész Összegzési rész Világítsanak rá a felismert nehézségekre, s javasoljanak lehetséges módokat ezek leküzdésére! Készüljenek fel a beszámolóra! Észrevételek az órával kapcsolatban

16 Tanórák Módszerek 16 KompetenciákTartalomICT 2. Gyakorlat Tanítási módszerek áttekintése

17 Tanórák Módszerek 17 KompetenciákTartalomICT Rendezzék el a kártyákat – először a jelenlegi bevett gyakorlat szerint Leggyakoribb módszer Legkevésbé gyakori módszer A tanóra mindegyik részéhez

18 Tanórák Módszerek 18 KompetenciákTartalomICT Rendezzék el a kártyákat – modellezési órák gyakorlata szerint would / could use wouldn’t / couldn’t use A tanóra mindegyik részéhez

19 Tanórák Módszerek 19 KompetenciákTartalomICT Tervezze meg, hogy hogyan használna egy újonnan megismert módszert egyik osztályával egy modellezési órán! Véleménye szerint az előbbi módszer alkalmazása során látható-e előre probléma? Ha igen, milyen módon küzdhető le? Mérlegelés és megbeszélés

20 Tanórák Módszerek 20 KompetenciákTartalomICT Fontos kérdések és problémák áttekintése, amelyek a modellezési órákon felmerülhetnek. Azon módszerek és stratégiák átgondolása, amelyeket a modellezési órákon használhat majd. Célok

21 Tanórák Módszerek 21 KompetenciákTartalomICT Új módszereket lesz képes használni a modellezési órákon. Eredmények

22 Tanórák Módszerek 22 KompetenciákTartalomICT Mit tenne, ha a modellezési feladatra nem születik megoldás a tanóra végére? Mit tenne, ha nincs megfelelő megoldás a csoportmunka keretein belül? Néhány ötlet megbeszélésre

23 Tanórák Módszerek 23 KompetenciákTartalomICT Ne felejtse el feljegyezni tanári naplójába –Az eddigiekkel kapcsolatos észrevételeit –észrevételeit a különböző tanítási módszerekről, amelyeket majd modellezési órákon felhasználhat. Tanári napló

24 Tanórák Módszerek 24 KompetenciákTartalomICT 2. rész

25 Tanórák Módszerek 25 KompetenciákTartalomICT Saját tanítási gyakorlatának áttekintése Módszerek és stratégiák áttekintése, amelyek a matematika órákon előfordulhatnak. Célok

26 Tanórák Módszerek 26 KompetenciákTartalomICT Irányelvek tanárok számára ahhoz, hogyan küzdjék le a tanórai matematikai modellezés során esetleg felmerülő problémákat. Eredmények

27 Tanórák Módszerek 27 KompetenciákTartalomICT Milyen módszereket használt? Milyen problémák merültek fel? Mi az, ami jól működött? 1. gyakorlat - Visszajelzés a gyakorlatról

28 Tanórák Módszerek 28 KompetenciákTartalomICT Válasszon ki néhány olyan konkrét nehézséget, melyeket csoportja körében tapasztalt meg modellezési óra közben, s állítson fel olyan irányelveket, amelyek megoldási lehetőséget nyújt ezen problémák leküzdéséhez! Készüljön fel, hogy eredményeiről beszámol a többieknek! Visszajelzés a gyakorlatról

29 Tanórák Módszerek 29 KompetenciákTartalomICT A modellezési órák új helyzetek elé állítják a tanárokat, és a tanulókat egyaránt. Beszámoló a munkáról MegbeszélésCsoportmunka Néhány probléma…

30 Tanórák Módszerek 30 KompetenciákTartalomICT Milyen módszerekkel lehet egy osztályt kisebb csoportokba osztani? (Mi az előnye, illetve a hátránya az egyes módszereknek?) Hogyan oldjuk meg a különböző képességű diákok „kérdését”? Hogyan lehetséges a csoportmunka eredményeinek a bemutatása? Hogyan reagáljon a tanár, ha a csoport hibát vét –feladatmegoldás közben? –az eredményekről való beszámoló közben? A munkáról való beszámoló Megbeszélés 2a gyakorlat – a csoportmunka áttekintése

31 Tanórák Módszerek 31 KompetenciákTartalomICT Mivel tudja ösztönözni az osztályszintű (plenáris) megbeszélést a diákok között? Hogyan reagál, ha diákok a megbeszélés közben hibát vétenek? A munkáról való beszámoló 2b gyakorlat - megbeszélés Csoportmunka

32 Tanórák Módszerek 32 KompetenciákTartalomICT Hogyan foglalkozik a diákok által bemutatott különböző megoldásokkal? Hogyan reagál abban az esetben, ha nem érti meg egy csoport megoldását? 2c gyakorlat – A munkáról való beszámoló MegbeszélésCsoportmunka

33 Tanórák Módszerek 33 KompetenciákTartalomICT Saját tanítási gyakorlatának áttekintése Azon módszerek és stratégiák áttekintése, amelyek a matematika órákon előfordulhatnak. Célok

34 Tanórák Módszerek 34 KompetenciákTartalomICT Irányelvek létrehozása a tanárok számára azzal a céllal, hogyan küzdjék le a tanórai matematikai modellezés során esetleg felmerülő problémákat. Eredmények

35 Tanórák Módszerek 35 KompetenciákTartalomICT Vannak további kérdései? Vannak-e a modellezési óráknak olyan további vonatkozásai, amelyekről még beszélnünk kell? Észrevételek

36 Tanórák Módszerek 36 KompetenciákTartalomICT 3. rész

37 Tanórák Módszerek 37 KompetenciákTartalomICT Megvitatásra kerül hogy hogyan használható a megbeszélés és a vita módszere hatékonyan a matematika órán. Részvétel egy megbeszélésen, amelyen matematikai érveket használnak fel. Észrevételek arról a szerepről, amelyet a matematika játszhat a megbeszélés és a vita ösztönzésében. Célok

38 Tanórák Módszerek 38 KompetenciákTartalomICT Oldják meg az adott feladatok egyikét csoportmunka keretén belül! Készítsenek beszámolót a feladatokról és a csoport által készített megoldásokról! 1. gyakorlat

39 Tanórák Módszerek 39 KompetenciákTartalomICT Minden egyes feladatról és megoldásról készül majd egy beszámoló. Amennyiben Ön ugyanazon a feladaton dolgozott, hallgassa figyelmesen a beszámolót, majd egészítse ki olyan megjegyzésekkel, amelyeket érdemesnek tart közlésre, de nem hangzottak el, vagy mutasson be egy teljesen más megoldást! Amennyiben Ön egy másik feladaton dolgozott, jegyezze le kérdéseit a bemutatott feladattal, illetve annak megoldásával kapcsolatban! Készítsen jegyzeteket a feladatokról, s azok megoldási módszereiről! Később még szüksége lesz a lejegyzett információra. Beszámoló a megoldásokról

40 Tanórák Módszerek 40 KompetenciákTartalomICT Lehetséges-e, hogy a mindennapi életünkön végzett kis változtatások nagy hatással lesznek a környezetünkre? –Egy valaki elnökölje a megbeszélést! –Három fő érveljen az ellen, hogy a kis változtatások nagy hatást gyakorolnak! –Három fő érveljen mellette! –A további résztvevők helyezkedjenek kritikus álláspontra. Olyan pro- és kontra érvekre gondoljanak, amelyeket minden esetben a matematikára alapoznak! 2. Gyakorlat - vita

41 Tanórák Módszerek 41 KompetenciákTartalomICT Hogyan érezte magát a vita alatt? Mely érveket tekinti fontosnak? Melyik a „helyes” döntés? Mi volt a matematika szerepe? Visszajelzés a vitával kapcsolatban

42 Tanórák Módszerek 42 KompetenciákTartalomICT Megvitatásra kerül hogy hogyan használható a megbeszélés és a vita módszere hatékonyan a matematika órán. Részvétel egy megbeszélésen, amelyen matematikai érveket használnak fel. Észrevételek arról a szerepről, amelyet a matematika játszhat a megbeszélés és a vita ösztönzésében. Célok

43 Tanórák Módszerek 43 KompetenciákTartalomICT Ön szerint a vita mint módszer hasznos lehet a matematika tanításban? Milyen problémák merülhetnek fel? Kipróbálna egy hasonló vitát saját tanóráján? Soroljon fel mellette és ellene szóló érveket! Visszajelzés a tanítási módszerekkel kapcsolatban

44 Tanórák Módszerek 44 KompetenciákTartalomICT Ne felejtse el feljegyezni a tanári naplójába –a jelen alkalommal kapcsolatos észrevételeit –gondolatait a vita használatával kapcsolatban, mint módszer a modellezési órákon. Tanári napló


Letölteni ppt "ModellezésTanórák Értékelés Észrevételek Tan órák."

Hasonló előadás


Google Hirdetések