Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Online értékesítési modellek. Online értékesítés három lépése 1. Látogatókat kell vonzani a weboldalra 2. Rá kell őket bírni az első vásárlásra 3. Újra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Online értékesítési modellek. Online értékesítés három lépése 1. Látogatókat kell vonzani a weboldalra 2. Rá kell őket bírni az első vásárlásra 3. Újra."— Előadás másolata:

1 Online értékesítési modellek

2 Online értékesítés három lépése 1. Látogatókat kell vonzani a weboldalra 2. Rá kell őket bírni az első vásárlásra 3. Újra és újra el kell adni nekik, azaz rá kell őket venni az ismételt vásárlásra

3 Konverziós ráta A konverziós ráta azt mutatja meg, hogy 100 látogatóból átlagosan hányan vásárolnak, azaz hányan érik el a konverziós végcélt.

4 Online értékesítés MATEK 1 látogató ára: 50 Ft Konverziós ráta: 2 % 1 vásárló ára:: 50 / 0,02 = Ft Átlagos tranzakciós érték: Ft Árrés: 40% → Ft 1 vásárláson a nyereség: Ft 1 látogató ára: 50 Ft Konverziós ráta: 1% 1 vásárló ára:: 50 / 0,01 = Ft Átlagos tranzakciós érték: Ft Árrés: 40% → Ft 1 vásárláson a nyereség: Ft

5 Makro vs Mikrokonverzió

6

7

8

9

10

11 Egy termék esete vs Két termék esete

12 Lineáris vs Nem-lineáris A mi kezünkben van a kontroll A látogatónak nincsenek alternatívái, mi mondjuk meg, hogy merre menjen A cél minden oldalon továbbtolni a látogatót egy következő oldalra (meggyőzés) Tipikus példái: direkt értékesítési oldalak A látogatók kezében van a kontroll A látogató dönti el, hogy mikor merre megy, van több lehetősége is A célja az oldalak többségének, hogy segítsék a látogatót a választásban (választás segítés) Tipikus példái: webáruházak

13 Mikor alkalmazható hatékonyan egy tisztán nem-lineáris értékesítési folyamat? 1. Ha a termékeink iránt van egy meglévő kereslet, igény – ennek lakmusz tesztje: keresik-e a Google-ben a termékeinket 2. Ha az átadandó információ mennyiség viszonylag kicsi, a termékek nem túl komplexek, a termékkel kapcsolatos információk hatékonyan átadhatóak egy lépésben 3. Ha a vásárlással járó kockázat relatíve kicsi

14 Mikor alkalmazható hatékonyan egy tisztán lineáris értékesítési folyamat? 1. Ha a termékünk iránt nekünk kell felkeltenünk az igényt 2. Ha komplex terméket árulunk, a termék előnyeivel, vagy a vásárlás/használat módjával kapcsolatosan sok információt kell átadnunk. 3. Ha a vásárlással járó kockázat relatíve magas

15 Előbb lineáris, utána nem-lineáris

16 Előbb nem-lineáris, utána lineáris

17 Egy- vs többlépcsős modell Egylépcsős: közvetlen értékesítés a cél Többlépcsős: – Első körben csak az elérhetőségét szerezzük meg a látogatónak – Utána direkt marketing eszközökkel kommunikálunk felé és próbálunk értékesíteni

18 Alap modellek Direkt értékesítési oldal Webáruház Lead generation oldal

19 Összefoglalás Folyamatokban gondolkozzunk, ne csak egy főoldalban A belső oldalakat is próbáljuk optimálisan kialakítani Minden oldalnak legyen egy egyértelmű célja, ami alapján kialakítjuk Ne legyen olyan oldal, aminek nincs célja Mérjük az eredményeket, és keressük meg a folyamat gyenge pontjait Használjunk a termékkörünknek megfelelő üzleti modellt

20 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Online értékesítési modellek. Online értékesítés három lépése 1. Látogatókat kell vonzani a weboldalra 2. Rá kell őket bírni az első vásárlásra 3. Újra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések