Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest Környéki Népfőiskolai Szövetség Személy- és csapatépítési program.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest Környéki Népfőiskolai Szövetség Személy- és csapatépítési program."— Előadás másolata:

1 Budapest Környéki Népfőiskolai Szövetség Személy- és csapatépítési program

2 A tevékenység (A projekt, a képzési program) neve, címe  Személy- és csapatépítési, kreativitás és együttműködés-fejlesztő népfőiskolai képzési program.  FELAM – Felnőttoktatási alapmodell

3 Kapcsolat  Hamvas Béla Városi Könyvtár 2440 Százhalombatta, Szent István tér 5.   Koppenhágai Hamvas Béla Kör: Lázár Ervin János  BKNSZ:  Baka Györgyi:

4

5 A képzési program célja  az identitástudat, az önbizalom növelése  a függőségi neurózisok, az autoriter magatartás elvetése  a döntésképesség, felelősségvállalás beépítése az önképbe  az alkotói (kreatív) magatartás megtapasztaltatása és megerősítése  a közösségben gondolkodás és cselekvés begyakorlása

6 Elérhető eredmények  az önismeret fejlesztése  a személyiség pozitív önképének megerősítése  alkotóképesség fölszabadítása  a közösségben való cselekvőképesség növelése  készségek, szociális kompetenciák erősödése  nagyobb eséllyel lépnek a munkaerőpiacra

7 A tevékenység időtartama  A képzés 5 napot igényel.  Egy-egy gyakorlatsor, vagy előadás, látókör időtartama 3 óra.

8 Célcsoport  fiatal pályakezdő munkanélküliek  pályaváltoztatás előtt álló embereknek  olyan személyeknek, akik elégedetlenek eddigi teljesítményükkel és valami új tevékenységi formát keresnének

9 A tevékenység megvalósításában résztvevő partnerek  BKNSZ  Pest megyei Munkaügyi központ  Spektrum Művészeti Egyesület  Logoterápiai és Egzisztenciaanalízis Társaság

10 Megvalósításkor alkalmazott módszerek  ami teljesen egyedi: a különböző művészeti technikák együttes alkalmazása (zenélés, tánc, képzőművészet, irodalom, színház)  pszichológiai (logoterápiai) módszerek  látókörök  saját tapasztalatok élmények átemelése, objektiválása

11 Megvalósításkor alkalmazott módszerek  képzőművészeti kreatív gyakorlatok  mozgásos – zenés – kommunikációs gyakorlatok  drámaterápiai alapgyakorlatok  vizualizációs készségfejlesztés  önmegismerési játékok és gyakorlatok  előadások

12 A megvalósítási folyamat leírása  A résztvevők fogadása, közös vacsora és beszélgetés, amely alkalom is arra, hogy a helyet és az embereket „fel lehessen avatni” a képzés céljaira.

13 Első munkanap  Csoportos és páros mozgásos bemelegítő – alapozó gyakorlatok, majd képzőművészeti alapgyakorlatok következnek: síkban és térben fantázia felszabadító képi játékok, kiegészítve nyelvi, fogalomalkotó feladatokkal.  Látókör: A személy szerepéről a létben és a társadalomban.  Egy felkért előadó bevezető előadása után az adott téma közös kibontása, mindenki aktív megnyilatkozásával, hozzászólásával.  Egyéni és csoportos testmozgásos játékok, koreográfiák megalkotása és lemozgása páros gyakorlatokban.  Intuitív zene, több egyszerű hangszer alkalmazásával.

14 Második munkanap  Látókör, témája: Személyben a közösség – közösségben a személy  Mozgásos páros gyakorlatok, drámaterápiai játékok.  Az adott tér kreatív művészeti lehetőségeinek feltárása: a feltáró- beavató tér makettjének elkészítése a helyben található természetes anyagokból és kellékekből.  Intuitív zene – mese, vagy történet hozzákapcsolásával.

15 Harmadik munkanap  Az adott települést, környéket megismerő látóút: kisebb kirándulás megtétele.  Az önfeltáró-és egymást beavató páros „színdarab” szereplőinek kisorsolása, egyéni megoldások kidolgozása: koreográfiával, zenével, díszlettel, kis történettel, amely a személy legfontosabb megvalósítandó problémájához kötődik.

16 Negyedik munkanap  A páros beavatási színdarabok bemutatása. Mindenkinek mindenkiét látnia kell.  Este társas összejövetel.

17 Ötödik munkanap  Látókör: A képzés kiértékelése. Az eredményesség felmérése közvetlen megbeszéléssel, a résztvevők visszajelzése által. A továbbvitel megbeszélése. Megerősítő tanácsadás.

18

19 Költsége  Összköltség:

20 Bevételek  Pályázaton nyerhető összeg (Munkaügyi Központ, Önkormányzat, NKA, NCA)  Helyi támogatás (magánszemélyek, vállalkozók, helyi intézmények)

21 A képzési program erősségei  hatékonyan beilleszthető bármely szakmai képzésbe: azt remekül kiegészíti, egyénileg és a közösség szempontjából is megerősítő élményt és tudatosítást jelent  a művészeti – kreatív technikák felszínre juttatják az emberek lappangó képességeit, ezáltal erősítik önbizalmukat  az önismereti látókörök, beszélgetések és drámaterápiai módszerek segítik a saját problémák feldolgozását és a cselekvési megoldások megtalálását  a páros gyakorlatok és egymás helyzetbehozása a másik iránti bizalom és felelősségérzet létrejöttét segítik  a pszichológiai játékok és elemző beszélgetések a meglévő, de eddig rejtett képességek és lehetőségek feltárását könnyítik meg

22 A képzés gyenge oldala  a lehetséges életmegoldási módok tudatosítása néha több időt igényelne  a képzést követő utótalálkozások ritkasága, vagy elmaradása  az elért eredmények gyenge dokumentálása

23 Eredmények  erőteljes szembetalálkozás önmagunkkal: a saját aktivitás révén  katartikus erejű önfelismerések következnek be  a megélt alkotói és érzelmi folyamatok értelmi tudatosítása  pozitív önmegerősítés  egymás megbecsülése, tolerancia  közösségi értékekben való gondolkodás

24 A tevékenység, projekt alkalmazhatósága  ez a projektünk leglényegesebb eredménye, hogy bevezetőként és esti közösségi programokként mindenféle képzése alkalmazható  Az általunk ismertetett módszerek már többször alkalmazásra kerültek  helyi közösségek megerősítésére is kiválóan alkalmazható  civil társaságok belső életének erősítésére  problémákkal küzdő, hátrányos helyzetű emberek segítésére

25


Letölteni ppt "Budapest Környéki Népfőiskolai Szövetség Személy- és csapatépítési program."

Hasonló előadás


Google Hirdetések