Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan."— Előadás másolata:

1 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan hátrányos helyzetű fiatal felnőttekre adaptált képzési módszerek kifejlesztésével és alkalmazásával, felhasználva az írásbeliség újszerű formáit) Ady Endre Művelődési Központ – Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ –Karinthy Frigyes Általános Művelődési Központ

2 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 2 A projekt céljai A projekt legáltalánosabb célja az újpesti foglalkoztatási helyzet javítása. A munkaerő- piacon a legnagyobb esélynövekedést az általános kompetencia és képzettségi szint emelésével lehet elérni, erre törekszik projektünk. A legfontosabb elemi képességek: olvasás, írás, számolás, szociális-, IT-, és nyelvi kompetencia. A projekt ezen a hat területen nyújt segítséget a halmozottan hátrányos helyzetű fiatal felnőtteknek.

3 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 3 Projekt tartalma Megfelelő felkészültségű konzulensek és tutorok képzése Help-desk hálózat kialakítása három újpesti intézményben Halmozottan hátrányos helyzetű fiatal felnőttek képzése

4 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 4 Képzések a projektben: Akkreditált program: BMK felnőttképzési konzulens képzés Kísérleti programok:Tutor képzés, Felzárkóztató képzés, Ikon- számítógépes képzés, Nyelvi és kommunikációs képzés

5 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 5 Kiválasztás nehézségei és tapasztalatai Kiválasztásnál jelentkező nehézségek: Elérési - megszólítási nehézségek Bevonási problémák többségüknél funkcionális analfabétizmus tanulással kapcsolatos rossz tapasztalatok jövedelemszerzési kényszer

6 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 6 Másodlagos célcsoport összetétele: Munkaerő-piaci státusz alapjánFérfiNőÖsszes Munkanélküliek és inaktívak Képzettség alapjánFérfiNőÖsszes 8 általánosnál kevesebb általános -11 Összesen: Életkor alapjánFérfiNőÖsszes Összesen:

7 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 7 A projekt képzési szerkezete a célcsoportban  Felzárkóztató képzés : Közismereti modul: elemi kompetenciák, életvezetési és kulcsképességek fejlesztése, humán és reál tanulmányi területek integrált megközelítésével 150 óra  Ikon számítógépes képzés: írásbeliség fejlesztése számítógép alkalmazásával 120 óra  Angol nyelvi képzés: alapvető idegen nyelvi kifejezés és kommunikációs készségek fejlesztése: funkcionális célú angol nyelvi alapképzés 120 óra

8 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 8 Fő témakörök a felzárkóztató képzésben  Bemutatkozás, emberismeret  Család, rokonság  Háztartás, étkezés, főzés  Közlekedés, utazás  Egészség és betegség  Lakóhely, lakás, épületek  Szórakozás, kultúra  Munkahely, munkavállalás  Magyarország : állampolgári ismeretek  Európai Unió

9 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 9 Képzés során alkalmazott eljárások, módszerek Oktatás módszerei: –Kiscsoportos oktatás, differenciált fejlesztés –Egyéni fejlesztés, tutorálás –Számítógéppel segített oktatás (írás-olvasás, információkeresés)  További módszertani elemek: –Pszichológus alkalmazása –Szociális munkás – személyes segítő –Környezet bevonása: kisebbségi önkormányzat, családtagok

10 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 10 Tutori tevékenység tapasztalatai Cél: Egyéni képességfejlesztés + csoportban tartás –a tanulási folyamatok megtervezése, felépítése és vezérlése A tanulás minél részletesebb irányítása –A tananyag elsajátításának szakaszokból való felépítése: –Egyéni fejlesztési terv készítése – folyamatos kapcsolattartás és visszacsatolás –a tanulási folyamat követése – tanuló környezetének, életmódjának követése és a szükséges segítség felkutatása

11 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 11

12 Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 12 Következtetések, és a továbbvitel lehetőségei A célcsoportunk csak személyes megkeresés révén érhető el, és vonható be. A romaönkormányzat szerepe meghatározó ebben a munkában. Személyes kapcsolatok kialakulása nélkül sem tanári sem tutori munka nem lehet eredményes Szükséges, hogy legyen pozitív kimenete a képzésnek: valamilyen értékkel bíró papírt kell szerezni a résztvevőknek A Célok és a módszerek beváltak, de a képzések, tesztek és tananyagok fejlesztése, finomítása és javítása szükséges.


Letölteni ppt "Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan."

Hasonló előadás


Google Hirdetések